Test 2015 la anvelope vara cu dimensiunea 205/55R16 (Vi Bilagare)

Revista suedeza Vi Bilagare impreuna cu publicatia finlandeza Tuulilasi, au testat 9 modele de anvelope de vara cu dimensiunile 205/55R16.

In cautarea celor mai avantajoase preturi, cumparatorii aleg de multe ori anvelope fabricate in China. Trebuie precizat insa ca daca anvelopele sunt fabricate in China sau in orice alta tara din Asia, nu inseamna neaparat ca acestea vor fi de o calitate foarte slaba. In testele realizate in ultimii ani, anumite branduri de anvelope chinezesti, cum ar fi Nankang, au demonstrat performante slabe pe carosabil umed, dar in testele realizate in 2015 s-a demonstrat ca performanta acelorasi anvelope s-a imbunatatit la un nivel acceptabil.

vibilagare1-anvelope-vara205

Totusi, diferenta dintre anvelope premium si anvelope de buget este binecunoscuta si ramane semnificativ de mare. In acest test realizat de publicatia Vi Bilagare, au fost comparate anvelope ieftine, care au obtinut performante – de la acceptabil la catastrofal. Pentru testare au fost alese cele mai populare anvelope ieftine din tarile nordice.

vibilagare3-anvelope-vara205

Anvelope 205/55R16 testate :

  • Continental Premium Contact 5
  • Accelera Alpha
  • General Altimax Sport
  • Gislaved Ultra *Speed
  • Goodride RV-H680
  • Nankang NK Confort AS-1
  • Nexen n’Blue HD Plus
  • Sailun Atrezzo SH402
  • Sava Intensa HP
  • Sonar SX-1 Evo

Potrivit expertilor, unul dintre motivele principale care a determinat imbunatatirea calitatii anvelopelor este introducerea in Europa a etichetei obligatorii pentru anvelope in urma cu câtiva ani, mai precis necesitatea de a evalua anvelopele in functie de aderenta pe teren umed, rezistenta la rulare si nivelul de zgomot. Desi aparitia etichetarii a fost o schimbare importanta cu efecte pozitive intrucat ajuta clientul sa fie mai informat inainte de a face o achizitie, aceste informatii insa nu sunt suficiente pentru a evalua cu precizie calitatile unei anvelope . De exemplu, este important punctajul obtinut la tractiune pe teren umed in urma testelor de performanta, care in cadrul acestui test se determina pe baza a 4 etape diferite, fiecare dintre ele fiind evaluata separat. In plus, eticheta mentioneaza zgomotul din afara masinii, in timp ce consumatorii sunt mai preocupati de zgomotul din cabina, care a fost analizat in acest test.

vibilagare4-anvelope-vara205

Estimarile de pe eticheta sunt in mare parte conforme cu rezultatele testelor de performanta, dar au fost abateri semnificative. De exemplu, doua modele de anvelope au fost supraevaluate de producatori in ceea ce priveste rezistenta la rulare. Testele au aratat ca ar fi indicat ca Sailun sa fie redus de la clasa C la clasa E, iar Sonar de la E la F.

Apar intrebari si in legatura cu maracajele de pe flancurile anvelopelor, care arata tractiunea pe suprafete umede si durabilitate (Treadwear), conform standardelor SUA. Conform acestui tip de etichetare, Sailun poate fi considerata cea mai durabila anvelopa, lucru care pare putin probabil. Astfel, se mentioneaza in publicatia Vi Bilagare, sunt foarte importantele testele de specialitate realizate de publicatiile de profil, pentru a intelege mai bine care sunt anvelopele cu adevarat bune si care sunt cele nerecomandate.

Manevrabilitatea pe suprafete umede

Anvelopele de vara Premium Continental ofera o tractiune excelenta pe suprafete umede, iar soferul poate utiliza toate puterea motorului cu aproape tip de carosabil. Cu toate acestea, mai multe anvelope de buget au aratat, de asemenea, rezultate foarte bune si comportament stabil si consecvent. Goodride si Accelera nu au obtinut o performanta buna, iar Sailuna obtinut performante extrem de slabe.

vibilagare5-anvelope-vara205

Manevrabilitate pe suprafete umede (timp pe tura, c)

 

 

Caracteristicile de franare pe suprafete umede

Continental s-a comportat previzibil mai bine, iar unele anvelope ieftine au permis oprirea autovehiculului pe o suprafata umeda, la o distanta acceptabila. Doar doua modele de anvelope au primit calificativul “nesatisfacator” pentru distantele de frânare prea lungi.

vibilagare6-anvelope-vara205

Frânarea pe suprafete umede (distanta frânare de la 100 kmh, m)

 

 

Stabilitate laterala pe suprafata umeda

Testul a fost realizat pe o pista circulara cu un diametru de 50-55 m, acoperiat cu un strat de adâncime a apei de 1-2 mm. Conducatorul autovehicului a incercat parcurga pista in cel mai scurt timp posibil, pastrând aceeasi unghiul de virare.

vibilagare7-anvelope-vara205

Stabilitate laterala pe teren umed (timp tur, s)

 

Rezistenta la acvaplanare

Viteza estimata la care patinarea rotilor este de 15%

vibilagare10-anvelope-vara205

Rezistenta la acvaplanare (km / h)

 

Manevrabilitate pe suprafete uscate

Nankang aproape ca tine pasul cu Continental, iar Gislaved, Goodride si Nexen nu sunt foarte departe de anvelopele premium. Au existat unele diferente in precizia raspunsului de directie, dar nu unele semnificative. Trebuie remarcat faptul ca mult mai usor de gasit o anvelopa care se comporta bine pe uscat decât una care se comporta bine pe carosabil umed.

vibilagare9-anvelope-vara205

Manevrabilitate pe suprafete uscate (timp pe tur, c)

 

 

Franare pe uscat

De obicei in aceste teste, diferenta dintre cele mai bune anvelope premium  si cele mai slabe rezultate este de aproximativ 3-4 metri, insa de aceasta diferenta a ajuns de 7 metri.

vibilagare8-anvelope-vara205

 

Franare uscat (distanta de oprire de la 100 km / h m)

 

 

Economie de combustibil

Consumul de combustibil a fost masurat pe o pista mare ovala.Temperatura a fost de 22 de grade. Gislaved si Continental fac economie de combustibil. De altfel, eficienta globala de combustibil a fost imbunatatita in ultimii ani, ceea ce s-a reflectat inclusiv in costul anvelopelor.

vibilagare12-summer-205-

Economie (consumul de combustibil, l / 100 km)

 

 

Rezistenta la rulare

Testul a fost realizat pe un dispozitiv de testare, in conformitate cu standardele UE. in timpul testului a fost luat in considerare indicele de sarcina.

vibilagare11-anvelope-vara205

Rezistenta la rulare (coeficient de rezistenta la rulare)

 

 

Confort / zgomot

Zgomotul a fost evaluat pe asfalt neted, precum si in zone acoperite cu gropi . Punctajul este stabilit in functie de nivelul de confort determinat de zgomotul la rulare si de capacitatea anvelopei de a “absoarbe” neregulile de trafic.

Clasamentul final:

1.Continental Premium Contact 5

2.Sava Intensa HP

3.Nexen N’Blue HD Plus

4. Gislaved Ultra Speed

5.General Altimax Sport

6.Nankang AS-1

7. Sonar SX-1 Evo

8.Accelera Alpha

9. Sailun Atrezzo SH402

10. Goodride RV-H680

Despre Vi Bilagare:

Vi Bilagare este cea mai renumita publicatie auto din Suedia. Revista a aparut in anul 1930 si in prezent apare anual, in 18 numere .

 

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

 
Acest site foloseste cookies, continuarea navigarii implica acceptarea lor. Citeste mai mult
 
Mai multe despre Teste VARA 2015
Test 2015 anvelope vara 255/35R19 (fata) si 275/35R19 (spate) – (Auto Bild Sportscars)

Auto Bild a comparat sapte modele de anvelope cu dimensiunile 255/35 R19 si 275/35 R19  Diferenta de...

Închide