Test 2015 la anvelope vara cu dimensiunea 255/55R18 (Off Road)

Expertii Off Road ne reamintesc ca atunci cand vine vorba de alegerea anvelopelor – in special pentru crossovere si SUV-uri grele – trebuie pus accentul pe siguranta, nu pe pret.

Cand vine vorba de ingrijirea si intretinerea masinilor, pasionatii de autoturisme puternice au tendinta de a face totul cat mai bine. Atunci cand aveti nevoie de anvelope noi, nu este recomandat sa cautati chiar cea mai ieftina varianta. Acest lucru nu este surprinzator, deoarece un set de anvelope de crossover poate costa 500 de euro. Specialistii Off Road recomanda sa nu se subestimeze factorii de risc, cum ar fi acvaplanarea si manevrele de urgenta pe carosabil umed. Cei care pur si simplu doresc sa cumpere cele mai ieftine anvelope, pot pune in pericol viata pasagerilor din masina, dar si a altor participanti la trafic.

off-road-vara255-55r18-2015-nm2

Testul final al revistei germane Off Road a comparat anvelope cu dimensiunea 255/55R18 de la cei mai importanti producatori. In plus, fata de modelele cunoscute ale Goodyear, Continental si Nokian, s-au adaugat la testare anvelope Vredestein, Kumho si Maxxis pentru segmentul de buget. Acestea concureaza cu anvelope Dunlop, Toyo si Pirelli, care participa pentru a doua oara la studiile Off Road. Testele s-au efectuat in sudul Finlandei, iar autoturismul a fost Mercedes ML 250 cu tractiune integrala.

Anvelope 255/55R18 testate:

  • Continental ContiSportContact 5 SUV
  • Dunlop SP QuattroMaxx
  • Goodyear Eagle F1 Asymmetric SUV
  • Kumho Crugen HP91
  • Maxxis M36 Victra
  • Nokian zLine SUV
  • Pirelli Scorpion Verde
  • Toyo PROXES T1 Sport SUV
  • Vredestein Ultrac Vorti

 

Primul test efectuat este cel mai important pentru siguranta: franarea pe suprafete uscate. Anvelopele trebuie sa fie cat mai adecvate pentru a frana optim, iar cel mai performant model de anvelope dintre toate s-a dovedit a fi Continental, care a obtinut o distanta mai mica cu 2,3 m decat ultimul clasat. Nokian, Dunlop au avut un decalaj de 15 si 16 cm.

off-road-vara-255-55r18-2015-nm3

Rezultate bune au obtinut si Goodyear, Pirelli si Toyo. Distanta de franare obtinuta de Vredestein si  Kumho este semnificativ mai mare decat cea a liderilor, iar Maxxis ocupa ultimul loc cu o marja semnificativa fara de concurentii din clasa Premium.

off-road-vara-255-55r18-2015-nm4

La fel de importante sunt: raspunsul precis al directiei, comportamentul in conditii de siguranta si previzibilitatea in curbe, precum si confortul in calatorie. Pe drum uscat, anvelopele de buget Maxxis nu au surprins neplacut, insa au fost totusi prea lente si vagi. Cele mai bune rezultate au fost obtinute din nou de Nokian si Continental, care ocupa primele locuri in test datorita un raspuns aproape perfect la actiunile soferului si a sprijinului lateral bun la viteze mari.

off-road-vara255-55r18-2015-nm5

Anvelopele Dunlop si Pirelli au fost aproape de lideri. Goodyear a avut un comportament de incredere, echilibrat si a fost urmat de Kumho, Vredestein si Toyo, toate acestea cu rezultate destul de bune.

Testul realizat pe suprafata umeda a evidentiat  diferente mult mai mari, iar Maxxis obtinut aici un rezultat nesatisfacator – aceste anvelope sunt prea inexacte pentru a raspunde la directie, se comporta imprevizibil.

Toyo, Dunlop, Goodyear si Pirelli permit viraje la viteze mai mari, iar aceste anvelope, in general, asigura tractiune buna si stabilitate directionala. Locul al doilea este ocupat de cauciucurile Continental, care reactioneaza foarte precis la actiunile conducatorului auto si permit viraje de mare viteza. Cel mai bun rezultate e obtinut cauciucurile Nokian, care necesita doar o corectie minima a directiei pe o suprafata umeda.

Un alt test a evaluat capacitatea anvelopelor de a frana pe suprafete umede si aici din nou cele mai bune au fost anvelopele Nokian, care au obtinut o distanta de franare de 28.05 m. Urmatorii cinci clasati s-au mentinut la o distanta de 65 cm, iar Kumho nu a putut tine pasul, obtinand o distanta de franare mai lunga: 29 m.

off-road-vara-255-55r18-2015-nm6

In testul de rezistenta la acvaplanare, primul loc este ocupat de anvelope Goodyear, care pierd contactul cu drumul doar la 77.46 km.

off-road-vara-255-55r18-2015-nm9

Toate anvelopele s-au comportat bine, iar anvelopele Toyo au obtinut rezultate acceptabile.

off-road-vara255-55r18-2015-nm7

Producatorii de anvelope sunt pusi de multe ori in situatia de accentua o anumita directie de dezvoltare in defavoarea altora. De exemplu, reducerea rezistentei la rulare afecteaza in mod negativ tractiunea pe umed. Cauciucul care s-a dovedit a fi cel mai economic este Nokian, avand un echilibru excelent al caracteristicilor, iar Vredestein creste consumul de combustibil.

off-road-vara-255-55r18-2015-nm8

In testul final care determina nivelul de zgomot, s-au remarcat anvelopele Maxxis. Dupa sase anvelope cu 70 dB, Continental si mai ales Pirelli sunt semnificativ mai zgomotoase. Este de remarcat faptul ca  in general confortul este considerat mai putin important decat siguranta.

Clasament Final:

1. Nokian zLine SUV

2. Continental Sport Contact 5 SUV

3. Dunlop SP QuattroMaxx

4. Pirelli Scorpion Verde

5. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2

6. Kumho Crugen HP91

7. Toyo Proxes T1 Sport SUV

8. Vredestein Ultrac Vorti

9. Maxxis M36 Victra

 

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

 
Acest site foloseste cookies, continuarea navigarii implica acceptarea lor. Citeste mai mult
 
Mai multe despre Teste VARA 2015
Test anvelope de vara cu dimensiunea 235/65R16C (Promobil 2015)

Ce au in comun cauciucurile de vara si frigiderele? Acestea ar trebui sa functioneze bine pe timpul verii...

Închide