Test anvelope de iarna 255/45 R20 – Electrice si hibride 2024

Revista auto europeană Auto Motor und Sport (AMS) a efectuat o evaluare amănunțită a dimensiunii anvelopelor 255/45 R20, o mărime standard pentru numeroase SUV-uri mari și vehicule electrice. În lista de teste din 2023 au fost incluși noi participanți, în special Falken Eurowinter HS02 Pro, Goodyear UltraGrip Performance 3 și Pirelli Scorpion Winter 2 — ultimul fiind optimizat special pentru vehiculele electrice. Test anvelope de iarna 255/45 R20 – Electrice si hibride 2024.

Recunoscând importanța crescândă a vehiculelor electrice în Europa, AMS a folosit atât modelul convențional Kia Sorento, cât și omologul său electric, Kia EV6, pentru testare. Aceasta s-a desfășurat în terenurile înghețate ale Laplandei finlandeze, cu temperaturi cuprinse între -3 și -10°C. În condiții de zăpadă, anvelopa Michelin a prezentat performanțe de top, fiind urmată de aproape de Goodyear și Pirelli. În schimb, anvelopa Falken a întâmpinat provocări, indicând posibilitatea de îmbunătățire.

Articolul original Auto Motor und Sport postat pe Tyre Reviews în limba engleză îl puteți găsi aici.

Rezultate Test anvelope de iarna 255/45 R20 – Electrice si hibride 2024

USCAT

Pe carosabil uscat, în timpul frânării, anvelopele Pirelli Scorpion Winter 2 și Bridgestone Blizzak LM005 sunt foarte apropiate, având distanțe de frânare de 43M și, respectiv, 43.1M. Bridgestone se descurcă ușor mai bine decât Goodyear, dar ambele sunt concurente puternice în condiții de uscat.

Franarea pe uscat Test anvelope de iarna 255/45 R20 – Electrice si hibride 2024 Manevrabilitatea pe uscat Test anvelope de iarna 255/45 R20 – Electrice si hibride 2024
UMED

Bridgestone Blizzak LM005 se situează în frunte în ceea ce privește frânarea pe carosabil ud, având o distanță de 32,6 metri, consolidându-și astfel performanța generală remarcabilă.

Franarea pe umed Test anvelope de iarna 255/45 R20 – Electrice si hibride 2024

Goodyear UltraGrip Performance 3 depășește ușor pe ceilalți în manevrele pe carosabil ud, cu o viteză medie de tură de 79,3 km/h, urmat aproape de Bridgestone Blizzak LM005, care atinge 79,2 km/h.

Manevrabilitatea pe umed Test anvelope de iarna 255/45 R20 – Electrice si hibride 2024

Bridgestone Blizzak LM005 se află din nou în frunte cu cea mai mare viteză de plutire de 77,5 km/h în cazul aqaplaningului drept, consolidându-și performanța generală solidă atât în condiții de uscat, cât și de umed.

Rezistenta impotriva acvaplanarii Test anvelope de iarna 255/45 R20 – Electrice si hibride 2024
ZĂPADĂ

Michelin Pilot Alpin 5 SUV conduce în frânarea pe zăpadă, având o distanță medie de oprire de 29,8 metri, și se evidențiază și în manevrarea pe zăpadă, devenind un performant în condiții de ninsoare.

Franarea pe zapada Test anvelope de iarna 255/45 R20 – Electrice si hibride 2024

Michelin Pilot Alpin 5 SUV conduce și în tracțiunea pe zăpadă, consolidându-și performanța solidă în condiții de zăpadă.

Tractiunea pe zapada Test anvelope de iarna 255/45 R20 – Electrice si hibride 2024

Michelin Pilot Alpin 5 SUV preia din nou conducerea în manevrarea pe zăpadă, având o viteză medie de 48,2 km/h. Este un anvelopă care se descurcă bine în diverse condiții, de la uscat la zăpadă.

Manevrabilitatea pe zapada Test anvelope de iarna 255/45 R20 – Electrice si hibride 2024

 

Top Test anvelope de iarna 255/45 R20 – Electrice si hibride 2024

1. BRIDGESTONE Blizzak LM005

BRIDGESTONE-BLIZZAK-LM005

Acceptabile pe zăpadă, remarcabile pe drumuri umede și uscate – câștigătorul testului!

“Remarcabil”

+ Puncte pozitive: Anvelope ușor de controlat pe carosabil ud, cu caracteristici de conducere neutre sau ușor subviratoare, cu aderență remarcabilă și cea mai bună protecție împotriva aqaplaningului. Frânare puternică pe uscat, cea mai bună stabilitate în viraje, tendință la subvirare cu rezerve puternice. Cea mai bună rezistență la rulare.

– Puncte negative: Mici slăbiciuni în performanța pe zăpadă. Acceptabile pe zăpadă, remarcabile pe drumuri umede și uscate – câștigătorul testului!

 


2. GOODYEAR UltraGrip Performance 3

GOODYEAR UltraGrip Performance 3

Foarte versatil. Noua anvelopă Goodyear excelentă în toate condițiile meteorologice.

“Foarte Bun”

+ Puncte pozitive: Distante scurte de franare și comportament foarte sigur pe zăpadă. Aderență bună în viraje cu rezerve mari și foarte fiabil și stabil pe carosabil ud. Nivel ridicat de stabilitate în viraje, în special pe drumuri uscate.

– Puncte negative: Slabiciune ușoară în aqaplaningul în curbă și precizia direcției, precum și sensibilitate ușoară la schimbările de încărcare în viraje rapide și uscate. Zgomot ușor auzibil la rulare în viraj. Foarte versatil. Noua anvelopă Goodyear excelentă în toate condițiile meteorologice.

 


3. MICHELIN Pilot Alpin 5 SUV

Michelin Pilot Alpin 5 SUV

Pentru regiunile alpine: specialistul în anvelope de iarnă.

“Foarte Bun”

+ Puncte pozitive: Tracțiune, aderență în viraje și performanțe de frânare foarte bune pe zăpadă. Aderență bună pe carosabil ud și rezistență la acvaplanare. Stabil, precis, sigur și confortabil pe drumuri uscate.

– Puncte negative: În ciuda unui echilibru optim, prezintă slăbiciuni acceptabile pe asfalt umed și uscat.

 


4. CONTINENTAL WinterContact TS 870 P

Continental-WinterContact-TS870P

Conti obține o rezistență scăzută la rulare prin restricții la frânarea pe carosabil ud.

“Foarte Bun”

+ Puncte pozitive: O aderență puternică în viraje și tracțiune decentă pe zăpadă, manipulare echilibrată pe zăpadă. Protecție foarte bună împotriva acvaplanării. Comportament activ la volan și stabilitate bună în viraje pe drumuri uscate. Rezistența foarte scăzută la rulare compensează eventualele neajunsuri.

– Puncte negative: Performanțe de frânare ușor reduse pe zăpadă. Frânare slabă, stabilitate redusă la conducere și rezerve scăzute pe carosabil ud. Ușoară instabilitate la schimbarea rapidă a benzilor pe drumuri uscate.

 


5. PIRELLI Scorpion Winter 2

Pirelli-Scorpion-Winter-2

Nu suficient de echilibrat: Noul Scorpion are câteva neajunsuri în condiții umede.

“Foarte Bun”

+ Puncte pozitive: Destul de sigur, echilibrat și în mare parte fiabil pe zăpadă. Performanțe de frânare decente și aderență bună în viraje pe carosabil umed. Foarte bună în frânarea pe carosabil uscat, direcție spontană și subvirare foarte sigură cu o gamă largă de rezerve în viraje uscate.

– Puncte negative: Performanțe ușor reduse pe zăpadă, nu foarte precise cu rezerve reduse pe carosabil ud, confort limitat.

 


6. VREDESTEIN Wintrac Pro

Vredestein-Wintrac-Pro

Vredestein, ieftin și stăpânind aspectele de bază.

“Bun”

+ Puncte pozitive: Tracțiune bună și performanțe decente de frânare pe zăpadă. Proprietăți bune și constante pe carosabil ud, aici destul de neutru și activ. Dinamica echilibrată pe carosabil uscat.

– Puncte negative: În raport cu dinamica longitudinală bună (accelerație/frânare), aderența la virare pe zăpadă este surprinzător de scăzută. Ușoare deficiențe în cazul acvaplanării în viraje.

 


7. FALKEN Eurowinter HS02 Pro

FALKEN-Eurowinter-HS02-Pro

Prea slab pe zăpadă. Falken, altfel acceptabil, trebuie să fie retrogradat.

“Satisfăcător”

+ Puncte pozitive: Aderență bună și dinamică de conducere în mare parte sigură, fără sprijin, pe carosabil umed. Foarte activ și rapid în viraje pe carosabil uscat. Confort foarte bun.

– Puncte negative: Prea sensibil la schimbările de încărcare pe zăpadă și rezerve slabe: insuficiente pentru un anvelopă de iarnă. Plajă de limită îngustă pentru condiții umede, protecție scăzută împotriva acvaplanării. Direcție lentă, partea din spate mai puțin stabilă în viraje rapide. Retrogradat cu o notă.

 


AnveloSHOP.ro vă oferă o gamă largă de anvelope, jante și accesorii auto. Consultați OFERTA de ANVELOPE DE IARNĂ și OFERTA de ANVELOPE ALL-SEASON și echipați-vă autoturismul pentru sezonul rece! Pentru alte teste anvelope vară, iarnă și all-season, nu ezitați să ne urmăriți în continuare pe testanvelope.ro

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *