Test anvelope vara 195/65R15 (Auto Bild 2018)
Anvelope de vara 195/65R15
Pentru dimensiunea 195/65R15, oferta devine confuza datorita multitudinii de furnizori si modele existente in piata. Auto Bild a realizat un nou test pentru anvelope de vara cu dimensiunea 195/65R15. Pentru realizarea unui top al anvelopelor de vara, comparatia a fost facuta intre 50 de modele. Rezultatele au evidentiat anvelopelele foarte bune si cele unde este necesara precautie. Nu e de mirare ca anvelopele cu diametrul de 15 cm si inaltime de 12,7 cm (65% din latime) a fost cel mai vandut pe piata anvelopelor pentru mai mult de un deceniu. Astazi se regaseste pe multe vehicule compacte precum VW Golf, Audi A3, Opel Astra si Seat Leon ca anvelope de baza.
Datorita cerintei foarte mari, au aparut foarte multe modele de la foarte multi producatori, fortand astfel scaderea preturilor. Scaderea pretului se poate obtine insa prin folosirea unor compusi de cauciuc low-cost, fapt ce duce in final la compromiterea calitatii dinamice si implicit a sigurantei in trafic.
Testul de anvelope de vara pentru dimensiunea 195/65R15 realizat de Auto Bild in 2018 are scopul de a separa graul de neghina, avand ca prioritate siguranta. A doua etapa de evaluare a fost raportul pret calitate, un criteriu important pentru multi posesori de autoturisme.
Diferente la distanta de franare de aproape 18 metri
Au fost alese pentru teste anvelope din clasa premium preum si din clasa de pret minimal. Cauciucurile au fost achizitionate in mod anonim prin intermediul mai multor magazine on-line (care devin din ce in ce mai populare). Din cosul de cumparaturi, pneurile pleaca direct pe pista de testate. Acolo, acestea trebuie sa dovedeasca siguranta si stabilitatea pe carosabil umed si uscat. In teste a fost masurata distanta de franare la o viteza de 100 Km /h pe carosabil uscat si 80 Km/h pe carosabil umed. Surpiza majora a acestui test a fost ca au existat diferente de pana la opt metri intre cel mai bun cauciuc cotat si cel mai slab. Pe asfalt umed, aceasta diferenta creste pana la 18 metri!
Perfomantele ridicate sunt disponibile si la preturi normale
In cadrul testelor, un vehicul echipat cu Fortuna G745 avea in continuare o viteza de 50 Km/h in timp ce Bridgestone era oprit complet deja. In concluzie este mai bine sa va feriti de astfel de cauciucuri. Din totalul pneurilor testate, au ramas ca finaliste doar 20 de cauciucuri de vara calificate pentru distantele de franare cele mai scurte si care au fost mai departe solicitate pentru anduranta. Numarul unu al categoriei 195/65R15 pentru vara, ales dupa cele mai bune performante la un pret corect, a fost ales Hankook.
Clasamentul testului la anvelope de vara 195/65R15
Normal ar fi ca numerotarea in clasament sa fie de la 1 la 20 si astfel sa avem un top anvelope de vara. Totusi, rezultatele obtinute au facut ca pe acelasi loc sa se afle mai multe modele de anvelope intrucat au avut acelasi comportament si rezultat.
1. Hankook Ventus Prime 3 – K125
2. Continental Premium Contact 5
Falken Ziex ZE310
Firestone Roadhawk
3. Michelin Energy Saver+
Pirelli Cinturato P1 Verde
4. Bridgestone Turanza T005
5. Fulda EcoControl HP
Vredestein Sportrac 5
6. Goodyear EfficientGrip Performance
7. Dunlop Sport BluResponse
8. Uniroyal RainExpert 3
9. Infinity Ecosis
![]() |
satisfacator Total: 33 / Uscat: 6 / Umed: 5 / Confort: 4 / Rezistenta la rulare: 6 / Zgomot: 8 / Uzura: 4 Pro: manipulare uscată stabilă, zgomot redus, preț scăzut. Contra: Rezultat mediu de acvaplanare, kilometraj mediu. |
10. Avon ZV7
![]() |
satisfacator Total: 31 / Uscat: 4 / Umed: 6 / Confort: 8 / Rezistenta la rulare: 3 / Zgomot: 6 / Uzura: 4 Pro: Rezultate bune la acvaplanare, confort bun. Contra: Subvirare pe carosabil uscat, pret mediu. |
BF Goodrich g-Grip
Cooper Zeon CS8
![]() |
satisfacator Total: 29 / Uscat: 4 / Umed: 6 / Confort: 6 / Rezistenta la rulare: 2 / Zgomot: 7 / Uzura: 4 Pro: Performante echilibrate pe carosabil umed, confort bun. Contra: Subvirare pe carosabil uscat, uzură medie, rezistență mare la rulare. |
11. Giti Sinergy E1
![]() |
satisfacator Total: 38 / Uscat: 5 / Umed: 4 / Confort: 6 / Rezistenta la rulare: 10 / Zgomot: 7 / Uzura: 6 Pro: Confort si uzura buna, consum redus de combustibil. Contra: Subvirare ridicată pe carosabil uscat. |
Kleber Dynaxer HP 3
![]() |
satisfacator Total: 34 / Uscat: 4 / Umed: 4 / Confort: 7 / Rezistenta la rulare: 6 / Zgomot: 6 / Uzura: 7 Pro: uzură scăzută, confort bun, raport bun pret / calitate. Contra: aderență limitată pe carosabil umed, frânare lunga pe carosabil uscat. |
Nokian iLine
12. Maxxis Premitra HP5
![]() |
cu rezerve Total: 32 / Uscat: 8 / Umed: 6 / Confort: 4 / Rezistenta la rulare: 6 / Zgomot: 7 / Uzura: 1 Pro: Frânare scurta pe carosabil uscat, performanță medie pe carosabil umed Contra: uzură foarte ridicată, ceea ce face ca anvelopa să fie clasificata mai slab in teste. Confort mediu. |