Test 2016 la anvelope de vara UHP cu dimensiunea 235/40R18 (Sport Auto)

sportauto2

Testul realizat de cei de la Sport Auto pe anvelope UHP (anvelope de performanta ultra inalta) a avut in acest an in vedere dimensiunea 235/40R18. Partea mai putin buna a acestui aspect aste aceea ca un numar de anvelope noi, foarte interesante, nu au putut fi incluse in test: astfel, cei de la Sport Auto au testat si Michelin Pilot Sport 4 (225/40R18) si Continental Sport Contact 6 (235/35R19) pentru a putea compara cat mai multe anvelope. Rezultatele acestor doua cauciucuri nu au fost incluse in clasamentul final al testului.

Totusi, cei de la Sport Auto au reusit sa includa in test patru dintre cele mai noi profiluri de anvelope de vara. Astfel, au fost incluse noile Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, Dunlop Sport Maxx RT2, Toyo Proxes T1 Sport+ si Cooper Zeon CS Sport – toate fiind lansate pentru sezonul de vara 2016. Au mai fost testate si cateva profiluri mai vechi, dar mentinute si imbunatatite pentru acest sezon de vara: Pirelli P Zero, Hankook Ventus S1 Evo2, Vredestein Ultrac Vorti si Falken Azenis FK453.

2016-Sport-Auto-UHP

Testele la franare

Testul la franarea pe umed a fost unul echilibrat. Anvelopele Hankook s-au descurcat cel mai bine, oprind dupa 25.7 metri de la o viteza de 80 km/h. Urmatoarele anvelope au fost cele de la Toyo, care s-au oprit dupa 26.2 metri, urmate de Goodyear si Pirelli cu 26.5, respectiv 26.7 metri. Dunlop, Cooper si Falken s-au incadrat in categoria 27 de metri, obtinand distante de franare de 27.3 respectiv 27.5 si 27.8 metri, Vredestein fiind cele mai slabe anvelope in aceasta categorie: au franat complet dupa exact 29 de metri.

Si testele la franarea pe uscat au fost la fel de echilibrate, anvelopele Hankook fiind din nou cele mai bune, oprind autoturismul Ford Focus ST dupa 33.7 metri la o viteza de 100 km/h. Dunlop si Goodyear au fost la egalitate pe locul al doilea, franand dupa 33.8 metri iar Vredestein au compensat pentru rezultatele slabe de pe umed, oprind masina dupa 33.9 metri, obtinand astfel locul al patrulea. Falken si Pirelli au fost la egalitate pe locul 5, cu 34.5 metri, Toyo au fost pe 7, avand un rezultat de 36.1 metri iar Cooper au incheiat pe ultima pozitie, franand cu 3 metri mai greu decat anvelopele Hankook, oprind masina dupa 36.3 metri.

Probleme cu anvelopele Vredestein

2016-Sport-Auto-UHP-Vredestein

Chiar daca au obtinut rezultate destul de bune la testele pe carosabil uscat, unde s-au dovedit a fi printre cele mai agile si bine echilibrate anvelope din test, au fost excluse din clasamentul final datorita aparitiei fenomenului de exfoliere la testele de anduranta la viteze ridicate. Vredestein au fost contactati de realizatorii testului in vederea obtinerii de explicatii iar oficialii acestora au spus ca a fost vorba de un defect de fabricatie prezent in lotul transmis spre a fi testat. Poate nu foarte convingator…

Continental si Michelin

Cum Continental Sport Contact 6 inlocuieste pe Sport Contact 5P in dimensiunile de 19” si mai sus si nu Sport Contact 5 (profil cu dimensiuni mai mici decat 5P), este putin ciudata neincluderea pneurilor Sport Contact 5 in test, in special daca ne gandim ca Sport Contact 6 este orientat catre autoturismele de performanta inalta cu tractiune pe puntea din spate.

Din fericire, anvelopele 235/35R19 Continental Sport Contact 6 montate pe Ford Focus ST s-au dovedit a fi excelente, oferind o stabilitate directionala excelenta si o aderenta extrem de buna atat pe carosabil uscat cat si pe carosabil umed.

Chiar daca acum Michelin Pilot Sport 4 sunt disponibile pentru testare in dimensiunea 235/40R18, in momentul realizarii tetului acestea nu au fost. Astfel, cei de la Sport Auto au testat anvelopele dar in dimensiunea 225/40R18. La fel ca si Continental, anvelopele Michelin s-au dovedit a fi excelente atat pe carosabil uscat cat si pe carosabil umed. Chiar daca nu au fost la fel de specializate pe anumite puncte cum au fost Sport Contact 6, Michelin s-au aratat a fi pneuri foarte performante si echilibrate, care ar fi depasit, probabil, anvelopele celor de la Goodyear si Dunlop.

Rezultatele testului

Proportiile elementelor testate: performanta pe uscat = 40%, performanta pe umed = 50%, impactul asupra mediului inconjurator = 10%.

Locul 1: Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3

Total: 53.9 / Uscat: 9.3 / Umed: 9.6 / Opinia soferului: 9 / Confort: 8 / Rezistenta la rulare: 10 / Zgomot: 8

Pozitiv: Nivel excelent al aderentei pe carosabil umed, rezistenta ridicata la acvaplanare, bun echilibru pe ucat si pe umed, rezistenta foarte scazuta la rulare.

Negativ: N/A

Calificativ: Foarte recomandat.

Locul 2: Dunlop SportMaxx RT 2

Total: 52.7 / Uscat: 8.8 / Umed: 8.9 / Opinia soferului: 9 / Confort: 8 / Rezistenta la rulare: 10 / Zgomot: 8

Pozitiv: Echilibru bun si timpi de reactie rapizi, distante de franare scurte, manevrabilitate pe uscat, rezistenta foarte scazuta la rulare.

Negativ: Rezistenta la acvaplanarea longitudinala relativ scazuta

Calificativ: Foarte recomandat.

Locul 3: Hankook Ventus S1 evo2

Total: 48.8 / Uscat: 8 / Umed: 8.8 / Opinia soferului: 7 / Confort: 8 / Rezistenta la rulare: 8 / Zgomot: 9

Pozitiv: Distante de franare foarte bune pe uscat si pe umed, manevrabilitate buna pe uscat.

Negativ: Are tendinta de a supravira, lucru care poate sa scada putin nivelul sigurantei.

Calificativ: Recomandat.

Locul 4: Pirelli P Zero

Total: 45.9 / Uscat: 8.3 / Umed: 8.6 / Opinia soferului: 8 / Confort: 7 / Rezistenta la rulare: 7 / Zgomot: 7

Pozitiv: Manevrabilitate echilibrata si sigura atat pe uscat cat si pe umed, acuratete si timpi de raspuns foarte buni la schimbarea directiei.

Negativ: Rezistenta relativ slaba la acvaplanare, rezistenta mare la rulare, nivel ridicat al zgomotului.

Calificativ: Recomandat.

Locul 5: Toyo Proxes T1 Sport+

Total: 46.9 / Uscat: 7.5 / Umed: 8.4 / Opinia soferului: 7 / Confort: 8 / Rezistenta la rulare: 8 / Zgomot: 8

Pozitiv: Distante de franare pe umed foarte bune, manevrabilitate buna pe umed, nivel foarte bun al confortului.

Negativ: Distante de franare lungi pe uscat, manevrabilitate ceva mai slaba pe uscat, in special in cazul unor manevre bruste.

Calificativ: Recomandat

Locul 6: Falken Azenis FK453

Total: 46.5 / Uscat: 8 / Umed: 7.5 / Opinia soferului: 7 / Confort: 8 / Rezistenta la rulare: 6 / Zgomot: 10

Pozitiv: Performante foarte bune la franarea atat pe umed cat si pe uscat, manevrabilitate buna pe uscat, nivel scazut al zgomotului.

Negativ: Performante medii pe umed, rezistenta ridicata la rulare.

Calificativ: Recomandate doar in anumite conditii

Locul 7: Cooper Zeon CS Sport

Total: 45.1 / Uscat: 8 / Umed: 7.1 / Opinia soferului: 8 / Confort: 7 / Rezistenta la rulare: 7 / Zgomot: 8

Pozitiv: Echilibru bun pe uscat, aderenta buna pe umed.

Negativ: Distante de franare lungi pe uscat, rezistenta slaba la acvaplanare, nivel scazut al confortului.

Calificativ: Recomandat doar in anumite conditii.

Locul 8: Vredestein Ultrac Vorti

Total: 45.1 / Uscat: 10 / Umed: 8.1 / Opinia soferului: 9 / Confort: 6 / Rezistenta la rulare: 5 / Zgomot: 7

Pozitiv: Manevrabilitate excelenta pe umed, distante de franare reduse, raspuns bun la schimbarea directiei atat pe umed cat si pe uscat.

Negativ: Distante de franare lungi pe umed, rezistenta ridicata la rulare, a esuat in totalitate testul de rezistenta.

Calificativ: Nerecomandat.

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

 
Acest site foloseste cookies, continuarea navigarii implica acceptarea lor. Citeste mai mult
 
Mai multe despre Teste VARA
Test 2016 la anvelope off-road cu dimensiunea 265/75R16 (Drive Out ZA)

Desi avem rareori parte de un test la anvelope off-road realizat corespunzator, cei de la publicatia sud-africana...

Închide