Test anvelope de vara 205/55 R16 ADAC 2021

Organizatia germana ADAC  ne-a pregatit un Test anvelope de vara 205/55 R16 ADAC 2021. Ni se ofera un scor general pentru cele mai importante categorii de testare si anume performantele pe umed si uscat, rezistenta la rulare, zgomotul si uzura.

Locul 1 a fost obtinut de catre Continental Premium Contact 6, anvelopa ce ofera rezultate excelente atat pe carosabil umed cat si pe uscat, cu manevrabilitate precisa si comportament predictibil in toate conditiile anotimpului de vara.

Noul Semperit Speed-Life 3 a obtinut cu brio locul 2, fiind foarte aproape de castigatorul testului in materie de performante, rezultatul fiind cu atat mai interesant considerand faptul ca Semperit este detinut de catre grupul Continental.

Locurile 3 si 4 au fost adjudecate de catre Bridgestone Turanza T005 si Goodyear EfficientGrip Performance 2. Bridgestone-ul a performat bine in toate categoriile, cu o usoara uzura ceva mai ridicata si zgomot ceva mai mare, in timp ce Goodyear a obtinut rezultate bune in testele pe carosabil umed, cu o rezistenta mica la rulare si de departe cu cea mai mica uzura din test, dar a fost depunctat din cauza performantelor mediocre pe carosabil uscat.

Alte anvelope cu rezultate notabile au fost anvelopele celor de la Pirelli si Nokian, dar amandoua fiind depunctate masiv din cauza uzurii accentuate, in timp ce Uniroyal RainSport 5 s-a chinuit in testele pe carosabil uscat si uzura.

Determinarea scorului general se efectueaza astfel:

  • Performantele pe uscat: 20%
  • Performantele pe umed: 40%
  • Zgomot la rulare: 10%
  • Consumul de combustibil: 10%
  • Uzura: 20%

CONTINENTAL Premium Contact 6

Continental-Premium-Contact-6
TOTAL: 43,8
Uscat: 8
Umed: 8,4
Rezistenta la rulare: 7
Zgomot: 5,8
Uzura: 7

Continental PremiumContact 6 este printre cele mai bune anvelope pe carosabil uscat, cu o directie precisa si control bun. Pe umed, PremiumContact 6 a fost cea mai buna anvelopa din test cu cel mai mic consum de combustibil

+ Anvelopa de vara bine balansata cu rezultate de top pe umed, foarte bun pe carosabil uscat
     – Consum ceva mai ridicat de combustibil


 

SEMPERIT Speed Life 3

Semperit-Speed-Life-3
TOTAL: 45,2
Uscat: 8
Umed: 8,2
Rezistenta la rulare: 8
Zgomot: 6,4
Uzura: 7

Semperit Speed-Life 3 este o anvelopa midrange bine balansata. A obtinut rezultate impresionante pe uscat cu directie buna si distante scurte de franare atat pe carosabil uscat cat si la modul exemplar pe carosabil umed

+ Anvelopa de vara foarte bine balansata, in special pe carosabil umed, bun pe carosabil uscat
– Uzura medie


 

BRIDGESTONE Turanza T005

Bridgestone-Turanza-T005
TOTAL: 44,2
Uscat: 8
Umed: 7,8
Rezistenta la rulare: 8,4
Zgomot: 5,6
Uzura: 7

Bridgestone Turanza T005 ofera aderenta buna pe carosabil uscat, cu distante scurte de franare. Pe umed, exceleaza la franare, dar a mentinut un nivel de rezistenta medie impotriva acvaplanarii

+ Anvelopa foarte balansata, cu performante bune pe umed si uscat, consum redus de combustibil
– Zgomot la rulare peste medie


 

GOODYEAR EfficientGrip Performance 2

Goodyear-EfficientGrip-Performance-2
TOTAL: 46,4
Uscat: 6,8
Umed: 7,4
Rezistenta la rulare: 8,2
Zgomot: 6,4
Uzura: 10,8

Goodyear EfficientGrip Performance 2 are o manevrabilitate medie si se poate simti putin imprecisa pe carosabilul uscat, cu toate ca rezultate la franarea pe umed sunt foarte bune. Anvelopa performeaza bine pe carosabil umed, are consum redus de combustibil si o uzura foarte mica.

+ Cea mai mica uzura din test, consum redus de combustibil
– Ceva mai slab pe carosabil uscat


 

KUMHO Ecsta HS51

Kumho-Ecsta-HS51
TOTAL: 44,4
Uscat: 6,8
Umed: 7,6
Rezistenta la rulare: 8,8
Zgomot: 6,4
Uzura: 8

Kumho Ecsta HS51 se simte ceva mai putin precis pe uscat in comparatie cu celelalte anvelope, singurul avantaj fiind distantele scurte la franarea pe uscat. Este bun pe carosabil umed, cu rezistenta mare impotriva acvaplanarii si cu un nivel de zgomot rezonabil

+ Rezultate de top la consumul de combustibil, bun pe umed, uzura relativ mica
– Ceva mai slab pe carosabil uscat


 

APOLLO Alnac 4G

Apollo-Alnac-4G
TOTAL: 42,6
Uscat: 6,8
Umed: 6,6
Rezistenta la rulare: 8,2
Zgomot: 6,4
Uzura: 8

Apollo Alnac 4G ofera o manevrabilitate imprecisa pe uscat cu o usoara subvirajare, dar cu distante scurte de franare pe carosabil uscat

+ Uzura relativ mica, consum de combustibil relativ mic
– Aderenta medie pe umed si uscat


 

HANKOOK Ventus Prime 3 K125

Hankook-Ventus-Prime-3-K125
TOTAL: 43,6
Uscat: 9
Umed: 6,6
Rezistenta la rulare: 8,2
Zgomot: 6,2
Uzura: 7

Hankook Ventus Prime 3 K125 este un specialist de uscat, cu rezultate de top la franarea pe carosabil uscat, niveluri bune de control si aderenta pe carosabil uscat. In contrast, are performante medii pe umed, cu rezultate la mijlocul clasamentului. Zgomot mic si consum redus de combustibil

+ Foarte bun pe carosabil uscat, consum relativ mic de combustibil
– Performante medii pe carosabil umed


 

FULDA EcoControl HP2

Fulda-EcoControl-HP2
TOTAL: 43,6
Uscat: 7
Umed: 6,4
Rezistenta la rulare: 8,2
Zgomot: 6,6
Uzura: 9

Fulda EcoControl HP2 are performante medii pe carosabil uscat, dar se chinuie pe carosabil umed, pierzand aderenta destul de devreme. Rezistenta buna impotriva acvaplanarii, zgomot redus, consum redus de combustibil

+ Uzura relativ mica si consum redus de combustibil
– Performante slabe pe carosabil umed


 

BFGOODRICH Advantage

BF-Goodrich-Advantage
TOTAL: 43,2
Uscat: 7,6
Umed: 6,2
Rezistenta la rulare: 8,8
Zgomot: 6,4
Uzura: 8

BFgoodrich Advantage este o anvelopa balansata pe carosabil uscat. Pe umed are rezultate bune la franare, dar aderenta slaba cu pierdere semnificativa de forta la accelerare si franare. Zgomot redus, consum foarte mic de combustibil si uzura mica.

+ Cel mai mic consum de combustibil, uzura mica
– Performante slabe pe carosabil umed


 

MAXXIS Premitra HP5

Maxxis-Premitra-HP5
TOTAL: 41,2
Uscat: 9,2
Umed: 7,6
Rezistenta la rulare: 6,6
Zgomot: 5,8
Uzura: 6

Maxxis Premitra este un specialist al drumurilor uscate, cu aderenta excelenta si manevrabilitate precisa. De asemenea performeaza bine pe carosabil umed, cu manevrabilitate sporita si distante scurte de franare. Pe carea negativa avem zgomot mare la rulare, consum mare de combustibil si uzura mare

+ Foarte bun pe carosabil umed, bun pe carosabil uscat
– Consum relativ ridicat de combustibil, uzura mare


 

NOKIAN Wetproof

Nokian-Wetproof
TOTAL: 41,2
Uscat: 7,8
Umed: 7,4
Rezistenta la rulare: 7,4
Zgomot: 6,6
Uzura: 6

Nokian Wetproof impresioneaza pe umed, cu distante scurte de franare si manevrabilitate precisa. Bun de asemenea pe carosabil uscat. Nivelurile de zgomot si consum de combustibil sunt medii, dar are cea mai mare uzura din test

+ Bun pe carosabil umed si uscat
– Consum relativ ridicat de combustibil, uzura mare


 

PIRELLI Cinturato P7

Pirelli-Cinturato-P7
TOTAL: 42
Uscat: 8
Umed: 8
Rezistenta la rulare: 7,4
Zgomot: 6,6
Uzura: 6

Pirelli Cinturato P7 este foarte bun pe carosabim umed si uscat, cu distante foarte scurte de franare pe uscat si manevrabilitate foarte buna, cu un nivel redus de zgomot. Din pacate, scorul obtinut la uzura a fost foarte mic.

+ Bun pe carosabil umed si uscat
– Consum relativ ridicat de combustibil, uzura mare


 

UNIROYAL RainSport 5

Uniroyal-RainSport-5
TOTAL: 40,8
Uscat: 6,2
Umed: 7,8
Rezistenta la rulare: 8,2
Zgomot: 6,6
Uzura: 6

Uniroyal RainSport 5 are slabiciuni semnificative pe uscat, cu manevrabilitate imprecisa, aderenta slaba si distante lungi de franare. Obtine totusi rezultate bune pe carosabil umed, cu distante scurte de franare si rezistenta mare impotriva acvaplanarii. Anvelopa are de asemenea zgomot mic, rezistenta mica la rulare, dar cel mai mare nivel de uzura

+ Bun pe carosabil umed, consum relativ mic de combustibil
– Slab pe uscat, uzura mare


 

PETLAS Imperium PT515

Petlas-Imperium-PT515
TOTAL: 38,6
Uscat: 5,4
Umed: 5,4
Rezistenta la rulare: 7,6
Zgomot: 5,8
Uzura: 9

Petlas Imperium PT515 are o distanta de franare pe uscat relativ mare, cu manevrabilitate scazuta. Trendul continua si pe carosabilul umed, cu distante lungi de franare si manevrabilitate scazuta. PT515 are de asemenea niveluri mari de zgomot si rezistenta la rulare

+ Uzura relativ mica
– Slab pe carosabil umed si uscat


 

KING MEILER Sport 1 KM

King-meiler-Sport-1 KM
TOTAL: 34,8
Uscat: 5,6
Umed: 4,8
Rezistenta la rulare: 8
Zgomot: 4,6
Uzura: 7

King Meiler Sport 1 KM este singura anvelope reesapata din test, si nu a putut face fata competitiei. Niveluri scazute de aderenta pe uscat, manevrabilitate imprecisa si aderenta foarte scazuta pe carosabil umed. Sport 1 este de asemenea cea mai zgomotoasa anvelopa din test si are un consum mediu de combustibil

+ Anvelopa reesapata (avantajul fiind reciclarea)
– Slab pe uscat, foarte slab pe umed, zgomotos


Pentru alte teste de actualitate si alte articole aferente anvelopelor nu ezitati sa ne urmariti in continuare pe testanvelope.ro

You may also like...

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *