Anvelope all season Michelin CrossClimate

anvelope michelin crossclimate

De ce pot reprezenta anvelopele all season o alegere buna?

Anvelopele de iarna sunt excelente pentru utilizarea in conditii de drum inzapezit sau chiar pe drum inghetat. Acestea au un design specific al benzii de rulare si prezinta un numar ridicat de microstriatii, ajutand automobilul sa obtina performante imbunatatite. In principal este imbunatatita aderenta pe care automobilul o are pe carosabil, sunt imbunatatite tractiunea si manevrabilitatea in conditii de iarna, sunt reduse distantele de franare.

Pe de alta parte, anvelopele de iarna nu sunt facute sa fie utilizate la temperaturi ridicate, vara. Datorita faptului ca anvelopele de iarna sunt fabricate din compusi care raman flexibili la temperaturi scazute, acestea se vor uza cu o mai mare rapiditate la temperaturi ridicate. In plus, anvelopele de iarna au un nivel al zgomotului destul de ridicat pe carosabil uscat.

Anvelopele de vara au o banda de rulare mai putin adanca, mult mai neteda, pentru a permite autoturismului control excelent in conditii de drum uscat si temperaturi ceva mai ridicate. De asemenea, este utilizat un compus special de cauciuc pentru a permite anvelopelor sa ramana flexibile fara a se deteriora in perioadele cu temperaturi foarte ridicate.

Problema este ca acest compus de cauciuc devine rigid cand temperaturile scad sub nivelul de 7 grade Celsius, ducand astfel la pierderea unei mari parti din performantele anvelopelor.

Anvelopele all season au scopul de a combina aspectele pozitive regasite la cele de iarna si cele de vara. Acest lucru inseamna ca anvelopele all season au o banda de rulare medie, fiind la mijloc intre cele de vara si cele de iarna, fiind pastrate si o parte din microstriatiile specifice anvelopelor de iarna – astfel sunt imbunatatite aderenta si tractiunea.

De regula, anvelopele all season au un design circular al canelurilor centrale pentru a putea avea stabilitate crescuta in pastrarea directiei si au un model ce ajuta la evacuarea apei intr-un mod mult mai eficient, combatand fenomenul de acvaplanare.

Inginerii proiecteaza anvelopele all season cu o banda de rulare realizata si finisata prin intermediul unor calculatoare performante. Cauciucul special utilizat in fabricarea anvelopelor are rolul de a pastra un nivel redus al zgomotului si de a creste nivelul confortului pasagerilor automobilului.

Exista si beneficii economice ce vin cu montarea anvelopelor all season: atat din punct de vedere al banilor cat si a timpului. Datorita faptului ca nu veti fi nevoit sa schimbati inte anvelope de iarna si anvelope de vara, veti economisi timp in ceea ce priveste mersul si asteptatul la service.

La fel, nu va fi nevoie sa cheltuiti bani pe doua seturi de anvelope si nu va mai trebui sa platiti tarifele pentru montare (cu cat dimensiunile anvelopelor sunt mai mari, cu atat si tarifele!). De asemenea, nu va mai trebui sa va faceti griji in ceea ce priveste depozitarea anvelopelor.

Aceasta combinatie de calitati face ca anvelopele all season sa fie o alegere excelenta pentru multi soferi, multe autoturisme noi venind echipate cu astfel de anvelope din fabrica.

Corect este sa mentionam faptul ca, daca locuiti in zone unde conditiile de drum pe timp de iarna sunt foarte dificile, ideala este montarea anvelopelor de iarna, acestea fiind dezvoltate cu precadere pentru astfel de conditii.

Anvelope all season Michelin CrossClimate

Prezentate ca unele dintre cele mai inovatoare anvelope produse vreodata de Michelin, CrossClimate au fost lansate in luna martie a anului 2015. In continuare vor fi prezentate cateva detalii referitoare la specificatiile tehnice si caracteristicile acestor anvelope all season.

In ceea ce priveste performantele pe timpul sezonului de iarna, aceaste anvelope nu dezamagesc. Fie ca este vorba de carosabil umed sau inzapezit, CrossClimate arata performante excelente in ceea ce priveste distantele de franare reduse si tractiunea – ofera un sentiment imediat de siguranta, asemeni unei anvelope de iarna.

Fiind anvelope all season, acestea ofera parametri foarte buni si pe drumuri uscate, la temperaturi mai mari, comparabile cu cele ale unor anvelope de vara.

Structura anvelopei:

La prima vedere, dupa aspectul benzii de rulare ce prezinta caneluri destul de putin adanci, am zis ca profilul anvelopei este mai degraba unul de vara decat unul destinat utilizarii in toate anotimpurile. Dar, dupa cum am specificat si anterior, acest produs este unul inovator, Michelin reusind sa imbine cu succes tehnologiile specifice anvelopelor de vara si anvelopelor de iarna.

Banda de rulare cu un aspect unic, in forma de V si cu un design 3D, interblocant, al striatiilor, ajuta la imbunatatirea aderentei si a tractiunii pe carosabil inzapezit dar si la reducerea distantelor de franare.

Componenta cea mai interesanta a acestor anvelope all season este cauciucul din care acestea sunt fabricate: este utilizat un compus special, facut sa ramana flexibil la temperaturile scazute specifiice sezonului rece dar si la temperaturi mai ridicate pe timp de vara.

CrossClimate sunt intr-un fel urmasul anvelopelor Michelin Energy Saver, in sensul ca sunt anvelope care promit sa creeze un nou standard in clasa lor, fiind cauciucuri special concepute pentru a rezista si celor mai abrupte schimbari climaterice.

Specificatii:

Calificative Europene: “A” pentru performante pe carosabil ud, “C” pentru rezistenta la rulare, O singura linie (69 dB) pentru nivelul de zgomot.

Sunt inscriptionate cu marcajele “M+S” si “Muntele cu 3 piscuri si fulg de nea”.

Ca nivel al pretului, se situeaza intre nivelul mediu al anvelopelor de vara si al anvelopelor de vara. Dimensiunile disponibile variaza intre 185/55R15 si 225/55R17.

Sfaturi:

  • Adaptati-va conditiilor meteo ale zonei/zonelor in care veti circula si achizitionati-va anvelope corespunzatoare: fie anvelope all season fie anvelope de iarna.

  • Indiferent de tipul de anvelope montate, recomandam ca acestea sa aiba un profil la fel, sa fie proiectate pentru sezonul in care doriti sa le utilizati si sa fie echipate intr-un set intreg, nu doar doua pe puntea de tractiune.

  • Achizitionati numai anvelope noi si evitati pe cele la mana a doua sau resapate. Anvelopele resapate si second hand au de obicei foarte multi kilometri parcursi in trecut si nu se poate sti cu exactitate conditiile in care au fost utilizate.

  • Daca alegeti sa achizitionati anvelope de iarna si anvelope de vara, aveti grija sa le depozitati in conditii corecte: depozitati-le intr-un spatiu inchis, ferit de lumina soarelui si de umezeala.

  • Circulati atent, respectati legislatiile in vigoare, in special in conditii de drum sau in conditii meteo dificile.

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

 
Acest site foloseste cookies, continuarea navigarii implica acceptarea lor. Citeste mai mult
 
Mai multe despre Recomandari
Anvelope Continental Sport Contact 6

Lansate pe 1 septembrie 2015, noile Sport Contact 6 inlocuiesc vechiul model Sport Contact 5P ca si...

Închide