Test 2016 la anvelope de vara SUV cu dimensiunile 235/55R19 (fata) si 255/50R19 (spate) (Auto Bild)

^73FB2733FFC92BDA8346400C6ED377759EB77B46D9496554C3^pimgpsh_fullsize_distr

Acest test realizat anul acesta de Auto Bild pune fata in fata sapte dintre cele mai noi anvelope din gama turisme 4X4, dedicate segmentului de autoturisme “soft-road”. Cele mai noi autoturisme din aceasta sunt gandite pentru soferii cu un stil de condus sportiv, care isi petrec majoritatea timpului pe sosea dar care doresc ocazional sa duca masina pe un teren off-road mai usor.

La fel ca anvelopele pentru autoturisme, anvelopele pentru crossovere si SUVuri au inceput sa creacsa in dimensiune si in acelasi timp sa fie mai silentioase si mai confortabile. Astfel, cei de la Auto Bild au ales sa testeze doua dimensiuni mai mari de anvelope – 235/55R19 (fata) si 255/50R19 (spate). Anvelopele testate au avut indici de viteza W si Y, lucru care atesta faptul ca acestea sunt destinate in mare parte utilizarii pe sosea si nu pe ff road.

Autoturismul utilizat in testele pe on-road a fost un Porsche Cayenne, iar pentru testele off-road cei de la Auto Bild au optat pentru o masina Toyota pick-up.

Intre anvelopele din gama premium si anvelopele din gama de mijloc diferentele nu au fost foarte mari, anvelopele Continental SportContact 5 SUV au reusit cu greu sa invinga anvelopele din gama de mijloc, Nokian zLine SUV si Falken Azenis FK453CC.

Astfel, ca de obicei, cei de la Continental continua sa ocupe locul 1 in testele la anvelope realizate de Auto Bild, obtinand calificativul “exemplar”, calificativ obtinut si de anvelopele Nokian. Anvelopele Falken Azenis FK453CC, Michelin Latitude Sport 3, Pirelli Scorpion Verde, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 SUV si Hankook Ventus S1 evo2 SUV au primit calificativul “bun”.

Rezultatele finale:

TestAnvelopeSUV

Rezultate detaliate:

Locul 1: Continental SportContact 5 SUV

Total: 39 / Uscat: 7 / Umed: 6 / Off-road: 7 / Confort: 7 / Rezistenta la rulare: 6 / Zgomot: 6

Pozitiv: Anvelope echilibrate, cu distante de franare scurte atat pe carosabil uscat cat si pe timp de ploaie, cu un nivel surprinzator de bun al tractiunii pe off-road (traseu acoperit cu iarba).

Negativ: Nivel ridicat al zgomotului, pret ridicat si stabilitate laterala destul de slaba pe suprafete ude.

Calificativ: Exemplar.

Locul 2: Nokian zLine SUV

Total: 37 / Uscat: 6 / Umed: 6 / Off-road: 6 / Confort: 6 / Rezistenta la rulare: 7 / Zgomot: 6

Pozitiv: O anvelopa echilibrata, cu rezultate bune in aproape toate testele pe umed. Prezinta, de asemenea si o rezistenta scazuta la rulare. Pret accesibil.

Negativ: Mici probleme referitoare la combaterea acvaplanarii, nivel ridicat al zgomotului.

Calificativ: Exemplar.

Locul 3: Falken Azenis FK453CC

Total: 34 / Uscat: 6 / Umed: 5 / Off-road: 7 / Confort: 7 / Rezistenta la rulare: 3 / Zgomot: 7

Pozitiv: Distante de franare foarte bune pe uscat si pe umed. Cel mai redus nivel al zgomotului. Pret accesibil.

Negativ: Rezistenta la rulare foarte mare, nivel ridicat al zgomotului.

Calificativ: Bine.

Locul 4: Michelin Latitude Sport 3

Total: 38 / Uscat: 6 / Umed: 5 / Off-road: 7 / Confort: 7 / Rezistenta la rulare: 6 / Zgomot: 7

Pozitiv: Rezistenta foarte buna impotriva acvaplanarii. Tractiune foarte buna pe teren acoperit cu iarba sau nisip. Nivel scazut al zgomotului.

Negativ: Distante de franare lungi pe carosabil umed. Pret ridicat.

Calificativ: Bine.

Locul 5: Pirelli Scorpion Verde

Total: 37 / Uscat: 6 / Umed: 6 / Off-road: 6 / Confort: 6 / Rezistenta la rulare: 6 / Zgomot: 7

Pozitiv: Rezistenta foarte buna impotriva acvaplanarii longitudinale. Stabilitate laterala foarte buna. Nivel redus al zgomotului.

Negativ: Rezistenta scazuta impotriva acvaplanarii laterale. Nivel mediu al confortului fizic.

Calificativ: Bine.

Locul 6: Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 SUV

Total: 33 / Uscat: 6 / Umed: 6 / Off-road: 5 / Confort: 6 / Rezistenta la rulare: 6 / Zgomot: 4

Pozitiv: Aderenta foarte buna pe timp de ploaie. Distante de franare scurte pe carosabil uscat. Rezistenta scazuta la rulare.

Negativ: Distante de franare lungi pe carosabil umed. Pret ridicat. Nivel ridicat al zgomotului. Nivel scazut al tractiunii pe off-road (teren acoperit cu iarba).

Calificativ: Bine.

Locul 7: Hankook Ventus S1 evo2 SUV

Total: 36 / Uscat: 6 / Umed: 6 / Off-road: 5 / Confort: 6 / Rezistenta la rulare: 6 / Confort: 7

Pozitiv: Distante de franare bune pe uscat si pe umed. Stabilitate laterala buna pe carosabil umed. Nivel scazut al zgomotului. Pret bun.

Negativ: Nivel scazut al manevrabilitatii pe carosabil uscat. Performante off-road medii.

Calificativ: Bine.

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

 
Acest site foloseste cookies, continuarea navigarii implica acceptarea lor. Citeste mai mult
 
Mai multe despre Teste VARA
Test 2016 la anvelope de vara UHP cu dimensiunea 235/40R18 (Sport Auto)

Testul realizat de cei de la Sport Auto pe anvelope UHP (anvelope de performanta ultra inalta) a...

Închide