Test anvelope de iarna cu dimensiunea 205/55R16 (Auto Zeitung 2016)

Test anvelope de iarna cu dimensiunea 205/55R16 (Auto Zeitung 2016)

Celebra publicatie germana Auto Zeitung revine cu un top anvelope iarna printr-un nou test anvelope iarna, probele si rezultatele fiind unele extrem de interesante. Astfel, au fost testate 13 profiluri recente de anvelope de iarna in dimensiune 205/55R16, inclusiv Continental ContiWinterContact TS860, Dunlop Winter Sport 5, Goodyear UltraGrip 9 si Nokian WR D4. In plus, cei de la Auto Zeitung au considerat foarte utila si includerea anvelopelor all season Michelin CrossClimate in test.

Cele mai noi anvelope iarna nu dezamagesc

Anvelopele Continental ContiWinterContact TS850 au fost castigatoare in aproape toate testele la care au participat in trecut. In aceste conditii, nu este o surpriza ca noul model TS860 domina din nou testul anvelope iarna. Acestea au obtinut cele mai bune rezultate pe zapada si pe carosabil umed, cea mai buna eficienta energetica, cel mai bun nivel al confortului si de asemeni rezultate foarte bune pe carosabil uscat.

Anvelopele de iarna Nokian WR D4 continua sa tina stacheta ridicata, asemeni profilului precedent, WR D3. Acestea au aratat performante foarte bune atat pe zapada cat si pe carosabil uscat. Comparativ cu ocupantele primului loc, anvelopele Nokian WR D4 au avut performante putin mai slabe pe carosabil umed, dar au dovedit, totusi, performante excelente pe zapada.

Locul trei in test anvelope iarna a fost ocupat de noile pneuri de iarna de la Pirelli, Winter Cinturato. Acestea au obtinut rezultate bune pe zapada si pe carosabil ud, dar au avut distante de franare putin mai lungi pe carosabil uscat si o rezistenta la rulare mai ridicata comparativ cu anvelopele Continental.

Nu surprinde faptul ca pe urmatoarele locuri s-au situat anvelopele de la Goodyear, Michelin si Dunlop. Toate cele trei anvelope au dovedit performante foarte bune si echilibrate, diferentele dintre primele 6 anvelope din test fiind unele destul de mici.

Anvelopa Michelin CrossClimate

Cei de la Auto Zeitung au decis sa includa in test anvelope iarna si anvelopele all season Michelin CrossClimate in test, lucru interesant tinand cont ca singura rezerva pe care o au de regula soferii referitor la aceste anvelope este legata de performanta lor iarna, pe zapada si pe polei.

Dupa cum era de asteptat, anvelopele all season au dominat proba de franare pe carosabil uscat, oprind masina la 100km/h dupa 40,2 metri, comparativ cu anvelopele de iarna Continental care au oprit masina dupa 44,4 metri. Tura de pista uscata a fost castigata tot de anvelopele CrossClimate, care au parcurs cei 3,3 km in 107,9 secunde, comparativ cu cele 109,3 obtinute de Continental.

Pe carosabil umed, anvelopele Michelin au oprit masina dupa 57,6 metri, pe cand cele de la Continental au avut o performanta aproape identica, si anume 57.9 metri. Pe de alta parte, cei de la Continental au obtinut un timp mai bun pe carosabil umed, obtinand un timp de parcurgere a pistei de 1,7km de 87,5 secunde, comparativ cu cele 89 de secunde obtinute de Michelin. Astfel, la aceasta proba, cei de la Michelin au ocupat locul al 4.

Performanta pe zapada este capitolul unde CrossClimate are cei mai multi contestatari. La franarea de al 50 km/h pe zapada, anvelopele de iarna de la Continental au oprit masina dupa 24,2 metri, pe cand anvelopele Michelin CrossClimate dupa 25,1 metri, invingand o singura anvelopa de iarna din test. In testul de manevrabilitate, anvelopele Continental au terminat tura de 1,3km in 74 de secunde, pe cand CrossClimate a reusit un timp de 77,1 secunde.

Chiar daca este o distanta destul de mare intre TS860 si CrossClimate, totusi anvelopa all season de la Michelin a reusit sa obtina timpi mai buni de cat 3 anvelope de iarna, inclusiv expertii in anvelope de iarna de la Vredestein.

Concluzia este urmatoarea: daca locuiti intr-o zona unde zapezile apar rar si nu sunt foarte inalte, anvelopele Michelin CrossClimate reprezinta o optiune de top. Totusi, pentru zonele unde iarna se resimte puternic, ideala ramane orientarea catre anvelope de iarna autentice.

Rezultate test anvelope iarna

Locul 1: Continental ContiWinterContact TS860

CONTINENTAL WINTERCONTACT TS 860

Total: 412 / Uscat: 84 / Ud: 142 / Zapada: 143 / Confort: 9 / Rezistenta la Rlare: 25 / Zgomot: 9

Puncte pozitive: Rezultate foarte bune pe zapada, distante de franare scurte si manevrabilitate buna pe carosabil ud, distante de franare scurte pe uscat, rezistenta la rulare scazuta.

Puncte negative: Distante de franare relativ slabe pe carosabil uscat.

Locul 2: Nokian WR D4

Nokian-WR-D4

Total: 387 / Uscat: 83 / Ud: 124 / Zapada: 142 / Confort: 9 / Rezistenta la rulare: 21 / Zgomot: 8

Puncte pozitive: Manevrabiliate buna pe zapada, distante de franare scurte pe carosabil ud, cea mai buna distanta de franare pe carosabil uscat (pe langa Michelin CrossClimate), ofera siguranta pe carosabil uscat, rezistenta scazuta la rulare

Puncte negative: Manevrabilitate mediocra pe carosabil ud

Locul 3: Pirelli Winter Cinturato

PIRELLI_CINTURATO-WINTER

Total: 378 / Uscat: 70 / Ud: 138 / Zapada: 139 / Confort: 7 / Rezistenta la rulare: 15 / Zgomot: 9

Puncte pozitive: Manevrabilitate si feedback de nivel inalt la condusul pe zapada, manevrabilitate buna pe carosabil ud.

Puncte negative: Distante de franare mari si tendinta de subvirare pe carosabil ud, rezistenta mare la rulare.

Locul 4: Michelin CrossClimate

Michelin CrossClimate

Total: 376 / Uscat: 105 / Ud: 122 / Zapada: 113 / Confort: 6 / Rezistenta la rulare: 21 / Zgomot: 9

Puncte pozitive: Rezultate acceptabile pe zapada, distante de franare scurte si manevrabilitate buna pe carosabil uscat.

Puncte negative: Rezistenta slaba la acvaplanarea laterala

Locul 5: Goodyear UltraGrip 9

GOODYEAR ULTRAGRIP 9

Total: 376 / Uscat: 78 / Ud: 127 / Zapada: 132 / Confort: 8 / Rezistenta la rulare: 22 / Zgomot: 9

Puncte pozitive: Tractiune foarte buna pe zapada, distante de franare si stabilitate laterala ridicata pe carosabil ud.

Puncte negative: Subvireaza pe zapada, feedback relativ scazut pe carosabil ud/

Locul 6: Michelin Alpin 5

Imagini pentru alpin a5

Total: 376 / Uscat: 71 / Ud: 128 / Zapada: 140 / Confort: 8 / Rezistenta la rulare: 18 / Zgomot: 8

Puncte pozitive: Tractiune buna pe zapada, aderenta buna per total pe timp de ploaie

Puncte negative: Timpi de rapsuns scazuti pe zapada, manevrabilitate si control de nivel scazut pe uscat

Locul 7: Dunlop Winter Sport 5

DUNLOP WINTER SPORT 5

Total: 367 / Uscat: 80 / Ud: 112 / Zapada: 136 / Confort: 9 / Rezistenta la rulare: 22 / Zgomot: 8

Puncte pozitive: Distante de franare scurte pe zapada si uscat, rezistenta foarte buna la acvaplanare, rezistenta la rualre scazuta.

Puncte negative: Subvireaza pe zapada, distante de franare mediocre pe carosabil ud, manevrabilitate relativ slaba pe uscat.

Locul 8: Hankook Winter I*Cept RS2

HANKOOK WINTER I CEPT RS2 W452

Total: 363 / Uscat: 85 / Ud: 104 / Zapada: 141 / Confort: 7 / Rezistenta la rulare: 16 / Zgomot: 10

Puncte pozitive: Tractiune foarte buna, distante de franare si stabilitate de nivel inalt pe zapada, rezistenta foarte buna impotriva acvaplanarii, foarte putin zgomotoase.

Puncte negative: Manevrabilitate scazuta pe carosabil ud, distante de franare lungi pe ud.

Locul 9: Bridgestone Blizzak LM001

BRIDGESTONE BLIZZAK LM001

Total: 341 / Uscat: 80 / Ud: 100 / Zapada: 127 / Confort: 7 / Rezistenta la rulare: 19 / Zgomot: 8

Puncte pozitive: Rezistenta foarte buna impotriva acvaplanarii longitudinale, aderenta foarte buna si manevrabilitate excelenta pe carosabil uscat

Puncte negative: Control destul de slab al directiei pe zapada, distante de franare scurte si tendinte de subvirare pe carosabil ud, cea mai slaba distanta de franare din test pe carosabil uscat.

Locul 10: Nexen Winguard SnowG WH2

NEXEN WINGUARD SNOW G WH2

Total: 341 / Uscat: 84 / Ud: 86 / Zapada: 136 / Confort: 7 / Rezistenta la rulare: 20 / Zgomot: 8

Puncte pozitive: Performante globale foarte bune pe carosabil inzapezit.

Puncte negative: Se uzeaza destul de repede si ofera o manevrabilitate putin mai slaba pe umed.

Locul 11: Kumho WinterCraft WP71

KUMHO-WINTERCRAFT-WP71

Total: 309 / Uscat: 76 / Ud: 76 / Zapada: 125 / Confort: 7 / Rezistenta la rulare: 16 / Zgomot: 9

Puncte pozitive: Distante de franare scurte pe zapada si pe carosabil uscat, rezistenta la rulare scazuta.

Puncte negative: Tendinta de subvirare pe zapada si pe carosabil uscat, stabilitate laterala slaba, distante de franare lungi si aderenta slaba pe carosabil umed.

Locul 12: Vredestein Wintrac Xtreme S

VREDESTEIN_WINTRAC-XTREME-S

Total: 307 / Uscat: 84 / Ud: 73 / Zapada: 114 / Confort: 9 / Rezistenta la rulare: 18 / Zgomot: 9

Puncte pozitive: Tractiune ridicata si manevrabilitate sporita pe carosabil uscat.

Puncte negative: Aderenta slaba pe zapada, rezistenta scazuta impotriva acvaplanarii, distante de franare lungi pe carosabil umed.

Locul 13: GT Radial Champiro WinterPro HP

GT Radial Champiro WinterPro HP

Total: 305 / Uscat: 78 / Ud: 95 / Zapada: 102 / Confort: 6 / Rezistenta la rulare: 14 / Zgomot: 10

Puncte pozitive: Manevrabilitate ok pe carosabil uscat, silentioase.

Puncte negative: Rezistenta scazuta impotriva acvaplanarii, eficiena energetica foarte scazuta, aderenta slaba pe carosabil ud.

Locul 14: Westlake SW618

Westlake SW618

Total: 249 / Uscat: 74 / Ud: 52 / Zapada: 98 / Confort: 7 / Rezistenta la rulare: 10 / Zgomot: 8

Puncte pozitive: Niciunul mentionat.

Puncte negative: Aderenta slaba, manevrabilitate de nivel foarte scazut, rezistenta foarte slaba impotriva acvaplanarii, distante de franare foarte slabe pe umed, manevrabilitate slaba pe carosabil uscat, rezistenta foarte mare la rulare.

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *