Test anvelope all season 205/55R16 (Auto Express 2017/2018)
In scopul stabilirii unui top anvelope all season pe 2017, mai multe anvelope all season 205/55R16 au fost supuse unui nou test de catre cunoscuta publicatie Auto Express. Anvelopele all season au devenit din ce in ce mai populare atat in randul soferilor, cat si in randul producatorilor de anvelope. Avantajul de a rula tot timpul anului si in orice conditii doar cu un set de anvelope este avantajul principal care atrage interesul soferilor. O serie de cauciucuri all season au fost lansate recent, cu vechile profile modificate si imbunatatite per total. Publicatia AutoExpress a vrut sa gaseasca cea mai potrivita anvelopa all season, care ar putea face fata condusului zilnic in diferite conditii de temperaturi si tipuri de suprafata de rulare. Acest test de anvelope all season a fost realizat la poligonul Nokian din Finlanda special conceput pentru conditii de iarna, iar cel in conditii de vara a fost realizat in poligonul Continental din Germania. Pentru ca anvelopele all season sunt folosite tot timpul anului, s-a urmarit in special diferenta de performanta intre temperaturile ridicate si cele scazute.
Au fost testate anvelope all season de dimensiunea 205/55R16, aceasta fiind cea mai populara dimensiune folosita pe un numar foarte mare de autovehicule prezente pe piata. Profilele au avut indice de viteza H si V, cu indice de greutate 91 pana la 94.
Cum s-au realizat testele la anvelope all season
-
Franarea pe zapada.
S-a accelerat pana la 50 de km/h si s-a franat brusc pana cand masina s-a oprit complet. Mai apoi a fost masurata distanta de franare si s-a stabilit care a fost cea mai scurta.
-
Aderenta pe zapada
S-a pornit de pe loc si s-a masurat distanta pe care masina o parcurge pana cand atinge 50 km/h. Sistemul de tractiune a fost pornit si s-a apasat pedala de acceleratie complet, lasand masina sa inainteze.
-
Cercul pe zapada
Masina a urmat traiectoria unui cerc si s-a accelerat gradual pana cand masina nu a mai putut tine linia cercului si fie a inceput sa derapeze, fie sa faca bucla din ce in ce mai mare. S-a testat astfel rezistenta la forta laterala si aderenta.
-
Aderenta pe zapada
Masina a parcurs un turs de pista, asfaltul fiind acoperit de zapada. S-a urmarit stabilitate masinii in timpul virajelor stranse si gradul de accelerare in panta.
-
Acvaplanare pe teren drept
Masina este plasata pe sine, cu o parte a rotilor pe teren uscat si cu o parte pe asfalt umed. Se acceleeaza pana cand anvelopa din zona cu asfalt umed se roteste cu 15% mai mult decat cea din asfalt uscat. S-a urmarit cat de rapid elimina anvelopa apa de pe suprafata de contact.
-
Franare pe asfalt umed
Testul este influentat de temperatura, asa ca s-au facut 2 probe atat in conditii de clima calda, cat si la temperaturi scazute. S-a accelerat pana la 80 km/h si s-a franat brusc, masurandu-se distanta de franare.
-
Manevrabilitate pe teren umed
A fost facuta un tur de poligon atat la temperatura ridicata, cat si la temperatura scazuta, pentru a urmari aderenta pe care o ofera anvelopa in timpul unei folosiri intense, atat in viraje stranse, cat si la accelerari si franari bruste.
-
Cercul pe teren umed
Masina a urmat traiectoria unui cerc si s-a accelerat gradual pana cand masina fie nu a mai tinut linia cercului si a marit astfel raza virajului, fie a inceput sa derapeze.
-
Franare pe uscat
S-a accelerat pana la viteza de 100 km/h si s-a franat brusc. S-a urmarit distanta de franare la fiecare profil in parte.
-
Manevrabilitate pe uscat
S-a parcurs o tura de pista si s-a urmarit timpul pe care l-a inregistrat masina. Au fost urmariti mai multi factori de aderenta.
-
Rezistenta la rulare
S-a calculat forta necesara pentru ca roata sa se invarta. Cu cat e necesara mai multa forta, cu atat consumul masinii creste. S-a folosit standarde industriei din acest segment.
-
Zgomotul produs
S-a montat un aparat de masurare a sunetului in interiorul cabinei si masina a fost condusa pe diferite suprafete, masurandu-se zgomotul de fundal produs de anvelope.
Dupa toate aceste probe, s-au masurat rezultatele si s-a facut o medie a tututor probelor pentru a gasi o anvelopa care a performat in toate conditiile atat pe zapada, cat si pe asfalt uscat, la temperaturi scazute sau ridicate.
Rezultate test anvelope all season 205/55R16
1. Michelin CrossClimate
Test efectuat |
Rezultat |
Clasament |
Franare pe zapada | 86.50% | 8 |
Aderenta pe zapada | 87.00% | 6 |
Viraj pe zapada | 96.20% | 5 |
Manevrabilitate pe zapada | 95.40% | 6 |
Acvaplanare in linie dreapta | 98.10% | 4 |
Acvaplanare in viraj | 72.60% | 7 |
Franare pe apa la temperaturi sub 7˚ | 100% | 1 |
Franare pe apa la temperaturi peste 7˚ | 100% | 1 |
Manevrabilitiate pe apa la temperaturi sub 7˚ | 100% | 1 |
Manevrabilitiate pe apa la temperaturi peste 7˚ | 100% | 1 |
Viraj pe carosabil umed | 100% | 1 |
Franare pe carosabil uscat | 100% | 1 |
Manevrabilitate pe carosabil uscat | 100% | 1 |
Rezistenta la rulaj | 93.10% | 3 |
Zgomot in habitaclu | 99.10% | 5 |
2. Goodyear 4 Seasons Gen-2
Test efectuat |
Rezultat |
Clasament |
Franare pe zapada | 100% | 1 |
Aderenta pe zapada | 100% | 1 |
Viraj pe zapada | 98.80% | 3 |
Manevrabilitate pe zapada | 98.70% | 2 |
Acvaplanare in linie dreapta | 99.10% | 2 |
Acvaplanare in viraj | 82.00% | 4 |
Franare pe apa la temperaturi sub 7˚ | 95.90% | 3 |
Franare pe apa la temperaturi peste 7˚ | 95.00% | 3 |
Manevrabilitiate pe apa la temperaturi sub 7˚ | 97.40% | 3 |
Manevrabilitiate pe apa la temperaturi peste 7˚ | 98.10% | 3 |
Viraj pe carosabil umed | 98.30% | 2 |
Franare pe carosabil uscat | 90.90% | 4 |
Manevrabilitate pe carosabil uscat | 97.90% | 7 |
Rezistenta la rulaj | 98.00% | 2 |
Zgomot in habitaclu | 98.20% | 8 |
3. Nokian Weatherproof
Test efectuat |
Rezultat |
Clasament |
Franare pe zapada | 98% | 2 |
Aderenta pe zapada | 98% | 2 |
Viraj pe zapada | 100.00% | 1 |
Manevrabilitate pe zapada | 100.00% | 1 |
Acvaplanare in linie dreapta | 100.00% | 1 |
Acvaplanare in viraj | 100.00% | 1 |
Franare pe apa la temperaturi sub 7˚ | 88.50% | 4 |
Franare pe apa la temperaturi peste 7˚ | 86.70% | 7 |
Manevrabilitiate pe apa la temperaturi sub 7˚ | 96.10% | 4 |
Manevrabilitiate pe apa la temperaturi peste 7˚ | 96.60% | 5 |
Viraj pe carosabil umed | 96.20% | 6 |
Franare pe carosabil uscat | 89.20% | 6 |
Manevrabilitate pe carosabil uscat | 98.10% | 5 |
Rezistenta la rulaj | 100.00% | 1 |
Zgomot in habitaclu | 99.50% | 3 |
4. Nexen N Blue 4 Seasons
Test efectuat |
Rezultat |
Clasament |
Franare pe zapada | 93% | 5 |
Aderenta pe zapada | 91% | 3 |
Viraj pe zapada | 99.90% | 2 |
Manevrabilitate pe zapada | 98.40% | 3 |
Acvaplanare in linie dreapta | 93.80% | 8 |
Acvaplanare in viraj | 64.10% | 8 |
Franare pe apa la temperaturi sub 7˚ | 97.50% | 2 |
Franare pe apa la temperaturi peste 7˚ | 96.60% | 2 |
Manevrabilitiate pe apa la temperaturi sub 7˚ | 98.40% | 2 |
Manevrabilitiate pe apa la temperaturi peste 7˚ | 99.20% | 2 |
Viraj pe carosabil umed | 97.80% | 4 |
Franare pe carosabil uscat | 92.10% | 2 |
Manevrabilitate pe carosabil uscat | 98.00% | 6 |
Rezistenta la rulaj | 86.30% | 5 |
Zgomot in habitaclu | 99.80% | 2 |
5. Falken Euroall Seasons AS200
Test efectuat |
Rezultat |
Clasament |
Franare pe zapada | 90% | 6 |
Aderenta pe zapada | 85% | 7 |
Viraj pe zapada | 94.60% | 7 |
Manevrabilitate pe zapada | 95.10% | 7 |
Acvaplanare in linie dreapta | 97.80% | 5 |
Acvaplanare in viraj | 84.40% | 3 |
Franare pe apa la temperaturi sub 7˚ | 87.80% | 5 |
Franare pe apa la temperaturi peste 7˚ | 92.90% | 4 |
Manevrabilitiate pe apa la temperaturi sub 7˚ | 96.10% | 4 |
Manevrabilitiate pe apa la temperaturi peste 7˚ | 97.70% | 4 |
Viraj pe carosabil umed | 98.20% | 3 |
Franare pe carosabil uscat | 88.80% | 7 |
Manevrabilitate pe carosabil uscat | 99.60% | 2 |
Rezistenta la rulaj | 86.60% | 4 |
Zgomot in habitaclu | 98.90% | 7 |
6. Hankook Kinergy 4S
Test efectuat |
Rezultat |
Clasament |
Franare pe zapada | 89% | 7 |
Aderenta pe zapada | 85% | 8 |
Viraj pe zapada | 95.70% | 6 |
Manevrabilitate pe zapada | 94.40% | 8 |
Acvaplanare in linie dreapta | 98.80% | 3 |
Acvaplanare in viraj | 93.80% | 2 |
Franare pe apa la temperaturi sub 7˚ | 86.80% | 7 |
Franare pe apa la temperaturi peste 7˚ | 92.70% | 5 |
Manevrabilitiate pe apa la temperaturi sub 7˚ | 95.00% | 6 |
Manevrabilitiate pe apa la temperaturi peste 7˚ | 96.20% | 7 |
Viraj pe carosabil umed | 96.60% | 5 |
Franare pe carosabil uscat | 91.60% | 3 |
Manevrabilitate pe carosabil uscat | 99.60% | 3 |
Rezistenta la rulaj | 82.70% | 7 |
Zgomot in habitaclu | 99.10% | 5 |
7. Toyo Celsius
Test efectuat | Rezultat | Clasament |
Franare pe zapada | 93% | 4 |
Aderenta pe zapada | 90% | 4 |
Viraj pe zapada | 93.40% | 8 |
Manevrabilitate pe zapada | 95.60% | 5 |
Acvaplanare in linie dreapta | 95.20% | 5 |
Acvaplanare in viraj | 77.40% | 5 |
Franare pe apa la temperaturi sub 7˚ | 87.10% | 6 |
Franare pe apa la temperaturi peste 7˚ | 89.00% | 6 |
Manevrabilitiate pe apa la temperaturi sub 7˚ | 95.00% | 6 |
Manevrabilitiate pe apa la temperaturi peste 7˚ | 96.30% | 6 |
Viraj pe carosabil umed | 94.40% | 8 |
Franare pe carosabil uscat | 87.60% | 8 |
Manevrabilitate pe carosabil uscat | 98.30% | 4 |
Rezistenta la rulaj | 81.70% | 8 |
Zgomot in habitaclu | 100.00% | 1 |
8. Kumho Solus HA31
Test efectuat |
Rezultat |
Clasament |
Franare pe zapada | 95% | 3 |
Aderenta pe zapada | 90% | 5 |
Viraj pe zapada | 98.20% | 4 |
Manevrabilitate pe zapada | 96.30% | 4 |
Acvaplanare in linie dreapta | 96.70% | 6 |
Acvaplanare in viraj | 75.60% | 6 |
Franare pe apa la temperaturi sub 7˚ | 83.40% | 8 |
Franare pe apa la temperaturi peste 7˚ | 84.50% | 8 |
Manevrabilitiate pe apa la temperaturi sub 7˚ | 93.50% | 8 |
Manevrabilitiate pe apa la temperaturi peste 7˚ | 93.10% | 8 |
Viraj pe carosabil umed | 94.80% | 7 |
Franare pe carosabil uscat | 90.00% | 5 |
Manevrabilitate pe carosabil uscat | 96.30% | 8 |
Rezistenta la rulaj | 82.90% | 6 |
Zgomot in habitaclu | 99.20% | 4 |
Pentru alte profile si motele de anvelope all season testate puteti citi aici.