Test 2016 anvelope vara 185/65R15 (ADAC)

ADAC test anvelope vara 185/65R15

Cum soferii incep sa-si echipeze masinile cu anvelope de vara noi si marile cluburi si publicatii AUTO au inceput sa realizeze teste pentru anvelopele de sezon: fie ca este vorba de lansari noi sau de profiluri deja consacrate. Primii care au realizat si publicat rezultatele unor astfel de teste la anvelope vara 185/65R15 au fost cei de la ACE si GTÜ, fiind urmati de binecunoscutii specialisti ADAC.

Acestia au realizat doua teste pe anvelope de vara, unul pe anvelope cu dimensiunea 185/65R15 si unul pe anvelope cu dimensiunea 225/45R17. In cazul de fata, ne vom orienta catre cel dintai, respectiv la anvelope vara 185/65R15, fiind vorba de o dimensiune foarte populara in tara noastra.

Anvelopele 185/65R15 sunt potrivite pentru o gama larga de autoturisme, precum Dacia Logan, Citroen C3, Mazda 2, Hyundai i20, Peugeot 208, Renault Clio sau Toyota Verso. Vehiculul utilizat in cadrul acestui test a fost un Renault Clio.

rezultate test anvelope vara

Anvelope cu calificativ “bun”

ADAC mentioneaza ca sapte din cele 16 anvelope supuse testului nu au prezentat nicio slabiciune evidenta, primind astfel calificativul “Bun”. Cel mai bun cauciuc pe carosabil umed, mai exact la testele de franare si manevrabilitate pe carosabil umed, a fost Vredestein Sportrac 5. Chiar daca au ocupat locul 1 la general, Vredestein Sportrac 5 a avut o concurenta acerba din partea faimosului profil de anvelope de vara Continental ContiPremiumContact 5; acesta a obtinut cel mai bun rezultat la testul pe carosabil uscat si rezultate destul de bune pe carosabilul umed.

Anvelopele:

s-au descurcat si ele bine atat pe carosabilul uscat cat si pe cel umed. Elementele care au diferentiat aceste profiluri destul de echilibrate au fost cele de la testul pe rezistenta la uzura; anvelopele Hankook, Nokian si Kumho nu au obtinut rezultate la fel de bune ca celelalte anvelope mentionate pana acum.

Anvelope cu calificativ “satisfacator”

Urmatoarele sapte anvelope din clasament au primit calificativul satisfacator, din varii motive (performante mai slabe in diferite teste):

  • Sava Intensa HP – slabiciuni pe carosabil umed
  • Infinity Ecosis – slabiciuni pe carosabil umed si uscat
  • Michelin Energy Saver+ – slabiciuni in aderenta pe umed; performante foarte bune la uzura si consumul de carburant
  • Barum Brillantis 2  -slabiciuni pe carosabil umed; rezultate bune la uzura
  • Bridgestone Turanza T001  – performante slabe pe umed; comportament foarte bun pe uscat
  • Nexen N Blue HD Plus – performante slabe pe umed; comportament bun pe uscat
  • Semperit Comfort-Life 2 – prezinta slabiciuni pe umed; nivel scazut al uzurii

ADAC test anvelope vara

Anvelope cu calificativ “adecvat” si “inadecvat”

Nankang Green-Sport Eco2+ au ocupat penultimul loc, cu un calificativ “adecvat” primit datorita slabiciunilor aratate in testele realizate pe carosabil umed. In plus, acestea au avut si cel mai mare consum de carburant din toate anvelopele testate.

Ca rezultat al performantelor “deosebit de slabe” obtinute in testele pe umed, in special in cele la franare, GTRadial Champiro VP1 au primit calificativul “inadecvat”, ocupand ultimul locul in clasamentul testului. Producatorul a anuntat ca anvelopele VP1 au fost inlocuite pe piata de noul model, Champiro FE1.

Un alt profil de anvelope, produs de Pirelli, a mai luat parte la test, dar nu a fost inclus in clasamentul final. ADAC mentioneaza ca au ales sa nu publice rezultatele acestor anvelope deoarece mai multe anvelope din acelasi model Pirelli au obtinut rezultate semnificativ diferite una fata de alta. Astfel, realizatorii testului nu au putut determina care dintre modelele testate va fi produsul pe care il vor primi clientii.

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *