Anvelope premium vs anvelope sport 235/40R18 (Sport Auto 2017)

3 (2)

Publicatia germana Sport Auto a organizat un test comparativ in care a pus fata in fata 7 anvelope premium din cele mai bune disponbile pe piata cu 3 din cele mai bune anvelope de curse incercand sa raspunda la intrebarea : Cu cat sunt mai rapide anvelopele de curse (slick/semi slick) comparativ cu cele mai bune anvelope premium UHP ?

Anvelopele selectate au avut dimensiunea anvelope 235/40R18 si au fost echipate pe o Toyota GT86. Acesta este un lucru bun, deoarece Toyota nefiind o masina extrem de puternica (2 litri/197 cai putere), testele nu au fost influentate de aderenta superioara a anvelopelor semi-slick.

Cea mai aderenta anvelopa in tururile de pista pe carosabil uscat a fost anvelopa Michelin Pilot Sport Cup 2. Aceasta a obtinut o viteza medie de 87.1 km/h , cu 2 km/h mai mult decat anvelopa premium Michelin Pilot Sport 4 .

La testele de franare pe carosabil uscat, avantajul este de partea anvelopelor pentru curse din cauza ca au o structura mai moale si mai putine striatii, fapt ce le mareste suprafata de contact cu pista. Astfel , anvelopa de curse Pirelli P Zero Trofeo R a avut cel mai bun rezultat in aceste teste , reusind sa opreasca masina in 32.8 metri. Anvelopa premium de drum Pirelli P Zero a reusit sa opreasca masina in 35.2 metri , cu 2.4 metri mai mult. De asteptat ca anvelopele de curse sa castige acest test , insa o surpriza placuta a fost faptul ca anvelopa premium Michelin Pilot Sport 4 a egalat performantele anvelopei de curse Michelin Pilot Sport Cup 2  (34.4 metri).

Pe carosabil umed situatia se inverseaza, anvelopele premium fiind de aceasta data in avantaj. Toate cele 3 cauciucuri  de curse au avut performante nesatisfacatoare terminand la coada clasamentului la testele de acvaplanare si manevrabilitate pe carosabil umed.

La testul de franare pe carosabil umed invingatoarea a fost anvelope Toyo Proxes Sport, oprind masina complet in 32 metri de la viteza de 80 km/h.

Anvelopa de curse Toyo R888R a oprit masina in 34.5 m , cu 2.5 metri mai mult.

Testele de confort, zgomot si distanta de rulare au fost din nou dominate de anvelopele de uz normal, asta deoarece anvelope de curse au sacrificat din aceste proprietati pentru un raspuns mai precis la viraj si viteza mare.

Rezultate

1: Michelin Pilot Sport 4

Total: 43 / Carosabil uscat: 9.5 / Carosabil umed : 9.5 / Confort: 8 / Rezistenta la rulare : 8 / Zgomot : 8
Pro: Raspuns in viraj, comportament bun, aderenta excelenta si distante foarte scurte de franare pe carosabil umed, dar si pe carosabil uscat.
Contra: Zgomotoasa
Concluzie: Foarte recomandata.

1: Pirelli P Zero Trofeo R

Total: 33.3 / Carosabil uscat: 11 / Carosabil umed : 4.3 / Confort: 7 / Rezistenta la rulare : 4 / Zgomot : 7
Pro: Aderenta si manevrabilitate excelenta pe carosabil uscat.
Contra: Aderenta nesatisfacatoare pe carosabil umed.
Concluzie: Foarte recomandata.

2: Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3

Total: 43.7 / Carosabil uscat: 9.1 / Carosabil umed : 8.6 / Confort: 8 / Rezistenta la rulare : 10 / Zgomot : 8
Pro : Manevrabilitate buna pe carosabil uscat, distanta scurta de franare pe carosabil uscat.
Contra: Manevrabilitate nesatisfacatoare pe carosabil uscat.
Concluzie: Recomandata.

2: Toyo R888 R

Total: 31.1 / Carosabil uscat: 10.6 / Carosabil umed : 5.5 / Confort: 2 / Rezistenta la rulare : 5 / Zgomot : 8
Pro: Aderenta destul de buna pe carosabil umed pentru o anvelopa semi slick, aderenta ridicata si manevrabiltiate buna pe carosabil uscat.
Contra: Foarte nervoasa la manevrabilitatea pe carosabil uscat ,galagioasa.
Concluzie: Reconandata in mod special

3: Michelin Pilot Sport Cup 2

Total: 36 / Carosabil uscat: 9.9 / Carosabil umed : 5.1 / Confort: 7 / Rezistenta la rulare : 6 / Zgomot : 8
Pro: Performanta echilibrata si manevrabilitate buna pe carosabil uscat.
Contra: Aderenta slaba pe carosabil umed.
Concluzie: Recomandata.

3: Bridgestone Turanza T001 Evo

Total: 43.2 / Carosabil uscat: 8.3 / Carosabil umed : 8.9 / Confort: 8 / Rezistenta la rulare : 10 / Zgomot : 8
Pro: Tractiune buna si stabilitate pe drumuri umede
Contra: Manevrabilitate slaba si greoaie pe carosabil umed, performanta nesatisfacatoare la testul de acvaplanare.
Concluzie: Recomandata.

4: Continental Sport Contact 5

Total: 35.7 / Carosabil uscat: 9.1 / Carosabil umed : 8.6 / Confort: 6 / Rezistenta la rulare : 5 / Zgomot : 7
Pro: Excelenta pe umezea, rezistenta ridicata la acvaplanare, distante scurte de franare pe carosabil uscat si manevrabiltiate buna pe carosabil uscat
Contra: Confort scazut, zgomotoasa
Concluzie: Recomandata

5: Pirelli P Zero

Total: 43.6 / Carosabil uscat: 9.2 / Carosabil umed : 7.4 / Confort: 9 / Rezistenta la rulare : 10 / Zgomot : 8
Pro: Distanta mica de franare pe carosabil uscat, manevrabilitate buna si precisa pe carosabil uscat
Contra: Distante de franare relativ mari pe carosabil umed
Concluzie: Recomandata

6: Toyo Proxes Sport

Total: 41.4 / Carosabil uscat: 8.4 / Carosabil umed : 8 / Confort: 7 / Rezistenta la rulare : 8 / Zgomot : 10
Pro : Cea mai scurta distanta de franare pe drumurile umede, rezistenta mari la acvaplanare
Contra: Reactivitate slaba la viraj, stabilitate nesatisfacatoare pe carosabil umed.
Concluzie: Recomandata in anumite circumstante

7: Kumho Ecsta PS91

Total: 34.7 / Carosabil uscat: 8.4 / Carosabil umed : 7.3 / Confort: 6 / Rezistenta la rulare : 5 / Zgomot : 8
Pro: Manevrabilitate acceptabila pe carosabil uscat (desi se comporta putin nervos ), rezistenta buna la acvaplanare
Contra: Aderenta slaba pe carosabil umed, confort scazut.
Concluzie : Recomandata in anumite circumstante.

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

 
Acest site foloseste cookies, continuarea navigarii implica acceptarea lor. Citeste mai mult
 
Mai multe despre Teste VARA
Test anvelope vara 245/40R18, ultra performante(UHP) – Auto Bild 2017

Cel de-al treilea test pe anul 2017 organizat de Auto Bild a fost publicat. Acestia au decis...

Închide