Test 2016 anvelope vara 255/35R20 (fata) si 295/30R20 (spate) (Auto Bild)

2015-jaguar-f-type-r-coupe-photo-637533-s-986x603

Rezultatele unuia dintre cele mai asteptate teste ale inceputului de sezon tocmai au devenit disponibile. Cei de la Auto Bild au supus incercarii sase anvelope de vara de performanta ultra-inalta, montate pe un Jaguar F-Type, in dimensiuni de 255/35R20 pe axul din fata si 295/30R20 pe axul din spate.

Noul Continental Sport Contact 6 a fost testat impotriva ‘regelui’ anvelopelor de performanta inalta, Michelin Pilot Super Sport, rezultatele fiind surprinzatoare. Vechiul model al celor de la Continental a fost totdeauna mai bun decat Michelin la testele pe carosabil umed, dar, noul model a obtinut rezultate mai bune chiar si pe carosabil uscat in ceea ce priveste aderenta si manevrabilitatea – cel putin conform acestui test.

Singurul aspect ce nu a fost testat a fost uzura, de unde Michelin castiga de regula cele mai multe puncte. Astfel ca, pe moment, Conti Sport Contact 6 pare sa fie din toate punctele de vedere o anvelopa foarte performanta, exact cum au promis cei de la Continental.

Un alt cauciuc care s-a evidentiat pozitiv a fost Hankook Ventus S1 Evo 2. Cei de la Hankook au continuat sa isi imbunatateasca anvelopele incet dar sigur, iar in dimensiuni de 19 inch sau mai mult, modelul Ventus S1 Evo 2 a inceput sa obtina rezultate extrem de bune in teste. Fiind cea mai ieftina anvelopa inclusa in test, profilul garanteaza un raport intre calitate si pret extrem de greu de egalat.

Pe scurt, rezultatele obtinute au aratat in felul urmator:

Sommerreifen-20-Zoeller-im-Test-1200x800-16c23e642af8582b

Testele pe carosabil uscat

Dunlop Sport Maxx GT si Vredestein Ultrac Vorti au aratat timpi de reactie la schimbarea directiei putin mai slabi decat cele mai bune anvelope din test.

• Anvelopa Yokohama vireaza extrem de repede, pana in punctul destabilizarii masinii in virarea la viteze ridicate.

• Noul profil de la Continental este cel mai rapid pe carosabil uscat si cel mai bun la general, cu un bun echilibru atat pe axa fata cat si pe cea din spate.

Michelin au fost foarte aproape de Conti, obtinand locul al doilea atat la timpii de parcurgere a traseului cat si la ‘feel’-ul general.

Hankook a obtinut rezultate foarte asemanatoare cu Vredestein, ocupand locul al treilea.

Sommerreifen-20-Zoeller-im-Test-1200x800-5a108f53512cacdf

Testele pe carosabil ud

• Pe carosabil umed, anvelopele de la Michelin au acvaplanat foarte repede, lucru de asteptat de la anvelopele optimizate pentru carosabilul uscat.

• Profilul de la Hankook a fost cel mai bun pe umed, castigand testele la acvaplanare, viteza si franare.

Yokohama si Vredestein au aratat un echilibru bun pe carosabil umed, existand, totusi, momente in care acestea au subvirat. Totusi, acestea nu s-au putut apropia de rezultatele la franare obtinute de cei de la Hankook.

Conti s-au apropiat de Hankook in ceea ce priveste aderenta pe umed si feel-ul resimtit de sofer, cei de la Michelin fiind, din nou, in urma producatorului german.

Dunlop au supravirat mult mai mult decat restul anvelopelor incluse in test.

 

Vitezele medii obtinute de anvelope:

adac205

 

 

 

 

 

Rezultatele finale:

1. Continental SportContact 6

Total: 15 / Uscat: 9 / Umed: 6

Aspecte pozitive: Au excelat in testele pe uscat. Manevrabilitate si directie foarte buna, timpi de raspuns excelenti. Distante de franare bune pe carosabil uscat si umed, zgomot scazut.

Calificativ: Exemplar

 

2. Hankook Ventus S1 evo 2

Total: 15 / Uscat: 6 / Umed: 9

Aspecte pozitive: Foarte rezistente la acvaplanare, cele mai bune distante de franare pe umed.

Calificativ: Exemplar

 

3. Michelin Pilot Super Sport

Total: 13 / Uscat: 7 / Umed: 6

Aspecte pozitive: Timpi de raspuns foarte buni la schimbarea directiei, stabilitate laterala foarte buna, distante de franare scurte pe uscat.

Aspecte negative: Putin rezistente la acvaplanare, supravireaza pe carosabil umed.

Calificativ: Bune

 

4. Yokohama Advan Sport V105

Total: 12 / Uscat: 5 / Umed: 7

Aspecte pozitive: Manevrabilitate si stabilitate bune pe umed, distante de franare scurte pe uscat, rezistenta buna la rulare.

Aspecte negative: Subvireaza pe uscat

Calificativ: Bune

 

5. Vredestein Ultrac Vorti

Total: 12 / Uscat: 6 / Umed: 6

Aspecte pozitive: Manevrabilitate buna pe umed

Aspecte negative: Subvireaza pe uscat, distante de franare lungi pe uscat si umed

Calificativ: Satisfacator

 

6. Dunlop Sport Maxx GT

Total: 10 / Uscat: 5 / Umed: 5

Aspecte pozitive: Distante de franare bune pe umed si uscat

Aspecte negative: Manevrabilitate slaba si supravirare pe umed

Calificativ: Satisfacator

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

 
Acest site foloseste cookies, continuarea navigarii implica acceptarea lor. Citeste mai mult
 
Mai multe despre Teste VARA
Test 2016 la franare pentru anvelope de vara 205/55R16 (Auto Bild)

Cei de la Auto Bild au inceput verificarile preliminare pentru primul lor test la anvelope de vara...

Închide