Test anvelope iarna 235/55 R17 – ADAC 2020

Test anvelope iarna 235/55 R17 – ADAC 2020 – echipa de experti a asociatiei germane de automobilism ADAC a dedicat al doilea test sezonului de iarna 2020/2021. Astfel au fost testate anvelopele 4×4 / SUV si autoutilitare, pentru a stabili cele mai bune anvelope de iarna, precum si un top anvelope iarna.

Alegerea lor a fost dimensiunea anvelopelor 235/55 R17, potrivita pentru masini precum Audi A7 si Q3, VW Tiguan, T5, T6 si Phaeton, Ford Galaxy, S-MAX si altele.

Lista modelelor de iarna testate: Bridgestone Blizzak LM005, Continental WinterContact TS 850P, Cooper Discoverer Winter, Dunlop Winter Sport 5 SUV, Esa+Tecar SuperGrip Pro (model aflat la prima testare), Fulda Kristall Control SUV, Goodyear UltraGrip Performance+, Kleber Krisalp HP3, Michelin Pilot Alpin 5, Nokian WR Snowproof, Pirelli Winter Sottozero 3, Semperit Speed-Grip 3 SUV (model aflat la prima testare) si Vredestein Wintrac Pro

Masina folosita pentru test a fost un Ford Kuga. Testele pe drum ud au fost efectuate in Germania, in timp ce testele pe zapada au fost efectuate la centrul de testare Ivalo, Finlanda.

Michelin Pilot Alpin 5 – castigator

Dintre toate cele 13 modele testate, doar unul a demonstrat performante cu adevarat bine echilibrate si a fost evaluat ca ”bun”. In general, ar putea fi recomandate si alte 11 modele, dar fiecare dintre ele a avut probleme minore cel putin cu un criteriu cheie de siguranta.

Din cauza problemelor legate de drumul uscat, un model a fost evaluat ca ”mediu” Pentru comparatie: in testul de anvelope 205/55 R16 efectuat de ADAC, doua modele de iarna nu au reusit sa obtina nicio recomandare decenta de utilizare, in timp ce cinci modele testate au fost calificate ca ”bune”.

Michelin Pilot Alpin 5 a fost singurul model la test care a demonstrat rezultate excelente pe toate suprafetele de iarna. Echipat cu aceste anvelope, Ford Kuga a demonstrat un raspuns clar al directiei pe carosabilul uscat, asigurand in acelasi timp un nivel ridicat de siguranta in timpul diferitelor manevre. Pe carosabil umed, PA5 are un raspuns de manevrare deosebit de bun. In schimb, punctul sau slab este rezistenta la hidroplanare laterala. Astfel, dupa acest criteriu specific, modelul francez de anvelope a marcat ultima pozitie din protocolul de testare.

Pe zapada, Pilot Alpin 5 ii depaseste pe toti rivalii. Pe gheata, in ceea ce priveste zgomotul si consumul de combustibil, acest model de anvelope a ramas constant pe o pozitie de mijloc. Astfel, verdictul ”bun” din clasamentul final poate fi considerat bine meritat. In acelasi timp, trebuie mentionat faptul ca aceasta anvelopa are si un pret pe masura performantei sale

Disponibilitate

Modelul Michelin Pilot Alpin 5 este disponibil pe piata de trei ani, dar a aparut in teste independente abia recent, in 2020. La fel ca la acest test, la testul de anvelope Auto Bild 245/45 R18, ale carui rezultate au fost anuntate cu cateva zile mai devreme, acest model a iesit pe locul doi din 51 de concurenti. Startul perfect pentru un model de iarna de palmares, chiar daca este putin intarziat.

Rezultate test 2020 cele mai bune anvelope iarna 235/55 R17

Cele 11 anvelope care au obtinut un verdict ”satisfacator” pot fi impartite in trei grupe.

Primul grup

include anvelope, care, desi au prezentat o tractiune buna pe zapada, gheata si carosabil umed, s-au devalorizat in clasamentul final din cauza problemelor care au aparut pe drumul uscat. Deci, daca sunteti pregatiti sa sacrificati precizia directiei pe carosabilul uscat, puteti alege Goodyear UltraGrip Performance + (pozitia 2) sau Kleber Krisalp HP3 sau Bridgestone Blizzak LM005 (pozitia 7). Acesta din urma se remarca prin comportamentul sau increzator pe pavajul umed: asigura atat un raspuns excelent la manevrare, cat si o performanta eficienta de franare.

Al doilea grup

este format din Dunlop Winter Sport 5 SUV si Vredestein Wintrac Pro, a caror performante a fost stabilita ca fiind decenta, ambele ajungand pe pozitia 4. Amandoua au demonstrat rezultate bune pe carosabilul uscat si umed, precum si pe gheata. Cu toate acestea, performanta lor pe zapada a fost doar la un nivel mediu: aceste anvelope sunt predispuse la subtraversare si nu pot combina cu succes forta de tractiune si virare, ceea ce compromite precizia de manevrare. Prin urmare, aceste modele Dunlop si Vredestein sunt recomandate conditionat numai pentru regiunile cu putina zapada in timpul iernii.

Al treilea grup

este format din 6 modele, care nu au putut obtine rezultate medii decat la doua criterii cheie de siguranta. Esa + Tecar SuperGrip Pro (pozitia 2), Cooper Discoverer Winter (pozitia 10) si Fulda Kristall Control SUV (pozitia 10) isi arata laturile slabe pe carosabilul uscat si umed. Nokian WR Snowproof (pozitia 6) este putin mai bun decat concurentii sai pe carosabil umed si pe gheata. Continental WinterContact TS850P (pozitia 12) nu a putut sa depaseasca media pe carosabil uscat si pe gheata. Pirelli Winter Sottozero 3 (pozitia 7) a obtinut putine puncte pe drum uscat, zapada si gheata.

Ultima pozitie este ocupata de Semperit Speed-Grip 3 SUV (pozitia 13). Masina de test, echipata cu aceste anvelope, s-a comportat usor imprevizibil pe carosabilul uscat. Pe drum umed si pe zapada acest model a fost evaluat ca “satisfacator”.

1 – Michelin Pilot Alpin 5

Michelin Pilot Alpin 5
2 – Goodyear UltraGrip Performance + si Esa + Tecar SuperGrip Pro

GOODYEAR ULTRAGRIP PERFORMANCE +

 Esa + Tecar SuperGrip Pro

4 – Dunlop Winter Sport 5 SUV si Vredestein Wintrac Pro

DUNLOP WINTER SPORT 5VREDESTEIN WINTRAC PRO

6 – Nokian WR Snowproof

NOKIAN-WR-SNOWPROOF

7 – Bridgestone Blizzak LM005, Kleber Krisalp HP3 si Pirelli Winter Sottozero 3

BRIDGESTONE_BLIZZAK-LM005         Kleber-Krisalp-HP3   Pirelli Winter Sottozero 3

10 – Cooper Discoverer Winter si Fulda Kristall Control SUV

Cooper Discoverer Winter

Fulda Kristall Control SUV

12 – Continental WinterContact TS850P

Continental WinterContact TS850P

13 – Semperit Speed-Grip 3 SUV

SEMPERIT_SPEED-GRIP-3

Concluzii test 2020 anvelope iarna 235/55 R17 – ADAC

Pentru doua modele noi, debutul testului a fost radical opus. Esa + Tecar SuperGrip Pro, cel mai ieftin model testat, a obtinut locul al doilea, impartindu-l cu un monstru precum Goodyear UltraGrip Performance +, fiind in acelasi timp mai putin costisitor si prezentand practic aceeasi eticheta a anvelopelor UE. Celalalt model nou – modelul de anvelope Semperit Speed-Grip 3 SUV de la Continental a debutat prin marcarea ultimului loc si a unui verdict “mediu”.

Expertii testului ADAC au fost duri cu pneurile SUV si autoutilitare, dar totusi toate cele 13 modele testate au fost recomandate pentru utilizare.

Infografic test 2020 anvelope iarna 235/55 R17

Test 2020 anvelope iarna 235 55 R17 ADAC rezultate

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *