Testanvelope de vara 235/35R19 (Auto Bild 2017)

Sumarul Testului

Cel mai bun comportament pe carosabil uscat: Continental Sport Contact 6

Cel mai bun comportament pe carosabil umed: Dunlop SportMaxx RT 2

Cel mai mic consum de carburant : Pirelli P Zero, Firestone Firehawk SZ90, Rotalla RU01 S Pace

Cea mai confortabila anvelopa: Dunlop SportMaxx RT 2

Cea mai putin zgomotoasa: Rotalla Ru01 S Pace

 

Testul auto ‘Auto Bild’ este de obicei unul dintre cele mai importante din sezon si se pare ca si in acest an acesta a oferit rezultate destul de interesante.

Testand noile anvelope 235/35R19 din gama de maxima performanta, montate pe un Ford Focus ST, cei de la Auto Bild au incercat performanta bruta a acestor anvelope de vara, concentradu-se in special pe manevrabilitatea pe carosabil umed si uscat.

Top 3

Din pacate, noua anvelopa Michelin Pilot Sport 4 S nu a participat la acest test, ceea ce inseamna ca a fost o victorie destul de facila pentru Continental Sport Contact 6. Anvelopa Continental a dominat categoriile de franare pe uscat si manevrabilitate pe umezeala, a castigat testul de manevrabilitate, dar a obtinut doar o pozitie medie printre celelalte anvelope la franarea pe umezeala. Evaluatorii au notat si ca anvelopa de la Continental a oferit cea mai placuta experienta de condus dintre toate anvelopele participante la test, lucru care este extrem de important la o anvelopa de performanta .

Al 2 lea loc a revenit anvelopei Hankook Ventus S1 Evo 2 K117. La fel ca si Continentalul, s-a dovedit a fi o anvelopa foarte echilibrata, cu performanta la manevrabilitatea pe carosabil umed un pic mai scazuta, acesta fiind singurul aspect negativ.

Locul 3 a fost ocupat de anvelopa Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 care este de asemeni, o anvelopa foarte echilibrata, cu aceeasi problema la manevrabilitatea pe teren umed precum anvelopa Hankook .

Restul de cauciucuri

Falken se multumeste cu locul 4, fiind cu o pozitie inaintea alternativei mai scumpe de la Dunlop, care a ocupat locul 5. Anvelopele Falken FK510 au avut o distanta mica la franarea pe carosabil umed si uscat, o buna manevrabilitate, dar comparativ cu anvelopele de pe prima pozitie din test, rezistenta la rulare a fost mare, confortul mai scazut si manevrablitatea in general a fost oarecum dificila.

Anvelopa Dunlop Sport Maxx RT2 a castigat testele de acvaplanare, avand ca bonus si rezultate excelente la franarea pe uscat si pe umed, dar a dat dovada de performanta slaba la manevrabilitatea pe uscat, lucru care explica locul 5 in acest test .

De la locul 6 si pana la ultimul, toate anvelopele auto au avut probleme individuale care se pot observa in detaliul rezultatelor testelor de mai jos. Doar 2 anvelope din test, anvelopa din gama medie Firestone si cea de buget Rotalla au fost considerate ca fiind nerecomandate, ambele din cauza performantelor slabe pe umezeala, de care au dat dovada.

Rezultatele testului :

Punctajele au fost calculate astfel :

Testele pe uscat – 60% din manevrabilitatea pe uscat, 40% din franarea pe uscat

Testele pe umezeala ÔÇô 15% acvaplanare in lungime, 5% acvaplanare laterala, 40% manevrabilitate pe umezeala, 10% stabilitate laterala, 30% franare pe umezeala .

 

Locul 1: Continental Sport Contact 6

Total: 34 / Uscat: 9 / Umezeala: 7 / Comfort: 6 / Rezistenta la rulare: 6 / Zgomot: 6

Pozitiv: Manevrabilitate extraordinara pe suprafete umede si uscate, rapida, raspuns precis la virare, o experienta placuta la conducere

Negativ: Rezistenta mare la rulare

Per Total : Exemplara / Castigatoarea testului

 

Locul 2: Hankook Ventus S1 evo2

Total: 31 / Uscat: 7 / Umezeala: 6 / Comfort: 6 / Rezistenta la rulare: 6 / Zgomot: 6

Pozitiv: Manevrablitate buna pe suprafete uscate, pret bun

Negativ : Are o oarecare tendinta de a subvira pe suprafete umede

Per Total: Exemplara

 

Locul 3: Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3

Total: 31 / Uscat: 7 / Umezeala: 6 / Comfort: 6 / Rezistenta la rulare: 6 / Zgomot: 6

Pozitiv: Manevrabilitate buna, raspuns precis la virare si franare pe suprafete uscate, performanta la acvaplanare

Negativ: Subvireaza pe suprafete umede

Per Total: Exemplara

 

Locul 4: Falken Azenis FK510

Total: 28 / Uscat: 7 / Umezeala: 7 / Comfort: 4 / Rezistenta la rulare: 4 / Zgomot: 6

Pozitiv: Distante scurte de franare pe suprafete umede, manevrabilitate buna, placuta la condusul pe uscat, pret bun

Negativ: Un raspuns mai lent la manevrabilitate comparativ cu cea mai buna din test, nivel scazut de confort, rezistenta mare la rulare

Per Total: Recomandata

 

Locul 5: Dunlop SportMaxx RT 2

Total: 33 / Uscat: 6 / Umezeala: 8 / Comfort: 7 / Rezistenta la rulare: 6 / Zgomot: 6

Pozitiv: Rezistenta ridicata la acvaplanare, manevrabilitate buna pe suprafete umede, distante scurte de franare pe suprafete umede si uscate

Negativ: Raspuns lent la manevrare si o aderenta relativ scazuta

Per Total : Satisfacator

 

Locul 6: Pirelli P Zero

Total: 32 / Uscat: 7 / Umezeala: 6 / Comfort: 6 / Rezistenta la rulare: 7 / Zgomot: 6

Pozitiv: Stabilitate laterala ridicata si o buna manevrabilitate pe drumuri umede, se comporta bine in trafic, distanta buna la franarea pe uscat, rezistenta mica la rulare

Negativ: Distante relativ mari la franarea pe umezeala, performanta scazuta la acvaplanare

Per Total: Satisfacator

 

Locul 7: Kumho Ecsta PS91

Total: 25 / Uscat: 5 / Umezeala: 6 / Comfort: 4 / Rezistenta la rulare: 4 / Zgomot: 6

Pozitiv: Rezistenta buna la acvaplanare, distante scurte la franarea pe uscat, pret bun

Negativ: Stabilitate laterala scazuta si risc de derapare pe drumuri umede, raspuns lent la manevrare si o aderenta slaba pe drumuri uscate, rezistenta mare la rulare

Per Total: Satisfacator

 

Locul 8: Firestone Firehawk SZ90

Total: 24 / Uscat: 5 / Umezeala: 3 / Comfort: 6 / Rezistenta la rulare: 7 / Zgomot: 3

Pozitiv : Rezistenta buna la acvaplanare, rezistenta scazuta la rulare, ieftina

Negativ : stabilitate laterala scazuta, subvireaza, distanta mare la franarea pe umezeala, raspuns lent la manevrare si un comportament neechilibrat pe suprafete uscate

Per Total: Nerecomandata

 

Locul 9: Rotalla RU01 S Pace

Total: 25 / Uscat: 4 / Umezeala: 1 / Comfort: 6 / Rezistenta la rulare: 7 / Zgomot: 7

Pozitiv: Rezistenta scazuta la rulare, nivel scazut al zgomotului, pret relativ mic

Negativ: distanta periculos de mare la franarea pe umezeala, subvireaza si are un comportament imprevizibil pe teren umed, aderenta slaba si manevrabilitate greoaie pe suprafete uscate

Per Total: Nerecomandata

You may also like...

Las─â un r─âspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

 
Acest site foloseste cookies, continuarea navigarii implica acceptarea lor. Citeste mai mult
 
Mai multe despre Teste VARA
Test anvelope de vara cu dimensiunea 235/35R19 (EVO 2016)

In acest test, cei de la revista EVO au supus incercarii 9 anvelope de vara de performanta...

Închide