Test anvelope vara 225/45R18 – Auto Motor und Sport 2020

test anvelope vara 225/45R18

Test anvelope vara 225/45R18 – Auto Motor und Sport 2020 a avut rolul de a realiza un top anvelope la cele mai bune anvelope vara pe aceasta dimensiune. Astfel, binecunoscuta publicatie auto germana a comparat 11 modele de anvelope de vara pe dimensiunea 225 45 R18, montate pe un BMW Seria 3. Cu aceasta ocazie s-au putut desemna cele mai bune anvelope de vara, din punct de vedere al performantelor, dar si placerea de a conduce aceasta masina a fost de apreciat.

Dinamica conducerii, criteriul principal la test anvelope vara 225/45R18 – Auto Motor und Sport 2020

Daca BMW este un brand auto des utilizat in diversele teste de evaluare anvelope, nici Auto Motor und Sport nu face exceptie, magazinul auto fiind unul dedicat in special autoturismelor sport. Si in cazul testului de fata de comparativ anvelope vara, a fost ales un model de Serie 3 330i cu o putere de 256CH, recunoscut pentru modul sau dinamic de conducere in special daca are montate cauciucuri din gama sport.

Au fost astfel comparate 11 anvelope vara, prin intermediul a diverse probe la care au fost supuse, atat pe carosabil uscat, cat si carosabil umed. Testarea pe carosabilul umed conteaza mai mult in nota finala rezultata; astfel magazinul auto a tinut cont in primul rand de aspectul de siguranta al anvelopelor testate.

Care sunt cele mai bune anvelope de vara UHP, dupa testul efectuat de Auto Motor und Sport ?

Cele mai bune anvelope UHP

Avantaje Inconveniente

1- Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5

Franare buna in orice conditii si absortie denivelari carosabil. Consumul de carburant.
2- Michelin Pilot Sport 4 Anvelopa sportiva si sigura in acelasi timp. Pretul ridicat.
3- Continental PremiumContact 6 Conducere dinamica si precisa totodata. Comportamentul la acvaplanare.
4- Pirelli P Zero PZ4 Cea mai buna tinuta de drum pe umed. Foarte stabil pe uscat. Raspuns intarziat la virare pe carosabil uscat.
5- Maxxis Victra Sport 5                            Anvelopa echilibrata indiferent de tipul de carosabil. Rezistenta la rulare.
6- Bridgestone Turanza T005 Dinamica, economica si confortabila. Conducere buna pe umed. Franarea pe carosabil umed.
7- Nokian Powerproof Siguranta si tinuta buna de drum in virajele rapide. Putin precis la conducere si franarea pe carosabil umed.
8- Falken Azenis FK510 Franarea pe carosabil uscat. Aderenta slaba pe carosabil umed si instabil in virajele rapide.
9- Nexen N’Fera Sport Franarea pe carosabil uscat. Franarea pe carosabil umed si reactia slaba la schimbari de traiectorie.
10- Toyo Proxes Sport Conducere echilibrata si raspuns precis si rapid al directiei. Stabilitatea puntii din spate si franare slaba pe carosabil umed
11- Giti GitiSport S1 Comportament sportiv pe carosabil uscat. Franarea slaba pe carosabil uscat si umed, si tendinta de subvirare.

Michelin, Goodyear si Continental in capul clasamentului, iar Maxxis bine situat

Fara surpriza, anvelopele cele mai ieftine se regasesc la baza clasamentului, chiar daca global au dovedit performante relativ corecte. Comportamentul anvelopelor Toyo, Giti, Nexen si Falken la franarea pe carosabilul uscat le-a impiedicat sa se claseze mai bine la rezultatele acestui test.

Aceste puncte slabe la comportamentul pe umed au fost constatate si la Nokian Powerproof si Bridgestone Turanza T005, chiar daca acest lucru a fost compensat cu varf si indesat la comportamentul dovedit pe carosabil uscat.

Pentru brandul Maxxis, acest nou rezultat bun obtinut in cadrul testului, confirma performanta modelului Premitra 5 desemnat in martie 2020 de catre Auto Zeitung ca anvelopa din test cu cel mai bun raport calitate/pret. In cazul de fata, modelul Victra Sport 5 obtine de asemeni titlul onorific de cea mai economica anvelopa din cadrul testului. Nu este o anvelopa de vara printre cele mai sportive dar, dupa revista germana, a demonstrat totusi un echilibru remarcabil la conducere.

Primele 4 anvelope vara din test

In top 4 al clasamentului, regasim binecunoscutele branduri premium Goodyear, Michelin, Continental si Pirelli. Acesta din urma, cu modelul sau P Zero PZ4, se dovedeste a fi cea mai in largul sau pe carosabilul umed. In schimb, pe carosabilul uscat, reactioneaza la directie cu oarece intarziere si poate chiar manifesta o tendinta de supravirare.

Continental PremiumContact 6 a fost penalizat de distantele de franare ceva mai lungi decat ale celor mai bune anvelope din test. In schimb, a compensat prin precizie si comportament pe carosabil uscat, mai ales in viraje.

Michelin Pilot Sport 4 si Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 sunt oarecum la egalitate la toate probele testului, dovedind o conducere dinamica si o manevrabilitate ultra precisa. Comportamentul bun la acvaplanare si confortul la conducere le plaseaza pe ambele deasupra lotului de anvelope testate. Avand cea mai scurta distanta de franare dintre toate modele supuse testarii, Goodyear reuseste, “la mustata” sa obtina primul loc in clasamentul celor mai bune anvelope vara 225 45 R18. De mentionat totusi ca Michelin Pilot Sport 4 a dovedit un caracter mai sportiv; performante care au un cost, respectiv acest model de pneu fiind de departe cel mai scump dintre cele 11 anvelope vara testate de Auto Motor und Sport.

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *