Test 2017 la anvelope iarna 225/50R17 (AutoBild)

Publicatia AutoBild a inceput testarea a 50 de anvelope 225/50R17, incepand cu un test de franare pe carosabil umed. Cele mai slabe 20 de cauciucuri de iarna din acesta proba au fost eliminate din test, urmand o proba de franare pe zapada. Rezultatele au fost analizate si cele mai slabe 10 profile au fost eliminate din test. Dupa aceste probe, au ramas doar 20 de profile indeajuns de performante pentru a putea fi supuse la intregul test al celor de la AutoBild.

Au fost testate performantele pe afsalt uscat, acoperit cu zapada si asfalt umed. A mai fost inclus si un aspectul pretului si al uzurii raportat la 1.000 km rulati, raport ce nu e gaseste la multe teste. Clasamentul a fost strans, o mare parte din anvelope oferind o performanta asemanatoara intre ele, cu mici diferente.

Rezultate test anvelope iarna 225/50R17

Testul pe asfalt uscat

In timpul acestui test, Pirelli a reusit sa se departajeze de restul profilelor. Diferenta intre toate 20 de anvelope a fost de pana la 3 m, diferenta fiind mult mai mica intre primele cauciucuri.

 

Continetal s-a impus in special in proba de manevrabilitate pe asfalt uscat. Diferenta intre prima anvelopa si restul este ridicata, insa cu cat coboram in clasament diferenta este mult mai putin sesizabila intre profile.

Anvelope de iarna au o reputatie ca fiind foarte zgomotoase in comparatie cu profilele de vara, insa Bridgestone a contrazis aceasta idee. Rezultatele testului sunt combinatie intre zgomotul produs la 50 km/h si 80 km/h

 

Testul pe asfalt umed

Diferenta intre anvelope la franarea pe asfalt umed a fost destul de ridicata. Pirelli a oferit cea mai ridicata aderenta pe franare, diferenta intre primul profil si ultimul fiind de pana la 4 m lungime.

Pirelli a reusit sa fie in fata tuturor si la capitalul de manevrabilitate pe asfalt umed. Diferenta intre primul clasat si ultimul profil, Hankook, este destul de ridicata.

La capitolul de acvaplanare, clasamentul a fost inversat, BF Goodrich avand cea mai buna performanta la acest capitol, urmata indeaproape de Kleber si Bridgestone.

 

Testul pe asfalt acoperit cu zapada

BF Goodrich si Kleber si-au continuat succesul de la testul de acvaplanare, fiind indeaproape urmati de restul concurentilor. Diferenta intre profile a fost minimala si greu de observat.

Barum o fost surpriza testului, surclasand restul anvelopelor de la producatorii renumiti. Diferenta intre primul profil si cel din urma este destul de ridicata.

 

Costul anvelopelor

Raportul intre cost si uzura este foarte important pentru majoritatea soferilor, cumpararea unui set de anvelope fiind un efort financiar important. Graficul de uzura indica prognoza de uzura a cauciucurilor in timp. Graficul de cost indica prognoza de uzura impartit la costul anvelopelor cu un indicativ de raport/durabilitate. Michelin a oferit cel mai bun raport din segmentul premium, insa per total Nexen s-a impus in fata tuturor.

Cea mai performanta anvelopa la testul de rentabilitate in timp a avut cel mai prost raport de rezistenta la rulare.

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

 
Acest site foloseste cookies, continuarea navigarii implica acceptarea lor. Citeste mai mult
 
Mai multe despre Teste IARNA
Test 2017 la anvelope de iarna 225/45R17 (AutoExpress)

Publicatia AutoExpress a testat 8 cauciucuri de iarna pentru a vedea care anvelopa este mai recomandata in...

Închide