Test anvelope de vara cu dimensiunea 235/35R19 (EVO 2016)

bmpppp

In acest test, cei de la revista EVO au supus incercarii 9 anvelope de vara de performanta inalta, cu dimensiunea 235/35R19, montate pe un Ford Focus ST. Testul a fost realizat pe pista de incercare a celor de la Continental din Texas, SUA.

Ca de fiecare data, cei de la EVO au dedicat 40% din calificativul final acordat anvelopelor testate, preferand sa nu se bazeze exclusiv pe obiectivitatea datelor. Astfel, rezultatele nu vor reflecta intr-un procent de 100% doar aderenta sau manevrabilitatea, ci si modul in care acestea influenteaza confortul resimtit de sofer – un aspect deseori ne luat in calcul in teste.

Testele obiective au constat in verificarea performantelor in ceea ce priveste: manevrabilitatea si franarea pe carosabil uscat si pe timp de ploaie, rezistenta la rulare, rezistenta impotriva acvaplanarii pe trasee drepte si in curbe. Testul a inclus si o proba pe drumuri publice, pentru a se putea forma o opinie referitoare la confortul fizic si la zgomot.


Rezumatul testului

Anvelopele Top 3

2016-evo-summer-tyre-testDupa ce au castigat ultimul test la anvelope de vara realizat de cei de la Auto Bild, Continental revin cu o noua victorie, de aceasta data cu anvelopele Continental SportContact 6. Noile anvelope Continental au obtinut cele mai bune rezultate la franare pe carosabil uscat si pe carosabil umed si rezultate foarte bune in ceea ce priveste manevrabilitatea pe carosabil uscat si umed. In ceea ce priveste obinia subiectiva a soferilor, aceasta a fost una pozitiva. Astfel, putem concluziona ca aceste anvelope ofera performante de nivel inalt, fara a face sacrificii intr-un anume compartiment.

La fel ca si in cazul anvelopei Continental, ocupantele la egalitate a locului al doilea – Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 si Yokohama Advan Sport V105 – au prezentat performante inalte si echilibrate. Anvelopele Goodyear au prezentat performante deosebite pe timp de ploaie, in ceea ce priveste manevrabilitatea, franarea si acvaplanarea; de asemenea, acestea au castigat testul la rezistenta la rulare, in timp ce anvelopele Yogohama au avut un scor extraordinar atat pe carosabil umed cat si pe cel uscat dar nu s-a comportat pe masura din punctul de vedere al consumatorilor.

Restul anvelopelor

Vredestein ocupa locul al patrulea cu Ultrac Vorti R, ce au avut scor foarte bun pe carosabil uscat dar au intampinat dificultati la testul de acvaplanare, iar Dunlop au ocupat locul al cincilea fara sa exceleze la niciunul din testele cheie dar neavand nici probleme evidente de altfel.

Michelin Pilot Super Sport exceleaza pe carosabilul uscat dar ajung pe a 6-a poizitie din cauza performantelor ce lasa de dorit pe carosabil ud. Rezultatele acestor anvelope arata in mod clar sacrificul la aderenta pe teren umed in favorul placerii de a conduce la inalta performanta.

Piralli ocupa cea de-a 6-a pozitie cu o versiune mai veche de P Zero, avand cei mai slabi timpi pe teren uscat, iar franarea grea a facut inutil timpul bun de pe traseul umed.

Ultimele doua locuri au fost ocupate de Hankook si Falken. Hankook Ventus S1 Evo2 K117 a facut cu greu fata atat testelor pe teren umed cat si la franare, si a depasit Falken din cauza performantei rezonabile pe carosabilul uscat. Noile Falken Azenis FK510 ocupa ultimul loc fiind incete pe carosabil uscat, aproape cele mai incete pe cel umed, si penultimele la testul pe drum.

Clasament final

TOTAL

USCAT

UMED

COMFORT

UZURA

SUBIECTIV

Continental Sport Contact 6

553.7

99.2

97.2

86.4

93

177.9

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3

568.6

99.6

98

100

100

172

Yokohama Advan Sport V105

543.8

98.7

99.2

86.4

79.9

179.6

Vredestein Ultrac Vorti R

560.1

99.8

97.7

86.4

89

187.2

Dunlop SportMaxx RT 2

552.3

98.5

97.6

86.4

99.3

170.5

Michelin Pilot Super Sport

540.7

100

96.6

77.3

89

177.8

Pirelli P Zero

557

97.9

100

86.4

85.9

186.8

Hankook Ventus S1 evo2

525.9

98.6

94.6

86.4

91.4

154.9

Falken Azenis FK510

519.3

97.1

97

81.8

86.9

156.5

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

 
Acest site foloseste cookies, continuarea navigarii implica acceptarea lor. Citeste mai mult
 
Mai multe despre Teste VARA
TÜV Sud: anvelopele semi-slick nu isi au locul pe drumurile publice

Anvelopele semi-slick nu sunt corespunzatoare pentru utilizarea pe drumurile publice – sustine echipa din spatele unui test...

Închide