Publicatia auto editata de Automobil Club Europa a organizat un test 2020 la cele mai bune anvelope vara din gama medie, inovant. Astfel, din acest test au lipsit marcile de anvelope de notorietate mondiala. Au fost evaluate 9 modele de anvelope de marci “alternative” la dimensiunea 215/55R17 si montate pe un SUV Audi Q2. In consecinta, nici Michelin, nici Continental, nici Goodyear in acest test anvelope vara; doar marci de anvelope intermediare si la preturi abordabile. Scopul a fost realizarea unui clasament de cele mai bune anvelope vara pe acest segment.
Marcile de anvelope cele mai cunoscute au fost in mod deliberat ignorate
Cele mai mari marci de anvelope monopolizeaza cu regularitate primele locuri ale clasamentelor, in testele de anvelope. In schimb, marcile de top precum Michelin, Goodyear, Continental, Bridgestone sau Pirelli sunt disponibile la preturi care nu sunt accesibile pentru orice sofer. Acesta este motivul pentru care ACE Lenkrad, publicatia editata de Auto Club Europa, a organizat un test de anvelope ceva mai special. Astfel clubul auto german a comparat 9 anvelope de vara pe dimensiunea 215 55 R17; aceste modele ar trebui sa ofere un nivel bun de performanta la preturi mai rezonabile. Aceste pneuri au fost montate si testate pe un Audi Q2
Pentru a le testa, ACE Lenkrad s-a deplasat in Italia la centrul de incercari al producatorului Bridgestone. Acolo, aceste anvelope au fost testate la franare, comportamentul la conducere, acvaplanare, nivelul de zgomot, consumul de carburant etc.
Care este cea mai buna anvelopa de vara din gama medie dupa ACE Lenkrad ?
Performantele pe umed in continuare foarte importante in cadrul testului
Prima constatare este ca aceste anvelope au un comportament bun pe carosabilul uscat. Astfel, toate pneurile testate au avut distante de franare mai scurte de 40 metri, la o viteza de 100 Km/h; ceea ce este considerat ca o distanta sigura de catre ACE Lenkrad. Aceste distante sunt mai lungi cu siguranta decat “specialistii” in domeniul, dar indiscutabil mult mai bine decat anumite anvelope de vara la preturi foarte mici. De asemeni, la comportamentul pe uscat, nici un model nu s-a remarcat in mod evident; cu exceptia modelului Avon ZV7 care s-a dovedit cel mai putin performant pe acest tip de drum.
Diferentele apar insa la testele pe carosabil umed. Astfel, FirestoneRoadhawk se detaseaza in mod clar de celelalte modele de anvelope la testul de franare, in timp ce pneurile Maxxis, Fulda, Toyo si Kleber s-au dovedit mult mai eficiente pe umed.
Proba de evaluare la rezistenta la acvaplanare a fost cea care a diferentiat cel mai mult anvelopele din test. Hankook Ventus Prime 3K125 a aratat ca nu exceleaza deloc pe umed si nu a reusit cu bine nici un viraj in conditii de carosabil acoperit cu apa. In schimb, Maxxis Premitra HP5 a reusit cu usurinta si a pastrat un nivel bun de aderenta pana la o viteza de 90 km/h.
Testul de rezistenta la acvaplanare a fost cu siguranta cel care a reusit sa diferentieze cel mai bine anvelopele comparate. Astfel, Hankook Ventus Prime 3K125 a dovedit ca nu “apreciaza” deloc ploaia si nu a reusit sa treaca cu bine nici un viraj pe carosabil acoperit de apa. In schimb, Maxxis Premitra HP5 a reusit cu usurinta acest lucru si pastreaza un nivel bun de aderenta pana la o viteza de 90 km/h.
Anvelopele cele mai ieftine se claseaza primele
De remarcat ca daca in majoritatea testelor, pretul anvelopelor determina oarecum si nivelul de performante al acestora si in acelasi timp ierarhia clasamentului, in cadrul acestui test lucrurile au stat diferit. Astfel, primele doua locuri din clasament, Maxxis Premitra HP5 si Sava Intensa UHP 2 sunt si cele mai ieftine anvelope din acest test.