Test anvelope all season 195 65 R15 – Auto Bild 2018/2019
Odata cu inceperea sezonului rece 2018/2019, binecunoscuta revista germana AutoBild a efectuat un test la anvelope all season de dimensiunea 195/65R15. Astfel, in urma acestui test a putut rezulta la acel moment un top anvelope all season si clasament cele mai bune anvelope all season 195/65R15. In cadrul acestui test, publicatia germana pus la incercare in primul rand la o proba de franare, cele 27 de modele de anvelope all season selectionate, in scopul de a alege cele mai bune 10 dintre ele pentru continuarea testului.
O PROBA ELIMINATORIE
Scopul declarat al revistei AutoBild este de a dovedi prin acest test ca anvelopele all season, care sunt din ce in ce mai populare, chiar daca reprezinta un compromis iarna/vara, nu au de ce sa se « simta » inferioare anvelopelor de iarna, special concepute pentru sezonul rece. Inainte de a incepe testul complet, au fost selectionate 27 de modele anvelope all season. Dintre acestea, doar 10 au fost admise mai departe in functie de distantele cele mai scurte de franare cumulate – respectiv oprirea completa de la o viteza de 100 Km/h, pe carosabil ud si uscat.
Distanta totala in metri.
Anvelopa | Carosabil umed | Carosabil uscat | Total distanta franare |
Bridgestone Weather Control A005 | 45,2 | 39,4 | 84,6 |
Michelin CrossClimate + | 48,1 | 40,8 | 88,9 |
Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 | 46,2 | 44,6 | 90,8 |
Hankook Kinergy 4S² | 47,8 | 43,1 | 90,9 |
Continental AllSeasonContact | 48,6 | 43,4 | 92 |
Vredestein Quatrac 5 | 48,6 | 43,9 | 92,5 |
Falken EuroAll Season AS210 | 49,5 | 43,6 | 93,1 |
Nexen N’blue 4 Season | 49,9 | 43,6 | 93,5 |
Nokian Weatherproof | 50,7 | 44,2 | 94,9 |
Pirelli Cinturato All Season Plus | 50,7 | 45,8 | 96,5 |
Kleber Quadraxer 2 | 52 | 45,1 | 97,1 |
Uniroyal AllSeasonExpert 2 | 49,2 | 48,3 | 97,5 |
Fulda MultiControl | 52,3 | 45,3 | 97,6 |
BF Goodrich g-Grip All Season 2 | 52,8 | 44,8 | 97,6 |
Viking FourTech | 50,8 | 47,4 | 98,2 |
Toyo Celsius | 52,7 | 45,9 | 98,6 |
Maxxis All Season AP2 | 53,4 | 45,8 | 99,2 |
Goodride All Seasons SW602 | 56,9 | 44,4 | 101,3 |
Momo 4Run M4 AllSeason | 57,7 | 44,7 | 102,4 |
Linglong Green-Max All Season | 59 | 43,8 | 102,8 |
Firestone Multiseason | 55,9 | 47,1 | 103 |
Hifly All-Turi 221 Allseason | 58 | 45,5 | 103,5 |
Fortuna EcoPlus 4S | 60,5 | 43,2 | 103,7 |
Torque TQ025 All Season | 58,6 | 45,4 | 104 |
Zeta Active 4S | 58,6 | 45,5 | 104,1 |
Atlas Green 4S | 61,9 | 43,5 | 105,4 |
Jinyu Gallopro Multiseason Eco | 61,4 | 44,8 | 106,2 |
DISTANTELE DE FRANARE NU DEFINESC UN CLASAMENT DEFINITIV FINAL
Chiar daca Bridgestone Weather Control A005 a avut distantele cele mai mici cumulate la franare, dintre toate cele 27 anvelope testate, publicatia AutoBild nu a fost convinsa de restul performantelor acesteia. Respectiv pe carosabil umed si uscat s-a dovedit o anvelopa manevrabila si dinamica, dar comportamentul global a fost mediu, dupa aprecierea revistei germane. In plus, cu o tendinta de a subvira si distante de franare mari pe zapada, acest model de anvelopa all season a fost singura care a primit mentiunea de « nerecomandata » din partea AutoBild.
Pirelli Cinturato All Season Plus a dovedit o capacitate buna de aderenta in curbe in conditii de zapada si de polei, precum si o corecta manevrabilitate pe carosabil uscat. In schimb, s-a dovedit mai degraba medie la comportamentul pe carosabil ud, prezentand o slaba rezistenta la fenomenul de acvaplanare. De asemenea, distantele sale de franare au fost destul de lungi, precum si longevitatea anvelopei destul de scazuta si o rezistenta la rulare prea ridicata.
Nexen N’blue 4 Season in profida distantelor de franare putin cam lungi pe carosabil uscat si ud, a dovedit un comportament corect pe zapada fiind relativ stabila si in mod global o anvelopa confortabila. In schimb, chiar cu un raport calitate/pret relativ bun, avantajele acestei anvelope all season nu reusesc sa compenseze integral punctele slabe aratate la acvaplanare, precum si tendinta de subvirare pe carosabil uscat.
Vredestein Quatrac 5 a aratat performante echilibrate si un comportament corect pe toate tipurile de carosabil, precum si o tinuta de drum sigura in toate conditiile de vreme. Desi este o anvelopa precisa si care reactioneaza rapid pe carosabil ud, totusi nu s-a remarcat in sens pozitiv la rezistenta contra acvaplanarii. Si, mai ales, prezinta o tendinta de reactivitate pe carosabil uscat ce surprinde la miscarile bruste de volan.
Falken Euroall Season AS210 s-a remarcat in mod deosebit la comportamentul pe zapada, dovedind o buna aderenta, o conducere in siguranta, precum si o rezistenta corecta la acvaplanare. Toate acestea insa, in detrimentul aderentei pe carosabil ud unde a reactionat cu intarziere la schimbarile de directie si de asemeni o tendinta pronuntata de subvirare pe acest tip de suprafata.
3 ANVELOPE CONSIDERATE « BUNE »
Noul model de anvelope all seasons Hankook Kinergy 4S2 s-a dovedit relativ stabila pe drum uscat sau umed. Acest cauciuc este precis la schimbarile de directie si confortabil in acelasi timp si de asemeni a dovedit o rezistenta buna impotriva acvaplanarii. Si chiar ar fi putut fi mai sus ca pozitie in clasament daca ar fi avut un comportament putin mai bun pe zapada si o longevitate kilometrica ceva mai ridicata.
Michelin CrossClimate + s-a aratat o anvelopa all season economica pentru o utilizare pe toata durata anului, datorita rezistentei la rulare relativ mica si o foarte buna longevitate kilometrica. Cei de la AutoBild au remarcat raportul calitate/pret, ca fiind unul bun, indiscutabil, si a subliniat in acelasi timp manevrabilitatea sa atat pe carosabil uscat, cat si pe carosabil ud. A aratat totusi cateva puncte slabe la acvaplanare in timpul virajelor si de asemeni la comportamenul avut pe zapada.
Nokian Weatherproof a fost considerata de catre cei de la AutoBild ca fiind marele specialist al iernii la anvelopele all season. Foarte buna pe zapada si polei, aceasta anvelopa all season s-a dovedit de asemeni destul de buna impotriva acvaplanarii. Desi este putin in urma la aderenta pe carosabil ud, totusi acest model de cauciuc propune o rezistenta la rulare relativ mica, in ciuda unei longevitati kilometrice destul de mica.
2 ANVELOPE CALIFICATE CA « EXEMPLARE »
Continental AllSeasonContact s-a dovedit exemplara pe zapada si carosabil ud, cu o tinuta de drum dinamica si o reactivitate foarte precisa la schimbarea de directie. Cu o rezistenta foarte buna la acvaplanare, acest model de anvelopa all season garanteaza si o buna longevitate kilometrica. Doar un comportament ceva mai putin performant au impiedicat clasarea acestui model de cauciuc in cap de clasament cele mai bune anvelope all season.
In fine, marele castigator al testului AutoBild la anvelopele all season s-a dovedit pentru sezonul acesta modelul Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 ! Anvelopa polivalenta, acest model de cauciuc a aratat un nivel de performanta excelent in toate conditiile testului. Precis, maniabil si dinamic atat pe zapada, cat si pe suprafata uscata, acest model de anvelopa a avut note foarte bune si la proba de rezistenta acvaplanare. Si in toate aceste conditii de test, Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 a ramas o anvelopa confortabila la conducere. Singurul aspect mai putin bun este pretul putin mai mare, dar care este repede contracarat de calitatile anvelopei precum si longevitatea kilometrica dovedita.
Anvelopa | Clasament |
Bridgestone Weather Control A005 | 1 |
Continental AllSeasonContact | 2 |
Nokian Weatherproof | 3 |
Michelin CrossClimate + | 4 |
Hankook Kinergy 4S2 | 5 |
Falken EuroAll Season AS210 | 6 |
Vredestein Quatrac 5 | 7 |
Nexen N’blue 4 Season | 8 |
Pirelli Cinturato All Season Plus | 9 |
Bridgestone Weather Control A005 | 10 |