Test 2016 la anvelope de iarna cu dimensiunea 215/60R17 (Auto Motor und Sport)

wololoOdata cu inceperea sezonului rece, cei de la Auto Motor und Sport ne propun primul lor test la anvelope de iarna din aceasta perioada. La fel ca in testul realizat pe anvelope all season mai devreme in acest an, a fost utilizat un autoturism Opel Mokka, echipat cu anvelope de iarna cu dimensiunea 215/60R17 (cu indici de viteza in H si in V). Cele trei criterii testate si proportiile acestora in punctajul final au fost:

  • Performante pe zapada (30%)
  • Performante pe carosabil uscat (30%)
  • Performante pe carosabil ud (30%)
  • Performante energetice (10%)

Primul loc in test a fost ocupat de varianta pentru SUVuri a profilului Continental ContiWinterContact TS850 P, cu un punctaj de 9.1 dintr-un maxim posibil de 10. Astfel, aceste anvelope au obtinut calificativul “foarte recomandate”. Cei de la Auto Motor und Sport au ajuns la concluzia ca anvelopele de iarna ale celor de la Continental garanteaza performante extrem de ridicate pe zapada si pe carosabil umed in ceea ce priveste manevrabilitatea, franarea si tractiunea. Singurele obiectii avute au avut legatura cu franarea pe carosabil uscat si zgomotul in rulare, cei de la Auto Motor und Sport considerand ca aici ar exista loc de imbunatatire.

Cu un total de 8,9 puncte, anvelopele de iarna Nokian WR D4 au ocupat locul al doilea. Desi acestea au aratat o mica tendinta de supravirare pe carosabil umed si pe zapada si manevrabilitate putin scazuta, acestea au multe caracteristici pozitive care le recomanda. Printre acestea, cei AMS noteaza performantele pe timp de iarna cu mult peste medie, rezistenta foarte buna la acvaplanara si distante de franare foarte scurte atat pe carosabil uscat cat si pe umed. Astfel, anvelopele de iarna Nokian WR D4 au obtinut calificativul “recomandate”.

Cei doi membri ai familiei Dunlop Goodyear, anvelopele de iarna Goodyear UltraGrip Performance Gen-1 si Dunlop Winter Sport 5 SUV au obtinut la randul lor calificativul “recomandate”, imediat in urma anvelopelor Nokian. Cele doua anvelope de iarna au impartit locul al treilea, cu 8,8 puncte.

Ambele profiluri au obtinut performante convingatoare si un echilibru foarte bun in conditiile de iarna testate dar si pe carosabil uscat. Ca si apsecte putin negative, in cazul anvelopelor Goodyear a fost detectata o mica modificare a performantelor in momentul cresterii sarcinii, iar la anvelopele Dunlop s-au observat timpi de raspuns putin scazuti in schimbarea directiei. De asemenea, ambele anvelope au aratat un nivel putin mai scazut al confortului datorita cauciucului foarte moale utilizat (cauciuc care, totusi, ofera siguranta sporita pe timpul iernii). Auto Motor und Sport au mai adaugat ca ambele modele sunt totusi relativ noi comparativ cu celelalte anvelope din test, fapt pentru care acestea trebuie urmarite si pe viitor pentru rezultate mai concrete.

Urmatoarele doua anvelope de iarna din test, Hankook Winter I*Cept Evo2 si Vredestein Wintrac Xtreme S, au incheiat la egalitate cu 7,9 puncte, obtinand calificativul “bune”. Anvelopele Hankook au pierdut puncte pentru performantele de pe umed, distantele de franare si manevrabilitate dar si pentru faptul ca sunt “destul de limitate ca performanta globala”.

Pe de alta parte, pneurile Vredestein au fost depunctate datorita controlului lateral ceva mai scazut, a tractiunii pe zapada mai reduse si a tendintei de supravirare pe suprafete ude. Totusi, cele doua cauciucuri sunt echilibrate, dinamice si in mare parte stabile, oferind un raport calitate/pret foarte bun, chiar si pe zapada.

Acelasi calificativ a fost obtinut si de cauciucurile de iarna Bridgestone Blizzak LM-80 Evo, acestea obtinand 7,7 puncte, datorate performantelor foarte bune in ceea ce priveste comportamentul pe zapada si a randamentului energetic. Totusi, acestea au aratat rezultate destul de slabe la franarea pe carosabil ud si un comportament nu foarte optim in ceea ce priveste acvaplanarea.

Anvelopele Westlake SW658 au obtinut 7,6 puncte, neavand nicio parte pozitiva sau negativa care sa iasa in evidenta. Cei de la AMS au notat ca “anvelopele sunt simple, echilibrate, usor de controlat dar cu performante globale relativ reduse, tractiunea pe zapada fiind moderata”. Ultima anvelopa din test, GT Radial Champiro WinterPro HP, a avut rezultate asemanatoare. Aceasta a primit 7,5 puncte, aratand distante destul de scurte de franare pe zapada, manevrabilitate medie pe carosabil uscat si zgomot redus la rulare. Aspectele negative observate sunt distantele de franare lungi pe uscat si umed, rezistenta scazuta la acvaplanare si rezistenta ridicata la rulare.

Cu un scor total de 6,5, anvelopele Star Performer SPTV au incheiat testul pe ultimul loc. Chiar daca au obtinut rezultate multumitoare pe uscat, acestea s-au dovedit a fi foarte slabe in conditii de iarna si distante de franare mari pe carosabil ud. Cei de la AMS au notat ca aceste anvelope nu sunt deloc recomandate pentru regiuni inzapezite.

top

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

 
Acest site foloseste cookies, continuarea navigarii implica acceptarea lor. Citeste mai mult
 
Mai multe despre Teste IARNA
Anvelopele Nokian – Garantia performantei pe timp de iarna

Nokian - inventatorii primei anvelope de iarna Prima anvelopa de iarna din lume, predecesorul cauciucului modern denumit...

Închide