Test anvelope vara 225/50 R17 – ADAC 2021

Organizatia germana ADAC ne-a pregatit un Test anvelope vara 225/50 R17 – ADAC 2021. Ni se ofera un scor general pentru cele mai importante categorii de testare si anume performantele pe umed si uscat, rezistenta la rulare, zgomotul si uzura.

In testul din acest an, rezultatele la franarea pe carosabil umed au fost mai distantate ca niciodata. In mod nesurprinzator, anvelopele au performat bine in testele la franarea pe carosabil umed, si au obtinut rezultate generale bune.

Cea mai buna anvelopa din test a fost Falken Azenis Fk510. Aceasta anvelopa a performat bine din momentul lansarii pe piata, dovedind a fi una din cele mai bune anvelope in toate testele efectuate pe carosabil umed si de asemenea una din cele mai silentioase anvelope din test.

Locul secund a fost adjudecat de Continental Premium Contact 6. Aceasta anvelopa are o aderenta excelenta pe umed si uscat, in combinatie cu o manevrabilitate precisa si un consum redus de combustibil.

Locul final de pe podium a fost acordat lui Kumho Ecsta PS71. In testele din ultimii doi ani, PS71 nu a avut cele mai bune rezultate, deci presupunem ca s-au facut niste update-uri tehnologice astfel incat performanta a fost imbunatatita, obtinanta astfel unul dintre cele mai bune rezultate la rezistenta impotriva acvaplanarii, avand de asemenea performante foarte bune pe carosabil umed si uscat.

Bridgestone Turanza T005, Michelin Primacy 4 si Dunlop SportMaxx RT2, si-au adjudecat locurile patru, cinci si sase, toate avand peformante foarte bune pe carosabil umed si uscat, si ca de obicei Michelin avand cea mai mica uzura dintre toate anvelopele testate.

Ultimul loc a fost obtinut din pacate de catre Firestone Roadhawk. Aceasta anvelopa a obtinut rezultate foarte slabe in testele pe carosabil umed.

Determinarea scorului general se efectueaza astfel:

  • Performantele pe uscat: 20%
  • Performantele pe umed: 40%
  • Zgomot la rulare: 10%
  • Consumul de combustibil: 10%
  • Uzura: 20%

Test anvelope vara 225/50 R17 – ADAC 2021 – Rezultate

FALKEN Azenis FK510

Falken-Azenis-FK510
MEDIA: 7,8
Uscat: 8,2
Umed: 8
Rezistenta la rulare: 7,2
Zgomot: 6,4
Uzura: 7,8

Falken Azenis FK510 a obtinut rezultate excelente pe carosabilul umed si uscat. Pe uscat straluceste cu precizie buna a directiei si distante scurte de franare si control excelent in toate condiile carosabilului umed. Este de asemenea cea mai silentioasa anvelopa din test.

+ Anvelopa de vara bine balansata cu rezultate de top pe umed, foarte bun pe carosabil uscat
– Consum ceva mai ridicat de combustibil


 

CONTINENTAL Premium Contact 6

Continental-Premium-Contact-6
MEDIA: 7,6
Uscat: 7,8
Umed: 7,8
Rezistenta la rulare: 8,4
Zgomot: 5,8
Uzura: 8

Continental Premium Contact 6 este o anvelopa foarte balansata, cu rezultate extrem de bune in testele de franare pe carosabil uscat. Pe carosabil umed are unele dintre cele mai bune rezultate din test, la fel si pe carosabil uscat, cu directie precisa si manevrabilitate excelenta. Consum foarte redus de combustibil, cu uzura mica.

+ Anvelopa de vara foarte bine balansata, in special pe carosabil umed, bun pe carosabil uscat, consum redus de combustibil


 

KUMHO Ecsta PS71

Kumho-Ecsta-PS71
MEDIA: 7,4
Uscat: 7
Umed: 7,6
Rezistenta la rulare: 7,8
Zgomot: 5,6
Uzura: 8

Kumho Ecsta PS71 a obtinut cel mai bun rezultat din test la rezistenta impotriva acvaplanarii, dar cu rezultate medii la franarea pe carosabil umed. Rezultate medii in testele de zgomot, consum de combustibil si uzura.

+ Anvelopa foarte balansata, in special pe carosabil umed


 

BRIDGESTONE Turanza T005

Bridgestone-Turanza-T005
MEDIA: 7
Uscat: 7,6
Umed: 7
Rezistenta la rulare: 7,6
Zgomot: 5
Uzura: 7

Bridgestone Turanza T005 a obtinut rezultate bune pe carosabilul uscat, cu distante scurte de franare si manevrabilitate sporita. ADAC descrie performantele pe carosabil umed ca fiind “medii” fara sa impresioneze in vreo categorie, dar nici sa fie mediocra. T005 este cea mai zgomotoasa anvelopa din test, cu rezultate medii la consumul de combustibil si uzura

+ Bun pe carosabil uscat
– Uzura peste medie


 

MICHELIN Primacy 4

Michelin-Primacy-4
MEDIA: 6,6
Uscat: 9
Umed: 6,6
Rezistenta la rulare: 8
Zgomot: 6
Uzura: 9

Michelin Primacy 4 este un specialist al carosabilului uscat, cu rezultate bune la franare si cu o precizie si manevrabilitate sporite. Primacy 4 pierde in schimb puncte la performantele pe carosabil umed, cu rezistenta mica impotriva acvaplanarii, dar cu performante bune la franarea pe umed. Zgomot mediu dar cu cea mai mica uzura din test.

+ Rezultate de top pe carosabil uscat, cea mai mica uzura din test
– Ceva mai slab pe carosabil umed


 

DUNLOP Sport Maxx RT2

Dunlop-Sport-Maxx-RT2
MEDIA: 6,4
Uscat: 8,4
Umed: 6,4
Rezistenta la rulare: 8
Zgomot: 7
Uzura: 7

Dunlop Sport Maxx RT2 este inca un specialist al carosabilului uscat, cu manevrabilitate precisa si niveluri bune de aderenta. Sport Maxx RT 2 este mai putin balansat pe carosabil umed, are rezistenta buna impotriva acvaplanarii, dar aderenta si manevrabilitatea sunt la un nivel mediu. Zgomot mic si consum redus de combustibil.

+ Bun in special pe carosabil uscat
– Uzura ceva mai pronuntata, cateva punte slabe pe carosabil umed


 

ESA Tecar Spirit Pro

ESA-+-TECAR-SPIRIT-PRO
MEDIA: 6,4
Uscat: 6,4
Umed: 7,4
Rezistenta la rulare: 7,8
Zgomot: 6,2
Uzura: 9

ESA+TECAR Spirit Pro are o combinatie ciudata de rezultate, fiind excelent la testele de uzura, foarte bun pe carosabil umed, dar subevaluat din cauza performantelor mediocre pe carosabil uscat. Consum mediu de combustibil dar nivel scazut de zgomot.

+ Uzura foarte mica, bun pe carosabil umed
– Cateva punte slabe pe carosabil uscat


 

NEXEN N Fera Sport SU2

Nexen-N-Fera-SportMEDIA: 6,4
Uscat: 8,2
Umed: 6,4
Rezistenta la rulare: 7,2
Zgomot: 6,4
Uzura: 7

Se pare ca Nexen s-a focusat pe performantele pe carosabil uscat cu acest N Fera Sport, automobilul de test comportandu-se precis cu niveluri bune de aderenta. In schimb, pe carosabil umed, N Fera Sport a obtinut rezultate satisfacatoare, dar pierzand destul de repede aderenta. Mediu la zgomot, dar este o anvelopa cu cel mai mare consum de combustibil din test. Uzura medie.

+ Foarte bun pe carosabil uscat
– Uzura ceva mai ridicata, consum marit de combustibil, slab pe carosabil umed


 

PIRELLI Cinturato P7

Pirelli-Cinturato-P7MEDIA: 6,4
Uscat: 9
Umed: 6,4
Rezistenta la rulare: 7,6
Zgomot: 6,2
Uzura: 8

Pirelli Cinturato P7 impresioneaza prin performantele maxime pe carosabil uscat, dar are rezultate satisfacatoare pe umed, cu toate ca are rezistenta buna impotriva acvaplanarii. Zgomot mic, uzura medie dar cu un consum ceva mai mare de combustibil.

+ Performante de top pe carosabil uscat
– Performante mai slabe pe carosabil umed


 

SEMPERIT Speed Life 3

Semperit-Speed-Life-3MEDIA: 6,2
Uscat: 6,2
Umed: 8
Rezistenta la rulare: 7,6
Zgomot: 6,2
Uzura: 9

Semperit Speed Life 3 este un specialist pe carosabil umed, cu cea mai mica distanta la franarea pe carosabil umed, totusi autoturismul se simte imprecis pe uscat, cu tendinte de subvirajare la manevre rapide. Una din cele mai mici uzuri din test, zgomot mediu cu un consum de combustibil la fel de mediu.

+ Performante de top pe carosabil umed, uzura cea mai mica din test
– Ceva mai slaba pe carosabil uscat


 

KLEBER Dynaxer HP4

Kleber-Dynaxer-HP4
MEDIA: 5,8
Uscat: 7,4
Umed: 5,8
Rezistenta la rulare: 8,4
Zgomot: 6,2
Uzura: 7

Kleber Dynaxer HP4 este o anvelopa balansata pe carosabil uscat cu aderenta buna, control si distante scurte de franare. Din pacate Dynaxer 4 obtine rezultate medii pe carosabil umed, cu aderenta slaba. Nivel mediu de zgomot, dar cu un consum ceva mai redus de combustibil.

+ Bun pe carosabil uscat, consum redus de combustibil
– Uzura relativ mare, puncte slave pe carosabil umed.


 

SAVA Intensa UHP 2

Sava-Intensa-UHP2
MEDIA: 5,8
Uscat: 8
Umed: 5,8
Rezistenta la rulare: 7,8
Zgomot: 6,8
Uzura: 7

Sava Intensa UHP2 este o alta anvelopa din test ce obtine rezultate bune pe uscat, dar are slabiciuni pe carosabilul umed. Niveluri bune de confort, fiind cea mai silentioasa anvelopa din test, dar are o uzura ridicata.

+ Bun pe carosabil uscat, zgomot relativ mic
– Uzura relativ mare, slab pe carosabil umed


 

GITI GitiPremium H1

Giti-GitiPremium-H1
TOTAL: 5,4
Uscat: 8,4
Umed: 5,4
Rezistenta la rulare: 7,8
Zgomot: 6
Uzura: 7

GitiPremium H1 are cea mai mare diferenta la performantele dintre carosabilul umed si uscat. Confera siguranta la condusul pe uscat, cu o aderenta foarte buna in viraje, dar franare medie. Pe carosabil umed, are niste slabiciuni semnificative, cu distante lungi de franare si feedback imprecis. Niveluri de zgomot si consum de combustibil medii. Aceasta anvelopa a fost inlocuita de catre GitiSynergi H2.

+ Relativ bun pe carosabil uscat
– Uzura peste medie, slab pe carosabil umed


 

LAUFENN S Fit EQ+

Laufenn-S-fit-EQMEDIA: 5,4
Uscat: 7
Umed: 5,4
Rezistenta la rulare: 7,6
Zgomot: 6,2
Uzura: 7

Laufenn S-Fit EQ+ este o anvelopa OK in testele la franarea pe carosabil uscat, dar din pacate, flancurile nu sunt indeajuns de rigide, ceea ce conduce la o manevrabilitate redusa. Distante lungi de franare pe carosabil umed cu manevrabilitate de asemenea redusa.

+ OK pe carosabil uscat
– Uzura mare, slab pe carosabil umed


 

BARUM Bravuris 5HM

Barum-Bravuris-5HM
MEDIA: 5,2
Uscat: 5,2
Umed: 5,2
Rezistenta la rulare: 8,4
Zgomot: 5
Uzura: 8

Barum Bravuris 5HM a obtinut cele mai slabe rezultate in testele de franare pe carosabi uscat, cu rezultate foarte slabe la franarea pe carosabil umed. Are un consum foarte redus de combustibil si o uzura medie.

+ Consum redus de combustibil
– Slab pe umed si uscat


 

VIKING Protech Newgen

Viking-ProTech-NewGen
MEDIA: 5
Uscat: 5,4
Umed: 5
Rezistenta la rulare: 8,8
Zgomot: 6
Uzura: 8

Viking Protech Newgen are performante slabe la franare si o manevrabilitate inconsisenta in conditii de carosabil uscat. Aderenta slaba pe carosabil umed, cu o tendita marita de subvirajare. Zgomot mediu, uzura mica si consum foarte mic de combustibil.

+ Consum redus de combustibil
– Slab pe umed si uscat


 

FIRESTONE RoadHawk

Firestone-Roadhawk
MEDIA: 2,2
Uscat: 6,4
Umed: 2,2
Rezistenta la rulare: 8
Zgomot: 6
Uzura: 7

Din pacate, Firestone RoadHawk a iesit pe ultimul loc in test. Are performante medii pe carosabil uscat dar performantele pe umed sunt foarte slabe in toate categoriile testate. Nivelul de zgomot mediu si uzura mare depuncteaza si mai mult aceasta anvelope, avand totusi o rezistenta mica la rulare.

+ Consum redus de combustibil
– Slab pe uscat, foarte slab pe carosabil umed, uzura mare


Pentru alte teste de actualitate si alte articole aferente anvelopelor nu ezitati sa ne urmariti in continuare pe testanvelope.ro

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *