Test anvelope de vara 225/40R18 (EVO 2017)

test anvelope 225 40 r18

Intr-unul din cele mai recente teste la anvelope de vara, cei de la revista EVO au pus la incercare noile anvelope de vara 225/40R18, montate pe un autoturism VW Golf GTI.

Asemeni testelor realizate de catre EVO in anii trecuti, nota finala este 60% subiectiva si 40% obiectiva, fiind astfel un punct de vedere destul de special comparativ cu restul testelor cu care suntem obisnuiti. Astfel, desi cifrele clare obtinute la testele de franare si aderenta sunt, evident, foarte importante, opinia soferilor care au testat anvelopele referitoare la manevrabilitate si confort cantareste mai mult.

Top 3

Desi s-a folosit un sistem de punctare ceva mai diferit, rezultatele finale pentru dimensiunea 225/40R18, nu au fost surprinzatoare. Noua anvelopa Michelin Pilot Sport 4 a castigat testul detasat, fiind preferata tuturor soferilor si un competitor de top in testele pe carosabil umed. Aceasta este a 5-a victorie din tot atatea teste in care a participat profilul celor de la Michelin.

Noua versiune PZ4 a clasicului profil Pirelli P Zero a ocupat locul al doilea. Cei mai buni timpi pe pista au fost obtinuti cand masina a fost echipata cu cauciucuri de la Pirelli, singurul neajuns comparativ cu Michelin Pilot Sport 4 fiind legat de manevrabilitate si echilibru in mers. O alta problema (destul de importanta) a fost aceea ca Pirelli a ocupat locul 8 in testul la acvaplanarea in viraje – cu 20% in urma castigatorului Dunlop.

Locul trei a fost ocupat de noua anvelopa a celor de la Continental, Premium Contact 6. Noul profil imbina stilurile a doua modele anterioare, Sport Contact 5 si Premium Contact 5, oferind performante excelente in conditii de carosabil umed si un nivel bun al manevrabilitatii in aceleasi conditii.

Ca aspecte negative, cauciucurile Premium Contact 6 nu au aratat rezultate deosebite in testele pe carosabil uscat, situandu-se chiar pe ultimul loc in testul de manevrabilitate pe uscat. Din fericire pentru cei de la Continental, rezultatele in acest test au fost totusi destul de stranse, astfel ca nu punctajul general nu a fost foarte afectat.

Restul participantelor

Locul al patrulea a fost ocupat de anvelopa de gama medie Falken FK510. Aceasta a fost mai performanta la testele pe carosabil uscat si pe carosabil umed (atat in testele obiective cat si cele subiective). Pe de alta parte, profilul a fost pe ultimul loc in ceea ce priveste consumul de carburant, fiind in acelasi timp si cea mai grea varianta testata. Comparativ cu cea mai performanta anvelopa din test, Azenis FK510 va consuma cu 1.3% mai mult cand va fi montata pe o masina cu un consum mediu de 7.8 la suta.

Anvelopele Dunlop Sport Maxx RT2, Bridgestone Turanza T001 Evo si Hankook Ventus S1 Evo2 au acoperit locurile 5, 6 si respectiv 7, cu o distanta de 0,5% intre locul 5 si locul 7. Cauciucurile Dunlop au fost printre cele mai performante pe carosabil uscat si au avut cea mai buna rezistenta la rulare, dar au rezultate slabe pe carosabilul umed, pe cand anvelopele Bridgestone au fost la polul opus: s-au comportat foarte bine pe carosabil umed, dar au fost cel mult medii pe carosabil uscat. Anvelopele Hankook s-au situat pe locul al 7-lea, fiind o anvelopa per total buna, nici foarte performanta, dar nici slaba.

Surprinzator, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 a ocupat doar locul 8. Ca de obicei, profilul de la Goodyear a fost foarte bun pe carosabilul umed in ceea ce priveste manevrabilitatea si acvaplanarea, dar si franarea pe carosabil uscat. Totusi, din pacate, rezultatele slabe obtinute in testele la manevrabilitatea pe carosabilul uscat si rezultatele scazute in testele subiective au costat mult.

Anvelopa de pe ultimul loc, Toyo Proxes Sport, a ocupat ultimul loc din test, dovedindu-se a fi nesatisfacatoare atat in testele subiective, cat si cele obiective.

Date obtinute in urma testelor

rezultate teste anvelope 225 40r 18 rezultate teste cauciucuri 225 40r 18 teste franare 225 40r 18 test acceleratie 225 40r 18

Rezultate finale (totalul nu include si scorul rezultatelor subiective)

 

michelin pilot sport 4s 225 40r 18

1. MICHELIN Pilot Sport 4

Total: 308.2 / Uscat; 41 / Umed: 56 / Confort; 22.5 / Rezistenta la rulare: 90.6 / Impresie Generala: 98.1

Aspecte pozitive: Excelente atat in testele obiective cat si cele subiective. Cea mai buna optiune testata.

Aspecte negative: Nu au fost gasite.

pirelli p zero 225 40r 18

2. PIRELLI P Zero PZ4

Total: 297.4 / Uscat: 39 / Umed: 54.5 / Confort: 21 / Rezistenta la rulare: 87.2 / Impresie Generala: 95.7

Aspecte pozitive: Au obtinut cei mai buni timpi atat pe carosabil uscat cat si pe carosabil ud.

Aspecte negative: Rezultatele slabe in ceea ce priveste acvaplanarea in viraje.

continental premium contact 6 225 40r 18

3. CONTINENTAL Premium Contact 6

Total: 296.8 / Uscat: 36.5 / Umed: 49.5 / Confort: 22 / Rezistenta la rulare: 94.5 / Impresie Generala: 94.3

Aspecte pozitive: Rapide pe carosabil umed, foarte apreciate de testeri in testele pe carosabil uscat.

Aspecte negative: Au obtinut cel mai slab rezultat in turul de pista pe carosabil uscat, mici probleme cu manevrabilitatea pe carosabil umed.

falken azenis 225 40r 18

4. FALKEN Azenis FK510

Total: 284.9 / Uscat: 38.5 / Umed: 50 / Confort: 18 / Rezistenta la rulare: 85.6 / Impresie Generala: 92.8

Aspecte pozitive: Rezultate foarte bune atat din punct de vede obiectiv cat si subiectiv la testele pe carosabil umed si carosabil uscat. Foarte bune in testele la acvaplanare.

Aspecte negative: Cea mai grea anvelopa din test, cea mai slaba rezistenta la rulare si cel mai slab nivel de confort.

 dunlop sport maxx rt 225 40r 18

5. DUNLOP Sport Maxx RT2

Total: 293.1 / Uscat: 33.5 / Umed: 46.5 / Confort: 21 / Rezistenta la rulare: 100 / Impresie Generala: 92.1

Aspecte pozitive: Foarte rapide pe carosabil uscat, confortabile, cu o rezistenta la rulare foarte buna. Rezultat foarte bun in testele la acvaplanare.

Aspecte negative: Rezultate slabe in testele pe carosabilul umed.

bridgstone turanza 225 40r 18

6. BRIDGESTONE Turanza T001 EVO

Total: 292.2 / Uscat: 34 / Umed: 52 / Confort: 19.5 / Rezistenta la rulare: 94.9 / Impresie Generala: 91.8

Aspecte pozitive: Manevrabilitate si feedback foarte bun pe carosabil umed, rezistenta la rulare buna.

Aspecte negative: Rezultate slabe in testele la acvaplanarea in viraje, nivel mediu de confort.

hankook ventus 225 40r 18

7. HANKOOK Ventus S1 Evo2

Total: 284.3 / Uscat: 32 / Umed: 47.5 / Confort: 21 / Rezistenta la rulare: 92.2 / Impresie Generala: 91.6

Aspecte pozitive: Rezultate medii per total, fara vreo slabiciune semnificativa.

Aspecte negative: Rezultate medii per total, fara vreun punct forte semnificativ.

goodyear eagle f1 225 40r 18

8. GOODYEAR Eagle F1 Asymmetric 3

Total: 280.3 / Uscat: 29.5 / Umed: 48 / Confort: 20.5 / Rezistenta la rulare: 91.6 / Impresie Generala: 90.7

Aspecte pozitive: Rezultate bune pe carosabil umed, in special in ceea ce priveste acvaplanarea. Distante de franare bune pe carosabil uscat. Nivel ridicat de confort.

Aspecte negative: Relativ incete pe carosabil uscat, manevrabilitate scazuta.

toyo sport 225 40r 18

9. TOYO Proxes Sport

Total: 269.4 / Uscat: 31.5 / Umed: 41 / Confort: 17 / Rezistenta la rulare: 93 / Impresie Generala: 86.9

Aspecte pozitive: Nu au fost mentionate.

Aspecte negative: Cele mai slabe in toate testele obiective, nivel scazut al confortului.

 

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *