Test 2015 anvelope vara 255/35R19 si 275/35R19 – (Auto Bild Sportscars)
Auto Bild a comparat sapte modele de anvelope vara R19 cu dimensiunile 255/35 R19 si 275/35 R19
Diferenta de comportament a masinii este intotdeauna evidentiata in timpul tranzitiei de la anvelope de iarna la anvelopele de vara, deoarece proprietatile dinamice ale masinii depind in mare masura de tipul anvelopelor cu care este echipata. Anvelopele sunt singura legatura dintre masina si drum si sunt responsabile pentru transmiterea fortelor longitudinale si transversale. In acest scop Auto Bild Sportscars a efectuat un test la anvelope vara R19.
Multe dintre autoturismele BMW Seria 3 sunt echipate din fabrica cu anvelope 225/50R17, care au latimea benzii de rulare egala cu 225 mm si raportul de inaltime al peretelui lateral este de 50% din aceasta valoare, sau aproximativ 113 mm. Diametru este egal cu 17 inch sau 43,2 cm. Optional, sunt de asemenea disponibile de variante cu diametru de 18 si 19 inch. Daca se monteaza jante de diferite dimensiuni, latimea spate este mai mare decât partea din fata – de exemplu – dimensiunile 225/40 R19 19 si 255/35. Spre deosebire de versiunea standard, flancul anvelopei este semnificativ mai mic (40% din 225 mm inseamna 90 mm). Astfel, autovehicolul va raspunde la actiunile soferului si va avea o manevrabilitate imbunatatita. Anvelopele mai late pe puntea din spate cresc stabilitatea si pot preveni deraparea masinii.
Auto Bild a testat 7 modele de anvelope cu dimensiune fata 255/35R19 si 275/35R19 spate ultra-larg. Publicatia a evidentiat faptul ca aceasta combinatie este disponibila numai pentru BMW M3 si M4 si “inclusiv vizual, aceasta optiune este greu de depasit.” A rezultat in cele din urma un top anvelope vara pe aceste dimensiuni.
Cele 7 modele de anvelope vara R19 testate:
- Continental ContiSportContact 5P
- Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2
- Hankook Ventus S1 evo K107
- Maxxis VS01 Victra Sport
- Michelin Pilot Super Sport
- Nankang NS-20 Sportnex
- Vredestein Ultrac Vorti
Raspunsul cel mai precis de directie a fost dat de anvelopele Michelin, dar expertii au avertizat ca un viraj ascutit poate brusca rotile din spate si va fi obligatoriu un raspuns rapid cu ajutorul contravirarii. Anvelopele Vredestein nu au reusit sa reactioneze atât de repede si precis, dar ele s-au dovedit a fi destul de echilibrate la rulare pe ambele axe. Aceste anvelope Vredestein au, de asemenea, o tractiune excelenta pe carosabil uscat.
Anvelopele Hankook, avand ca semn distinctiv o linie ondulata in profilul benzii de rulare, asigura buna stabilitate laterala pe puntea fata si s-au dovedit a fi foarte eificiente pe suprafete umede.
Rezultatele obtinute de anvelopele de origine asiatica s-au dovedit inca o data a fi dezamagitoare. Pretul mic le face, la prima vedere o alegere interesanta, dar in conditii de umiditate aceste anvelope nu sunt in masura sa ofere suficienta siguranta, cel mai important lucru de care trebuie sa se tina cont in alegerea anvelopelor.
REZULTATELE TESTULUI ANVELOPE VARA R19
Franare pe uscat
Vredestein are nevoie de mai putin de 35 de metri pentru a opri de la o viteza de 100 km / h, iar diferenta fata de rezultatul obtinut de Nankang este echivalent cu lungimea masinii.
Manevrabilitate pe suprafete uscate
Daca aveti nevoie de anvelope sport cu cea mai buna performanta pe carosabil uscat, este recomandat sa alegeti anvelope Michelin, a caror reactii la directie si informatie au fost perfecte. De altfel, un echilibru optim a demonstrat si Vredestein intre puntea fata si spate.
Zgomot la rulare
Cele mai silentioase anvelope au fost cele Nankang. Zgomot lor la 80 km / h, cu motorul oprit este cu 1 dB mai mic decât ce a obtinut Michelin, insa aceasta diferenta este imposibil de distins de urechea umana.
Economie de carburant
Cei care aleg anvelope sport de 19 inch, rareori rareori se gandesc cum acestea afecteaza eficienta consumului de combustibil. in plus, diferentele dintre anvelopele testate vor fi destul de greu de observat in viata de zi cu zi.
Rezistenta la acvaplanare longitudinal
in epoca de ESP, DSC si a altor sisteme de asistenta a soferului electronic, testul de acvaplanare nu a fost atât de infricosator ca inainte.. in acest caz, este important sa se mentina aderenta anvelopelor pe puntea spate, deoarece ofera stabilitatea necesara.
Manevrabilitatea pe suprafete umede
Furnizarea de aderenta maxima a fost asigurata de Vredestein, Hankook si Goodyear.
Stabilitate laterala pe suprafata umeda
Aici, din nou au aparut dezavantajele tipice obtinute de anvelopele fabricate in Asia – Nankang, iar Maxxis in mod clar nu se descurca suficient de bine la aderenta pe suprafete umede
Franare pe suprafete umede
Cele mai bune in acest test au fost de departe anvelopele Hankook si a depasit anvelope din gama Premium precum Vredestein, Goodyear, Michelin si Continental. Anvelopele din Asia ocupa din nou partea de jos a clasamentului, iar rezultatul ar trebui sa fie considerat nesatisfacator Maxxis pentru.
Clasament Final anvelope vara R19:
3. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2
5. Continental SportContact 5P
6. Nankang NS-20 Sportnex
7. Maxxis VS01 Victra Sport