Test 2016 la anvelope de vara pe 225/40R18 (Test World)

Test Anvelope de Vara

Testul la anvelope de vara pe 225/40R18 realizat de organizatia “Test World” a pus la incercare 13 anvelope de vara de performanta ultra-inalta cu dimensiunea 225/40R18, echipate pe un Volkswagen Golf GTI, fiindu-le testate performantele pe carosabil uscat, pe carosabil umed si in ceea ce priveste impactul asupra mediului.

Din pacate, noile anvelope de vara Michelin Pilot Sport 4 nu au fost incluse in test, fiind testat profilul mai vechi si anume Pilot Sport 3. Totusi, au fost incluse cele mai noi profiluri de la Dunlop si Goodyear: Sport Maxx RT2 respectiv Eagle F1 Asymmetric 3.

Anvelope premium vs Anvelope de buget

Cel mai interesant aspect al acestui test a fost includerea anvelopelor Jinyu, Delinte si Aptany. De exemplu, brandul Jinyu, in Marea Britanie, este vandut ca un brand de “buget premium”, deci prin compararea cu unele profiluri premium consacrate, putem observa cu adevarat cat progres au facut producatorii asiatici in ceea ce priveste calitatea anvelopelor. Un raspuns pe scurt ar fi “putin”.

In ceea ce priveste testele la franare in conditii de ploaie, anvelopele castigatoare au fost Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 – acestea au oprit masina de la 80 km/h dupa 24 de metri, pe cand cele mai slabe anvelope din aceasta proba – Jinyu – au oprit masina dupa 27.4 metri.

Chiar daca in multe cazuri aceasta diferenta de cativa metri poate insemna diferenta dintre un accident si o situatie limita, totusi diferenta este mult mai buna fata de rezultatele obtinute de regula in anii trecuti. In plus, toate aceste anvelope au din China au obtinut rezultate asemanatoare cu anvelopele Toyo T1 Sport Plus, anvelope de gama medie destul de bine vazute.

Testele la franarea pe carosabilul uscat au aratat rezultate mai echilibrate. Anvelopele cele mai bune in acest test, Hankook Ventus S1 evo2, au masina dupa 33.5 metri de la o viteza de 95 km/h, pe cand anvelopele Jinyu, ocupantele locului 8, au oprit masina dupa 35,6 metri. Astfel, anvelopele Jinyu au invins pe cele de la Michelin si Toyo si au fost in urma anvelopelor Goodyear cu doar 0,2 metri.

Demonstreaza aceste rezultate viabilitatea brandurilor de anvelope din China? Chiar daca momentan alegerea unor anvelope din gama medie, ale unor branduri consacrate, este una mai sigura, in viitorul apropiat este foarte probabil ca anvelopele din China sa le ajunga sau chiar sa le intreaca pe unele dintre acestea.

Rezultate test anvelope vara pe 225/40R18:

1. Continental SportContact 5

Total: 9.4 / 10

Pozitiv: Manevrabilitate buna, nivel inalt al sigurantei pe carosabil umed, rezistenta ridicata la acvaplanare.

Negativ: Rezistenta ridicata la rulare.

2. Nokian Hakka Black

Total: 9.3 / 10

Pozitiv: Rezultate foarte bune in toate testele in conditii de ploaie.

Negativ: Prezinta uneori slabiciuni in ceea ce priveste manevrabilitatea pe carosabilul umed.

3. Dunlop Sport Maxx RT 2

Total: 8.9 / 10

Pozitiv: Aderenta buna atat pe carosabilul cat si in conditii de ploaie, rezistenta scazuta la rulare.

Negativ: Performante putin mai slabe privind manevrabilitatea pe carosabil umed.

4. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3

Total: 8.9 / 10

Pozitiv: Manevrabilitate buna pe suprafete ude, rezistenta scazuta la rulare.

Negativ: Niciun aspect negativ evidentiat.

5. Hankook Ventus S1 evo2

Total: 8.7 / 10

Pozitiv: Distante de franare scurte pe suprafete uscate.

Negativ: Rezistenta ridicata la rulare, aderenta relativ scazuta pe suprafete ude.

6. Pirelli P Zero

Total: 8.6 / 10

Pozitiv: Distante de franare scurte si manevrabilitate sporita pe suprafete ude.

Negativ: Rezistenta slaba la acvaplanare, nivel ridicat al zgomotului.

7. Michelin Pilot Sport 3

Total: 8.5 / 10

Pozitiv: Rezistenta sporita impotriva acvaplanarii.

Negativ: Aderenta laterala inferioara pe suprafete ude, distante de franare lungi pe carosabil uscat.

8. Nankang Sportnex AS2 Plus

Total: 8.1 / 10

Pozitiv: Performante echilibrate pe carosabilul uscat.

Negativ: Distante de franare nu foarte optime in conditii de ploaie, rezistente la rulare.

9. Maxxis Victra Sport VS01

Total: 7.5 / 10

Pozitiv: Distante de franare scurte pe drumuri uscate, nivel scazut al zgomotului.

Negativ: Aderenta si manevrabilitate de scazute pe conditii de ploaie.

10. Jinyu YU63

Total: 7.4 / 10

Pozitiv: Manevrabilitate buna pe carosabil uscat, rezistenta la rulare buna.

Negativ: Distante de franare lungi si manevrabilitate scazuta pe carosabil umed, rezistenta scazuta impotriva acvaplanarii.

11. Delinte DH2

Total: 7.1 / 10

Pozitiv: Distante de franare pe drumuri uscate, rezistenta la rulare suficient de scazuta.

Negativ: Nivel slab al tractiunii pe suprafete ude, nu foarte rezistente impotriva acvaplanarii.

12. Toyo Proxes T1 Sport Plus

Total: 7.0 / 10

Pozitiv: Nivel scazut al zgomotului, rezistenta la rulare scazuta.

Negativ: Rezultate slabe in testele in conditii de ploaie, distante de franare lungi pe carosabil uscat.

13. Aptany RA301

Total: 6.5 / 10

Pozitiv: Nivel scazut al zgomotului, putin rezistente la rulare.

Negativ: Distante de franare lungi si manevrabilitate scazuta in conditii de ploaie.

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *