Anvelopele Nokian – Garantia performantei pe timp de iarna

img_14102016_094032

Nokian – inventatorii primei anvelope de iarna

kelirengasPrima anvelopa de iarna din lume, predecesorul cauciucului modern denumit Hakkapeliitta a fost “Nokia Kelirengas” (“anvelopa pentru vreme diferita”), lansata de catre Nokian (pe atunci “Nokia”) in anul 1934.

In anii 30, drumurile de iarna erau de regula foarte inguste si nu erau curatate de pluguri, fapt care facea circularea aproape imposibila. Pentru a rezolva acest lucru, inginerii de la Nokian au consultat opniile a numerosi soferi si au reusit astfel sa construiasca primele anvelope de iarna din lume. Acestea au oferit camionetelor si autobuzelor din acea vreme un nivel nemaiintalnit de siguranta la rulare in conditiile de iarna specifice Finlandei. Ulterior, in anul 1936, Nokian au propus modelul Nokian Hakkapeliitta – predecesorul celor mai moderne anvelope de iarna din lume. Acestea au fost dedicate masinilor personale, venind cu un design deosebit al benzii de rulare, cu numeroase microstriatii si caneluri care in timp au devenit un standard in industrie.

Primele anvelope de iarna cu clase “A”

front_new_nokian_wr_suv3_265_50_r19Nokian WR SUV 3 – prima anvelopa de iarna din lume cu A la clasele de aderenta si de consum. Lansate in toamna anului 2015, anvelopele de iarna WR SUV 3 au obtinut cele mai bune rezultate posibile in testele Europene in ceea ce priveste aderenta pe umed si consumul de carburant. Anvelopele 265/50R19 cu indice de viteza V pot reduce distantele de franare totale cu pana la 18 metri si pot economisi pana la 0,6 l / 100 km.

Nokian WR D4 – prima anvelopa de iarna cu clasa A la aderenta pe carosabil umed. Anvelopele WR D4 au fost primele anvelope de iarna care au reusit sa treaca testele impuse de UE pe zapada moale si pe timp de ploaie. Astfel, pe numeroase dimensiuni, anvelopele de iarna Nokian WR D4 au reusit sa obtina clasa A la aderenta. Clasa A la aderenta permite anvelopelor sa scurteze distantele de franare cu pana la 18 metri.

Nokian Hakkapeliitta R2 – prima anvelopa de iarna cu clasa A la eficienta energetica. Primele anvelope de iarna care au reusit sa obtina clasa A la eficienta energetica sunt anvelopele Hakkapeliitta R2 in dimensiune 155/70R19 84Q. Acestea au fost proiectate special pentru autoturismul electric BMW i3 si promit o reducere a rezistentei la rulare cu pana la 30%.

Cel mai mare si avansat centru de testare al anvelopelor de iarnaivalo-testing-center

Cei de la Nokian cheltuie anual sume foarte mari de bani pe testarea anvelopelor. Cum rezultatele obtinute in laborator nu sunt indeajuns, cei de la Nokian isi testeaza anvelopele pe cel mai complet centru de teste pentru anvelope de iarna din lume, la nordul Cercului Arctic, in Ivalo, Finlanda.

Centrul de la Ivalo are peste 20 de piste de testare a anvelopelor, care acopera o lungime de peste 100 de km. Acestea sunt impartite pe zone, fiecare fiind ideala pentru testarea unei anumite performante: manevrabilitatea pe zapada si gheata, tractiunea, franarea sau aderenta, spre exemplu.

Anvelopele de iarna Nokian in teste

Sport Auto – 235/35R19 (2015)

Auto Bild – 224/45R18 (2015)

Auto Express – 225/45R17 (2015)

Auto Motor und Sport – 225/50R17 (2015)

ADAC – 205/55R16 (2015)

Auto Bild – 185/65R15 (2015)

ACE / GTU – 225/50R17 (2015)

Auto Bild – 225/50R17 (2015)

Auto Bild – 235/35R19 (2014)

Auto Motor und Sport – 205/55R16 (2014)

ACE / GTU – 205/55R16 (2014)

Auto Bild – 215/65R16 (2013)

Auto Motor und Sport – 225/50R17 (2013)

SUV Magazin – 235/65R17 (2013)

ADAC – 185/60R15 (2013)

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

 
Acest site foloseste cookies, continuarea navigarii implica acceptarea lor. Citeste mai mult
 
Mai multe despre Teste IARNA
Test anvelope de iarna cu dimensiunea 235/35R19 (Sport Auto 2015)

Anul acesta, Sport Auto au realizat un test pe sapte anvelope de iarna de performanta ultra-inalta pe...

Închide