Test 2015 la anvelope vara 215/65R16 (Auto Bild Allrad)
Pentru stabilire top anvelope vara la cele mai bune anvelope vara 215 65 R16, in acest sezon specialistii de la Auto Bild au testat anvelope vara 215/65R16, comparand anvelope premium cu anvelope care apartin unor branduri de buget mai putin cunoscute. Testul a fost efectuat in San Angelo (Texas, SUA), unde in aceasta perioada temperaturile sunt destul de ridicate. Producatorii americani au luat parte, de asemenea, la test. Unul dintre ei – Goodyear – are o traditie si o istorie lunga, care dateaza din 1898. Firestone, de asemenea, cu doar doi ani mai tanar, a devenit in 1988 proprietatea gigantului japonez Bridgestone. Brandul Cooper, infiintat in 1926, a fost deasemenea prezent Japonia a fost reprezentata de marca Falken – un brand relativ tanar, lansat in 1983). Hankook, infiintata in 1941, reprezinta cu onoare industria coreeana de anvelope. Din Europa au participat anvelope Dunlop, Pirelli si Continental, alaturi de Nokian, Vredestein si Sonar.
Anvelope testate:
- Continental ContiCrossContact UHP
- Cooper Zeon XSTA
- Dunlop Sport BluResponse
- Falken ZE914 Ziex Ecorun
- Firestone Destination HP
- Goodyear EfficientGrip SUV
- Hankook Dynapro HP2 RA33
- Nokia Line SUV
- Pirelli Scorpion Verde
- Sonar SX-9
- Vredestein Sportrac 5
Asa cum era de asteptat, anvelopele Sonar au demonstrat rezultate dezastruoase la franarea pe suprafete umede, o diferenta de 16,3 metri in plus fata de anvelopele Continental. Surpriza a fost ca anvelopele Sonar au obtinut un rezultat foarte bun la testul de acvaplanare.
REZULTATELE TESTULUI ANVELOPE VARA 215/65R16
Tractiune pe iarba
Cum iarba este intr-adevar un dusman al anvelopelor rutiere, la acest test rezultatele nu fost spectaculoase.
Tractiune pe nisip
Pe drum cu nisip anvelopele demonstreaza mereu rezultate bune, iar acest test nu a facut exceptie. Din nou, diferentele au fost destul de vizibile.
Tractiune pe pietris
La acest test, anvelopa a trebuit sa ofere tractiune pe drum acoperit cu pietre de toate dimensiunile. Diferentele au fost semnificative, dar nu la fel ca in cazul testului pe suprafete acoperite de iarba.
Forta de tractiune in noroi
Anvelope rutiere nu sunt destinate pentru a merge prin noroi, astfel incat acestea sunt in masura sa ofere doar un nivel scazut de tractiune in aceste conditii. Anvelopele testate au avut rezultate foarte diferite, cele mai bune fiind anvelope Continental, Firestone si Dunlop.
Rezistenta la acvaplanare longitudinal
Anvelopele care au facut fata cel mai bine acestui test au fost Dunlop, Vredestein, Cooper si Nokian, dar, de fapt toate anvelopele s-au comportat bine. Falken poate fi considerat acceptabil.
Manevrabilitate pe suprafete umede
Anvelope Cooper, montate pe puntea fata VW Tiguan, au obtinut cel mai slab rezultat, primele sapte modele putand fi manevrate cu mai multa usurinta.
Manevrabilitate pe suprafete uscate
La acest test, cel mai important lucru este agilitatea si precizia. Toate aceste modele de anvelope au avut rezultate aproape identice. Cooper este considerabil mai lent decat restul anvelopelor.
Caracteristicile de franare pe suprafete umede
In acest test, diferenta intre distantele de franare a fost foarte mare, o distanta de peste 16 metri intre primul si ultimul loc este cu adevarat un rezultat care face diferenta intre anvelope.
Oprire pe uscat
Diferentele de oprire pe uscate au fost mai mici, dar destul de vizibile. Cele mai eficiente au fost anvelopele Dunlop.
Zgomot
Nici una dintre anvelope nu au emis intr-adevar un zgomot puternic, cele mai silentioase au fost anvelopele Hankook.
REZULTATE FINALE:
- Goodyear EfficientGrip SUV – exceptional
- Nokian Line SUV – exceptional
- Pirelli Scorpion Verde – recomandat
- Continental CrossContact UHP – recomandat
- Dunlop Sport BluResponse – bun
- Vredestein Sportrac 5 – satisfacator
- Falken Ziex ZE914 EcoRun – satisfacator
- Firestone Destination HP – satisfacator
- Hankook Dynapro HP2 – satisfacator
- Sonar Conqueror SX-9 – nerecomandat
- Cooper Zeon XSTA – nerecomandat