Test 2016 la anvelope de iarna 205/55R16 (Auto Bild)

bmmm

Dupa realizarea unui test preliminar, unde 30 de anvelope au fost ‘eliminate’ din competitie pentru performante slabe pe zapada si pe carosabil umed, celebra publicatie germana Auto Bild a realizat un test comparativ pe cele mai interesate anvelope de iarna din acest sezon de iarna 2016/2017.

Testul realizat pe 20 de anvelope de iarna cu dimensiunea 205/55R16 (91/94 V, indici de sarcina si viteza testati) a avut trei anvelope ce au obtinut calificativul “exemplar”; acestea sunt Continental ContiWinterContact TS860, Michelin Alpin 5 si Goodyear UltraGrip 9. Imediat dupa cele 3 anvelope de pe podium s-au situat alte 5 anvelope care au obtinut calificativul “bine”, si anume: Dunlop Winter Sport 5, Pirelli Winter Cinturato, Semperit Speed Grip 2, Nokian WR D4 si Hankook Winter I*Cept RS2 W452.

Alte 10 cauciucuri de iarna au primit calificativul “satisfacator”, ultimele doua anvelope din test – BF Goodrich G-Force Winter si Fulda Kristall Control HP – obtinand doar calificativul “recomandate conditional”.

“O anvelopa exemplara, fara probleme sau defecte” – astfel a fost caracterizata anvelopa ce a castigat testul, Continental ContiWinterContact TS860. Caracteristicile care au diferentiat aceste anvelope fata de restul competitiei, conform celor de la Auto Bild, sunt:

  • Manevrabilitate superioara, indiferent de conditiile de vreme.

  • Timpi de reactie excelenti la schimbarea directiei si in viraje.

  • Eficienta energetica superioara, pret bun raportat la performantele oferite.

Ocupanta locului 2, Michelin Alpin 5, a aratat cele mai bune performante pe carosabil inzapezit, manevrabilitate ridicata pe carosabil uscat sau umed, distante de franare scurte pe carosabil ud si zgomot exterior scazut. Singura problema raportata de cei de la Auto Bild referitoare la anvelopele Michelin este legata de pretul putin cam mare.

Goodyear UltraGrip 9, ocupanta locului 3 pe podium, a fost laudata pentru performantele generale foarte bune aratate pe suprafete inzapezite sau ude, dar si pentru comportamentul excelent afisat impotriva acvaplanarii. In plus, aceste anvelope au aratat o rezistenta foarte scazuta la rulare. Singurul minus aratat de anvelopele celor de la Goodyear este randamentul kilometric nu foarte impresionant pentru o anvelopa premium.

Desi primele 3 anvelope din test au fost aproape lipsite in totalitate de probleme, urmatoarele 17 pneuri au aratat fiecare macar cate un compromis, fapt care se reflecta in lipsa obtinerii calificativului maxim.

  • Anvelopele Dunlop Winter Sport 5 ofera manevrabilitate doar medie pe suprafete uscate.Résultat de recherche d'images pour "Dunlop Winter Sport 5"

  • Anvelopele Pirelli Winter Cinturato ofera un control lateral insuficient pe suprafete uscate.Résultat de recherche d'images pour "Pirelli Winter Cinturato"

  • Anvelopele Semperit Speed Grip 2 au dovedit o manevrabilitate scazuta pe zapada.Résultat de recherche d'images pour "Semperit Speed Grip 2"

  • Anvelopele Nokian WR D4 au fost depunctate pentru comportamentul lateral scazut pe carosabil uscat si pentru randamentul kilometric scazut.Résultat de recherche d'images pour "Nokian WR D4"

  • Anvelopele Hankook Winter I*Cept RS2 W452 au prezentat un control lateral mediocru si distante de franare nesatisfacatoare pe carosabilul umed.Résultat de recherche d'images pour "Hankook Winter I*Cept RS2 W452"

Ocupanta locului 9, anvelopa Bridgestone Blizzak LM001 a primit calificativul “satisfacator”, datorita faptului ca a aratat o tendinta de subvirare pe carosabil uscat si distante de franare ridicate pe carosabil uscat. Anvelopele Barum Polaris 3 au aratat “un nivel limitat al aderentei si timpi de raspuns scazuti la schimbarea directiei pe carosabil uscat”. Pe de alta parte, cele doua anvelope mentionate mai sus au aratat caracteristici bune pe zapada si un comportament convingator pe carosabil umed. In plus, acestea au un pret foarte bun raportat la performantele oferite.

Locul 11 a fost ocupat la egalitate de anvelopele Kleber Krisalp HP2 si Uniroyal MS Plus 77: prima a aratat slabiciuni pe suprafete umede, iar a doua a a fost putin mai neperformanta pe carosabil uscat. Niciuna din cele doua anvelope si nici cele situate sub acestea in clasament, nu a aratat vreo slabiciune semnificativa pe zapada. De regula, diferentierea intre anvelopele din mijlocul si partea de jos a clasamentului fata de cele din top s-a facut la performantele dovedite pe carosabilul ud.

Rezultatele testului:

Anvelopa

Zapada

Umed

Uscat

Calitate/Pret

Calificativ

 1.Continental ContiWinterContact TS860 2+ 1- 2 1

Exemplar

 

2.Michelin Alpin 5

 1- 2+ 2 2

Exemplar

 

3.Goodyear UltraGrip 9

 2+ 2+ 2 2-

Exemplar

 

4.Dunlop WinterSport 5

 1- 2+ 2- 2

Bine

5.Pirelli Winter Cinturato

 2 2+ 2 2+

Bine

6.Semperit Speed-Grip 2

 2 2 2 2

Bine

7. Nokian WR D4

 2+ 2 2- 2-

Bine

8.Hankook Winter I*Cept RS2 W452

 2 2- 2 2

Bine

9.Bridgestone Blizzak LM001

 2+ 2 3+ 1-

Satisfacator

10.Barum Polaris 3

 2+ 2 3+ 2+

Satisfacator

11.Kleber Krisalp HP2

 2+ 3+ 2- 1-

Satisfacator

12.Uniroyal MS Plus 77

 1- 2- 3 2+

Satisfacator

13.General Tire Altimax Winter Plus

 2+ 3+ 2- 2+

Satisfacator

14.Mabor Winter-Jet 2

 2 3+ 2- 2+

Satisfacator

15.Sava Eskimo HP

 2+ 3 2- 2+

Satisfacator

16.Cooper Weathermaster WM-SA2+

 2 2 3+ 3

Satisfacator

17.Falken Eurowinter HS449

 2- 2- 3+ 2

Satisfacator

18.Vredestein Snowtrac 5

 2- 3+ 2 2-

Satisfacator

19.BF Goodrich g-Force Winter

 2 3 2- 1-

Recomandate Conditional

20.Fulda Kristall Control HP

 2 3 2 2-

Recomandate Conditional

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

 
Acest site foloseste cookies, continuarea navigarii implica acceptarea lor. Citeste mai mult
 
Mai multe despre Teste IARNA
Test 2016 la anvelope de iarna 215/60R17 (Auto Motor und Sport)

Odata cu inceperea sezonului rece, cei de la Auto Motor und Sport ne propun primul lor test...

Închide