Test 2016 la anvelope all season cu dimensiunea 205/55R16 (Auto Bild)

img_12102016_124248

Cel mai nou test realizat pe anvelope all season de catre cei de la Auto Bild vede ocupantele primelor doua locuri de anul trecut facand schimb de locuri – Goodyear Vector 4Seasons si Michelin CrossClimate. Astfel, putem spune ca invingatorul in testul pe anvelope all season cu dimensiunea 205/55R16 de anul acesta este de fapt… un profil de anvelope de vara – Michelin CrossClimate fiind promovate de catre producator ca fiind anvelope de vara proiectate si aprobate legal pentru a fi utilizate pe tot timpul anului.

Indiferent de cum ar fi ea numita sau promovata, cert este ca cei de la Auto Bild au numit anvelopa Michelin CrossClimate drept cea mai buna dintre cele 10 anvelope testate, oferindu-i calificativul ‘exemplar’.

Auto Bild prezinta anvelopele CrossClimate drept o alegere excelenta pentru tot timpul anului, cu cele mai bune performante pe carosabil uscat si pe timp de ploaie; singurul mic dezavantaj apare in momentul franarii pe zapada.”

Manevrabilitatea superioara si durata de viata medie ridicata au fost alte elemente care au fost mentionate de catre cei de la Auto Bild referitor la anvelopele CrossClimate, aceasta din urma calitate oferindu-le si titlul de “Campion Eco” , impartit alaturi de ocupanta locului 3, Quadraxer 2. Quadraxer 2 sunt anvelope produse de Kleber, brand detinut tot de catre cei de la Michelin. Cel mai bun randament kilometric a fost obtinut de anvelopele Kleber si Michelin: in teste, acestea au putut parcurge peste 55 000 de kilometri. Desi anvelopele Michelin CrossClimate sunt cele mai costisitoare din acest test, rezistenta lor la uzura demonstreaza ca si montarea anvelopelor premium all-season poate fi viabila.

A doua generatie a anveloperlor Goodyear a dat si ea dovada de performanta convingatoare multumita caracteristicilor admirabile de iarna si distanta mica de franare pe suprafete umede. Pe de alta parte “distanta mare de franare pe uscat” a fost vazuta ca u slabiciune. Anvelopelor Quadraxer 2 le-a fost refuzata o pozitie mai inalta in acest clasament din cauza stabilitatii laterale de nivel mediocru, ignorand asta totusi, cauciucul Kleber a fost numit cel mai bun raport calitate pret, un produs cu distanta de franare mica, longeviv si necostisitor.

Pozitiilee 5 si 6 au fost ocupate de Fulda MultiControl respectiv Hankook Kinergy 4S. Anvelopa Fulda a fost recomandata pentru performanta foarte buna pe zapada, stabilitatea pe carosabil umed si uscat, confortul inalt si pretul scazut, totusi a atras critici la franarea pe umed. Kinergy 4S au fost de asemenea slab notate pentru distanta de franare, pe langa asta a fost luat in considerare si faptul ca nu garanteaza fiabilitate 100% pe timp de iarna, totusi au fost recomandate pentru raspunsul rapid la virare, manevrabilitatea dinamica si pretul scazut al acestora.

Nokian Weatherproof a ocupat cel de-al saselea loc datorita echilibrului intre siguranta pe zapada si rezistenta la acvaplanare. Ce a dezavantajat aceste anvelope este performanta scazuta in franarea pe teren umed si uscat, si manevrablitatea pe teren umed, care se manifesta prin supravirare. Dupa ea, pe locul al saptelea, urmeaza Vredestein Quattrac 5 al caror teste au ajuns la concluzia ca ofera caracteristici mediocre pe zapada si timp de franare indelungat pe suprafete uscate. De asemenea , Auto Bild a adaugat ca anvelopa ofera conditii armonioase de manevrabilitate in orice conditii de vreme si ca are un bun raport calitate/pret.

Al optulea loc a fost ocupat de Piralli Cinturato All Season. In timp ce Auto Bild descriu cauciucul Pirelli ca oferind “calitati bune pe timp de iarna, rezistenta foarte buna la acvaplanare” aceste anvelope sunt dezavantajate de “stabilitatea laterala mediocra pe suprafete umede si uscate”. Durata de viata a anvelopei a fost desemnata ca fiind scurta. Uniroyal AllSeasonExpert a terminat pe locul al noualea, avand un timp de franare completa pe zapada foarte scazut si rezistenta impotriva acvaplanarii. Pe langa caracteristicile pozitive s-a remarcat o subvirare pe suprafata uda si uscata demna de luat in calcul cat si o franare indelungata pe teren uscat si umed.

Toate anvelopele clasate intre locul al treilea si al noualea au primit un calificativ satisfactor, ultimul loc insa nu s-a bucurat de asta. Firestone Multiseason a primit o semi-recomandare pentru performanta sa, care s-a remarcat printr-o manevrabilitate crescuta pe zapada, insa multe puncte negative precum subvirarea pe suprafata umeda si uscata si timpi de franare notabil de lungi atat pe suprafete ude cat si uscate.

img_10102016_134356

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

 
Acest site foloseste cookies, continuarea navigarii implica acceptarea lor. Citeste mai mult
 
Mai multe despre Teste ALL SEASON
Test 2016 la anvelope all season cu dimensiunea 205/55R16 (ACE, ARBO)

Anvelopele all season cresc in continuare in popularitate in toata Europa, fapt datorita caruia din ce in...

Închide