Test 2017 Auto Bild la anvelope sport de vara de 235/35R19

Revista Auto Bild organizeaza unele din cele mai interesante teste anuale de anvelope, cum e si cazul testului de fata. In acest an publicatia a decis sa testeze 9 anvelope tip sport/maxima performanta de dimensiuni anvelope 235/35R19, montate pe un Ford Focus ST. O mentiune speciala este ca testele de fata au pus accentul pe peformantele anvelopelor in probele de manevrabilitate pe carosabil uscat si carosabil umed, probe care evidentiaza cel mai bine calitatile sportive ale anvelopelor.

Primele 3

Anvelopa Continental Sport Contact 6 a castigat cu usurinta testul de fata. Acest lucru se datoreaza partial si faptului ca setul de anvelope sport Michelin Pilot Sport 4 s nu a fost inclusa in test. Anvelopa Continental a iesit pe primul loc in setul de teste de manevrabilitate, dominand clar testul de franare pe carosabil uscat si de manevrabilitate pe carosabil umed. Singurul test in care a avut o evolutie  medie a fost acela de franare pe carosabil umed. Testerii de la Auto Bild au notat ca anvelopa Continental a fost anvelopa care a oferit cea mai placuta experienta de condus din toate cele incluse in test, lucru important pentru o anvelopa cu profil sporitv.

Pe locul 2 a iesit anvelopa Hankook Ventus S1 Evo 2 K117 cu performante foarte apropiate de anvelopa Continental. Anvelopa Hankook s-a dovedit a fi o anvelopa foarte bine conceputa, avand performante peste medie, prezentand totusi un punct slab, respectiv manevrabilitatea pe carosabil umed.

Al 3 lea loc a revenit anvelopei Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 , considerata o anvelopa de vara buna, dar cu aceeasi problema precum anvelopa Hankook, respectiv manevrabilitatea pe carosabil umed.

 

Restul anvelopelor

Pe locul 4 in test se plaseaza anvelopa Falken Azenis FK510, cu putin inaintea anvelopelor mai scumpe Dunlop SportMaxx RT2  de pe pozitia 5 .

Pe locul 6, anvelopele Pirelli P Zero au obtinut rezultate bune la testele de franare pe carosabil umed, franare pe carosabil uscat, precum si testele de manevrabilitate, dar comparat cu restul anvelopelor din test, au avut performante mai slabe la distanta de rulare, manevrabilitate si confort .

Anvelopa Dunlop Sport Maxx RT2 a castigat testul de acvaplanare, a avut rezultate excelente in testul de franare pe carosabil umed si uscat, dar a fost nesatisfacatoare la testul de manevrabilitate pe carosabil uscat, multumindu-se cu locul 5.

Locurile 6-9 au fost ocupate de anvelope care au avut toate probleme individuale care se pot observa in rezultatele testelor de mai jos. Doar 2 anvelope participante la test, respectiv anvelopa de gama medie Firestone Firehawk SZ90 si anvelopa de buget Rotalla RU01 au primit calificativul ‘Nerecomandat’, ambele din cauza rezultatelor slabe la testele pe carosabil umed.

Punctajul final a fost alcatuit din suma rezultatelor la testele de pe carosabil uscat si carosabil umed. Punctajul la capitolul carosabil uscat a fost compus din 60% manevrabilitate pe carosabil uscat si 40% franare pe carosabil uscat. Punctajul la capitolul carosabil umed a fost compus din 20% test de acvaplanare, 40% manevrabilitate pe carosabil umed, 10% stabilitate si 30% franare pe carosabil umed.

Rezultate teste cauciucuri

1: Continental Sport Contact 6

Total: 34 / Carosabil uscat: 9 / Carosabil umed: 7 / Confort: 6 / Rezistenta la rulare: 6 / Zgomot: 6
Pro: Manevrabilitate extraordinara pe carosabil umed si carosabil uscat, sportiva, raspuns precis la viraj, o experienta placuta de conducere.
Contra: Rezistenta mare la rulare.
Concluzie : Exemplara / Castigatoarea testului.

2: Hankook Ventus S1 evo2

Total: 31 / Carosabil uscat: 7 / Carosabil umed: 6 / Confort: 6 / Rezistenta la rulare: 6 / Zgomot: 6
Pro: Manevrablitate buna pe carosabil uscat, pret bun.
Contra : Are tendinta de a vira usor pe carosabil umed.
Concluzie: Exemplara.

3: Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3

Total: 31 / Carosabil uscat: 7 / Carosabil umed: 6 / Confort: 6 / Rezistenta la rulare: 6 / Zgomot: 6
Pro: Manevrabilitate buna, raspuns precis la viraj si la franare pe carosabil uscat, rezistenta mare la fenomenul de acvaplanare.
Contra: Are tendinta de a vira nesatisfacator pe suprafete umede
Concluzie: Exemplara.

4: Falken Azenis FK510

Total: 28 / Carosabil uscat: 7 / Carosabil umed: 7 / Confort: 4 / Rezistenta la rulare: 4 / Zgomot: 6
Pro: Distanta scurta de franare pe carosabil umed, manevrabilitate buna, placuta la condusul pe carosabil uscat, pret bun.
Contra: Un raspuns inferior la manevrabilitate fata de cea mai buna din test, nivel scazut de confort, rezistenta mare la rulare
Concluzie: Recomandata

5: Dunlop SportMaxx RT 2

Total: 33 / Carosabil uscat: 6 / Carosabil umed: 8 / Confort: 7 / Rezistenta la rulare: 6 / Zgomot: 6
Pro: Rezistenta ridicata la acvaplanare, manevrabilitate buna pe carosabil umed, distanta scurta de franare pe carosabil umed si carosabil uscat.
Contra: Raspuns incet la manevrare si are o aderenta relativ scazuta pe carosabil uscat.
Concluzie: Acceptabila.

6: Pirelli P Zero

Total: 32 / Carosabil uscat: 7 / Carosabil umed: 6 / Confort: 6 / Rezistenta la rulare: 7 / Zgomot: 6
Pro: Stabilitate ridicata si manevrabilitate buna pe carosabil uscat, se simte bine in trafic, distanta buna de franare pe carosabil uscat, rezistenta mica la rulare.
Contra: Distante relativ mari de franare pe carosabil umed, rezistenta nesatisfacatoare la acvaplanare.
Concluzie: Acceptabila.

7: Kumho Ecsta PS91

Total: 25 / Carosabil uscat: 5 / Carosabil umed: 6 / Confort: 4 / Rezistenta la rulare: 4 / Zgomot: 6
Pro: Rezistenta buna la acvaplanare, distanta scurta de franare pe carosabil uscat, pret bun.
Contra: Stabilitate scazuta si derapeaza pe carosabil umed, raspuns lent la viraj, aderenta nesatisfacatoare pe carosabil uscat, rezistenta mare la rulare.
Concluzie: Acceptabila.

8: Firestone Firehawk SZ90

Total: 24 / Carosabil uscat: 5 / Carosabil umed: 3 / Confort: 6 / Rezistenta la rulare: 7 / Zgomot: 3
Pro : Rezistenta buna la acvaplanare, rezistenta scazuta la rulare, pret bun.
Contra : Stabilitate scazuta, distanta mare de franare pe carosabil umed, raspuns lent la manevrare si  are un comportament neechilibrat pe carosabil uscat.
Concluzie: Nesatisfacatoare.

9: Rotalla RU01 S Pace

Total: 25 / Carosabil uscat: 4 / Carosabil umed: 1 / Confort: 6 / Rezistenta la rulare: 7 / Zgomot: 7
Pro: Rezistenta scazuta la rulare, silentioasa, pret foarte mic.
Contra: Distante periculos de mari de franare pe carosabil umed, comportament inconsistent, aderenta nesatisfacatoare pe carosabil uscat.
Concluzie: Nesatisfacatoare.

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

 
Acest site foloseste cookies, continuarea navigarii implica acceptarea lor. Citeste mai mult
 
Mai multe despre Teste VARA
Test 2017 Auto Bild la anvelope de vara de dimensiuni 225/50R17

Recent publicatia germana Auto Bild a publicat un test de amploare al anvelopelor de vara pe anul 2017....

Închide