Test 2017 la anvelope de iarna 225/45R17 (AutoExpress)

Publicatia AutoExpress a testat 8 cauciucuri de iarna pentru a vedea care anvelopa este mai recomandata in timpul sezonului rece. Testele au fost realizate in conditii de siguranta in nordul Germaniei, la sediul de dezvoltare Continental. S-au realizat teste atat pe suprafete acoperite cu zapada, cat si pe asfalt uscat sau acoperit cu precipitatii sub forma de ploaie. Dimensiunea testata la majoritatea profilelor a fost de anvelope 225/45R17.

Teste pe zapada

Testele pe suprafete acoperite cu zapada au reprezentat accelerarea de la 5 km/h la 45 km/h urmate de o franare brusca si masurarea distantei obtinute de la 45 km/h pana cand masina a stopat. Sustinerea laterala a fost testata prin mersul in cerc si accelerarea constanta pana cand masina nu a mai putut tine linia cercului. Mai apoi au fost facute o serie de tururi de pista pentru a vedea care anvelopa se descurca cel mai bine la capitolul performanta

Teste pe asfalt acoperit cu apa

Jurnalistii au ajuns la concluzia ca majoritatea profilelor vor fi folosite in special in coniditii de umezeala ridicata, prin urmare aceste teste au fost mai indelungate si mai riguros analizate. Manevrabilitatea a fost supusa la incercarea pe un traseu de 1,8 km, in timpul unor viraje stranse, accelerari in forta si franari bruste. S-a masurat distanta de franare de la viteza de 80 km/h pana la un stop complet. Testul de rezistenta laterala a incluse condusul in jurul unui cers si accelerarea constanta pana cand masina nu a mai putut metine linia cercului. Testul de acvaplanare a implicat accelerarea brusca in timpul ce o roata a masinii era pe asfalt uscat si cealalta pe asfalt acoperit cu apa, pana cand cea din urma avea o rotatie mai rapida cu 15% fata de cea de pe uscat. Acesta este limita de testare cand dupa care sunt testate anvelopele inainte de a fi puse in vanzare.

Teste pe asfalt uscat

Au fost facute mai multe ture de pista, care au incluse si zone acoperita cu verdeata unde aderenta a fost testata. S-a urmarit in special capacitatea de a sustine masina in timpul virajelor stranse sau la viteza ridicata, cat si distanta de franare si accelarere medie. S-a facut o medie a timpurilor obtinuti.

S-au urmarit de asemenea si urmatorii parametrii: sunetul de fundal si rezistenta la rulare. Primul parametru s-a testat impreuna cu un aparat de masurare a zgomotului in interiorul cabinei in timp ce masina era condusa pe asfalt uscat la o viteza de croaziera de 80 km/h. Al doilea parametru a fost masurat folosind standardul industriei, masurand cand de greu este sa intorci anvelopa la diferite viteze.

Rezultatele testului la anvelope iarna 225/45R17

1. Continental Winter Contact TS860

Anvelopa s-a descurcat exemplar atat pe suprafete acoperite cu zapada, nu foarte departe de al doilea concurent. Rezultatele pe suprafete acoperite cu apa sau cele uscate au fost insa departe de restul concurentilor, plasand profilul Winter Contact TS860 in top.

ontiWinterContact-TS

2. Hankook i*cept RS2

Anvelopa coreana a surprins jurnalistii auto, vechiul profil neavand o performanta ridicata in testele realizate in 2016. In acest caz, profilul a fost aproape de locul 1, avand performante demne de luat in seama, pe toate suprafetele pe care a fost condusa. Anvelopa s-a remarcat in special in timpul virajelor stranse, oferind o sustinere ridicata si o aderenta constanta.

Hankook-Winter-i-cept-RS2

3. Dunlop Winter Sport 5

Performanta pe zapada nu a fost la fel de ridicata precum a primelor doua pozitii, insa rezultatele pe uscat au impins Dunlop pe a treia pozitie. Profilul a fost supus la incercare in pe asfalt acoperit cu apa, in special cand a fost testat in zone cu apa abundenta.

Dunlop-Wintersport-5

4. Goodyear UltraGrip Gen-1

In timp ce rivalii brandului au inceput sa ofere profile mai bine dezvoltate, GoodYear inca nu a oferit o alternativa la prima generatie de UltraGrip, prin urmare profilul a oferit un scor mediu la majoritatea probelor. Anvelope a pierdut in special la capitolul de aderenta pe asfalt umed, oferind in schimb o aderenta acceptabila pe suprafete acoperite cu zapada.

 

ULTRAGRIP-PERFORMANCE-GEN-1

5. Nokian WR D4

Nokian nu a excelat in acest test in nicio categorie, fiind in urma primilor la capitolul de franare, aderenta si manevrabilitate pe asfalt acoperit cu zapada. A putut oferi o aderenta acceptabila in zonele acoperite cu apa sau cele uscate, fiind usor manevrabila si sigura in mare majoritate a testului.

nokian-wr-d4

6. Pirelli Sottozero 3

Profilul este lansat in 2013, prin urmare performanta oferita nu a putut tine pasul cu ultimele profile dezvoltate de competitie. Anvelopa a oferit cea mai buna performanta pe asfalt uscat, in timpul virajelor stranse sau a folosirii intense. Pe zone umede sau acoperite cu zapada, profilul nu a putut tine pasul cu Hankook sau Continental.

WINTER-SOTTOZERO-3

7. Michelin Alpin A5

Profilul este excelent pe dimensiunea de R16, insa la R17 nu ofera aceleasi performante in comparatie cu restul competetiei. Pe suprafete acoperite cu zapada a pierdut aderenta in multe cazuri, iar in zonele cu precipitatii abundente, profilul nu a oferit performante de top.

8. Bridgestone Blizzak LM001

Lansat in 2014, profilul isi arata varsta si nu reuseste sa se impuna in fata noilor anvelope dezvoltate recent. Pe zonele acoperite cu zapada anvelopa a pierdut cel mai mult, oferind o aderenta stabila in timpul rularii pe asfalt umed.

Bridgeston-blizzak-LM001

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

 
Acest site foloseste cookies, continuarea navigarii implica acceptarea lor. Citeste mai mult
 
Mai multe despre Teste IARNA
test anvelope iarna 195 65 r15
Test 2017 la anvelope de iarna – Touring Club Suisse (TCS)

Dupa testele Touring Club Suisse (TCS), majoritatea anvelopelor de iarna testate, sunt satisfacatoare. 32 de anvelope de...

Închide