Test 2016 la anvelope all season cu dimensiunea 205/55R16 (ACE, ARBO)

ace-as

Anvelopele all season cresc in continuare in popularitate in toata Europa, fapt datorita caruia din ce in ce mai multe publicatii si cluburi auto realizeaza teste comparative pe acest segment. Cel mai nou test la anvelope all season a fost realizat de catre ACE (Auto Club Europa), alaturi de partenerii lor din Austria, ARBO (Auto, Motor und Radfahredbund Osterreichs). Anvelopele all season testate au avut dimensiunea 205/55R16, dimensiune extrem de comuna pe piata anvelopelor.

Principala intrebare pe care cele doua organizatii au pus-o a fost: „Sunt anvelopele all season cu adevarat eficiente pe tot timpul anului sau sunt doar anvelope de iarna care imprumuta cateva elemente specifice anvelopelor de vara?”

Anvelopele testate de cei de la ACE si ARBO sunt:

Anvelopele au fost echipate pe un autoturism VW Golf VII, iar ca referinta au fost utilizate Continental PremiumContact 5 (anvelope de vara) si Dunlop Winter Sport 5 (anvelope de iarna).

03-ace-ganzjahresreifent-test2016_efffdf2071_e7bd8012a7

Anvelopele castigatoare au fost Nokian Weatherproof, care au obtinut 203 de puncte dintr-un maximum de 260, primind calificativul “foarte recomandate”. Punctele forte ale acestor anvelope, asemanator cu anvelopele de pe locul 2, Goodyear Vector 4Seasons (194 de puncte), sunt legate de manevrabilitatea si franarea pe drumurile inzapezite.

Pe de alta parte, performantele ambelor anvelope pe carosabil uscat au fost destul de putin convingatoare: echipat cu anvelopele de vara Continental PremiumContact 5, autoturismul Golf VII a oprit de la o viteza de 100 km/h dupa doar 37,8 metri. Cand a fost echipat cu anvelopele Nokian Weatherproof, , autoturismul s-a oprit dupa 44,1 metri iar cu anvelopele Goodyear Vector 4Seasons dupa 46,1 metri.

Masina s-a oprit dupa 45,7 metri cand a fost echipata cu anvelopele de iarna Dunlop Winter sport 5, plasand performantele sale intre cele anvelopele all season de pe locul 1, respectiv locul 2.

blyattdshgsdf

In testele pe carosabil umed, anvelopele all season au avut un comportament asemanator cu al anvelopelor de vara: anvelopele Nokian s-au oprit dupa 58,7 metri iar anvelopele Goodyear dupa 58,9 metri. Anvelopele de iarna Dunlop au oprit masina dupa 60 de metri iar anvelopele de vara Continental dupa 52 de metri.

Conform testerului celor de la ACE, “aproape toate anvelopele all season testate au aratat ca anvelope de iarna deghizate. Acestea au oferit in principal siguranta pe suprafete inzapezite sau acoperite de polei. Majoritatea anvelopelor all season nu pot tine pasul cu anvelopele de vara in conditii ploaie, iar pe carosabil uscat – la fel ca si anvelopele de iarna – sunt o alegere cu siguranta nepotrivita.”

Singura exceptie de la aceasta situatie a fost Michelin CrossClimate. Profilul a ocupat locul al 3lea in test, avand cele mai bune rezultate in ceea ce priveste performantele cu franarea pe carosabil uscat, fiind totusi ceva mai slabe pe zapada.

Rezultate finale:

205as

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

 
Acest site foloseste cookies, continuarea navigarii implica acceptarea lor. Citeste mai mult
 
Mai multe despre Teste ALL SEASON
Test 2016 la anvelope all season cu dimensiunea 205/55R16 (Gute Fahrt)

A sosit si primul test la anvelope all season din anul 2016. Revista Gute Fahrt (Germania) –...

Închide