Test anvelope de iarna SUV 235/60 R18 – Tyre Reviews 2023-2024

Tyre Reviews a analizat nouă dintre cele mai bune anvelope de iarnă pentru performanța SUV-urilor în dimensiunea populară 235/60 R18. Ca de obicei, toate anvelopele au fost testate pe carosabil uscat, umed și în zăpadă, iar zgomotul, confortul și rezistența la rulare au fost analizate.

Va avea vreun impact un vehicul AWD mai greu asupra rezultatelor generale? Aflați mai multe citind în continuare sau vizionând videoclipul de mai jos!

Linkul catre articolul Tyre Reviews original in engleza il puteti gasi aici


Zăpadă

Cea mai slabă anvelopă în manevrabilitate pe zăpadă s-a întâmplat să fie și cea mai ieftină. A părut mai degrabă o anvelopă pentru toate anotimpurile, și una proastă, oferind o aderență foarte redusă.

Următoarea în clasament a fost Maxxis, cu o diferență de 8,4% față de cea mai bună anvelopă, deci deja se observă mult mai multă aderență decât la anvelopa buget, dar din păcate mult mai puțină aderență decât la cea mai bună din test. Această anvelopă avea, de asemenea, nivele ridicate de subvirare și comunicare limitată în jurul limitelor de aderență, ceea ce însemna că erai mereu îngrijorat dacă te apropii de limita de aderență.

Următoarea în clasament a fost Bridgestone, care s-a simțit mai bine sub tracțiune decât Maxxis și a avut mai puțină subvirare, dar totuși era o anvelopă cu tendință de subvirare.

Următoarele trei anvelope au avut rezultate foarte apropiate între ele, și anume Nokian, Hankook și Pirelli. Toate cele trei aveau o aderență mai bună pe puntea față în viraj, ceea ce a ajutat la timpul pe tur, și toate erau anvelope echilibrate și plăcute la condus. Dacă aș trebui să aleg una dintre cele trei, subiectiv, Nokian ar fi alegerea mea, dar toate performanțele lor pe zăpadă au fost perfect bune.

Puțin înaintea acestui grup se aflau Goodyear și Continental. Suntem acum în zona foarte bună, și s-au simțit foarte asemănătoare cu grupul precedent, dar cu doar un pic mai multă aderență. Goodyear a avut puțin mai multă subvirare, dar avea suficientă aderență să o susțină.

Franarea pe zapada Test anvelope de iarna SUV 235/60 R18 – Tyre Reviews 2023-2024 Tractiunea pe zapada Test anvelope de iarna SUV 235/60 R18 – Tyre Reviews 2023-2024 Manevrabilitatea pe zapada Test anvelope de iarna SUV 235/60 R18 – Tyre Reviews 2023-2024


Umed

Manevrabilitatea pe carosabil umed a adus o strângere a clasamentului, fără îndoială ajutată de platforma AWD pe care o testez. A fost doar o anvelopă mai slabă, și nici măcar nu a fost atât de rea. Anvelopa Leao Winter Defender a fost cu 4% mai lentă decât cea mai rapidă, și cu siguranță nu a fost cea mai echilibrată anvelopă pentru drum, deoarece prezenta un comportament destul de brusc de supraviraj, făcând-o o provocare destul de mare. Distractivă pentru mine ca tester pe pistă, dar nu aș vrea să-l pun pe tata să o conducă pe drum.

Următoarea în clasament a fost Maxxis, doar cu 2% mai lentă decât cea mai rapidă, așa că deja vorbim despre un grup foarte apropiat. Maxxis a fost una dintre cele mai plăcute anvelope la condus, oferind o aderență previzibilă, o bună reacție la direcție și doar o urmă de subvirare în echilibru.

Nokian a urmat, acum la doar 1,5% de cea mai rapidă, și din nou a fost o anvelopă plăcută la condus, cu un echilibru de subvirare.

Bridgestone și Hankook au fost practic la egalitate, cu doar 1% mai încet decât cel mai rapid tur de pistă. Bridgestone a avut o cantitate frustrant de mare de subvirare în comparație cu unele dintre celelalte anvelope din jurul său și o senzație vagă la puntea față. Subvirarea este sigură, dar aceasta a fost multă. Hankook a fost mai bun în acest sens, mașina era mai echilibrată, dar nu exista nicio aderență suplimentară.

Primele patru anvelope au fost separate doar cu 0,4%, iar acestea au fost Michelin, Continental, Goodyear și Pirelli, cu cea mai rapidă viteză.

Michelin avea o aderență bună, dar, ca și Bridgestone, era una dintre cele mai puțin simțitoare anvelope, cu multă subvirare. Continental era mai distractivă, dar puțin capricioasă în apropierea limitei, Goodyear era una dintre cele mai bune subiectiv și se simțea mult ca Maxxis, iar Pirelli era cea mai rapidă.

Diferențele au fost foarte mici, iar toate aceste anvelope sunt impresionante în felul lor. Cu excepția, poate, a Leao.

Franarea pe umed Test anvelope de iarna SUV 235/60 R18 – Tyre Reviews 2023-2024 Manevrabilitatea pe umed Test anvelope de iarna SUV 235/60 R18 – Tyre Reviews 2023-2024 Rezistenta impotriva acvaplanarii Test anvelope de iarna SUV 235/60 R18 – Tyre Reviews 2023-2024


Uscat

Dacă dorești să îți duci SUV-ul pe o zi de pistă și insiști să o faci cu anvelope de iarnă, montează Pirelli, Hankook sau Maxxis!

În afara acestui aspect, nu există multe alte lucruri de învățat din manevrabilitatea pe carosabil uscat. Toate anvelopele au fost stabile în timpul schimbărilor de bandă și toate au avut o senzație similară în jurul limitelor de aderență.

Franarea pe uscat Test anvelope de iarna SUV 235/60 R18 – Tyre Reviews 2023-2024 Manevrabilitatea pe uscat Test anvelope de iarna SUV 235/60 R18 – Tyre Reviews 2023-2024


1. CONTINENTAL WinterContact TS 870 P

Continental WinterContact TS 870 P

Câștigătoarea acestui test de iarnă pentru SUV-uri a fost anvelopa Continental WinterContact TS 870 P. Această anvelopă pare să fi realizat imposibilul, combinând un avans ENORM în rezistența la rulare cu o aderență excelentă pe carosabil uscat, ud și în zăpadă. Nu a putut să se potrivească cu Michelin în tracțiunea pe zăpadă sau în frânarea pe carosabil uscat, și era în mijlocul clasamentului pentru zgomot, dar s-a duelat cu cele mai bune în fiecare altă categorie. Cantitatea de aderență pe care a avut-o având în același timp un avantaj atât de mare în rezistența la rulare face din această anvelopă cea mai bună din acest test, iar dacă conduci un vehicul electric sau ești sensibil la creșterea costurilor de combustibil, nu ar trebui să iei în considerare nicio altă opțiune în această dimensiune. Un lucru remarcabil realizat de Continental.

+ Puncte pozitive: O anvelopă foarte bine echilibrată, bună pe carosabil uscat, foarte bună pe carosabil ud, bună în zăpadă, cu cea mai mică rezistență la rulare din test.

– Puncte negative: În mijlocul clasamentului pentru zgomot și rezistența la acvaplanare.

 


2. MICHELIN Pilot Alpin 5 SUV

Michelin-Pilot-Alpin-5

Michelin Pilot Alpin 5 SUV

Anvelopa Michelin Pilot Alpin 5 a ratat cu puțin locul întâi, dar argumentat este cea mai bună anvelopă de iarnă din grup. Să vă explic cum funcționează asta. Michelin a fost cea mai bună în zăpadă, una dintre cele mai bune pe carosabil ud și una dintre cele mai bune pe carosabil uscat, a fost, de asemenea, cea mai liniștită și mai confortabilă, așa că de ce nu este pe primul loc? A reușit doar al 5-lea cel mai bun scor de rezistență la rulare, și chiar și cu reducerea ponderii rezistenței la rulare, decalajul de 26% față de primul loc a fost prea mare pentru a fi depășit. Anvelopa Michelin Pilot Alpin 5 este o anvelopă incredibilă, și încă o dată o recomand în mod deosebit în această dimensiune pentru SUV-uri.

+ Puncte pozitive: Foarte bun pe carosabil uscat, cea mai bună frânare pe carosabil ud din test cu o manevrabilitate bună pe carosabil ud, cel mai bun în zăpadă în general, niveluri reduse de zgomot și cel mai înalt nivel de confort.

– Puncte negative: Rezistență la rulare medie, rezistență medie la acvaplanare în curbă.

 


3. HANKOOK Winter i*Cept EVO 3 X

HANKOOK Winter i*Cept EVO 3X

HANKOOK Winter i*Cept EVO 3X

Anvelopa Hankook Winter i*Cept EVO 3 X este o anvelopă extrem de echilibrată, una dintre cele mai bune în jurul turei de manevrabilitate pe carosabil uscat, cu o frânare excelentă pe carosabil ud, cea mai bună frânare pe zăpadă și în general o anvelopă plăcută la condus. A avut, de asemenea, a treia rezistență la rulare cea mai mică în test. Unde a pierdut? Nu a fost cea mai confortabilă sau cea mai liniștită din grup, dar în rest o anvelopă uimitoare. Recomandată în mod deosebit.

+ Puncte pozitive: Foarte bun pe carosabil uscat, bun pe carosabil ud cu o bună rezistență la acvaplanare, foarte bun în zăpadă cu cea mai bună frânare pe zăpadă, rezistență la rulare redusă.

– Puncte negative: Confort mediu.

 


3. BRIDGESTONE Blizzak LM005

BRIDGESTONE-BLIZZAK-LM005

Bridgestone Blizzak LM005

Bridgestone a egalat rezultatul general al Hankook, dar a fost ușor mai bună pe carosabil ud și puțin mai slabă pe carosabil uscat și în zăpadă, însă a fost mai confortabilă și a avut o rezistență la rulare chiar mai mică. LM005 demonstrează încă o dată că este una dintre cele mai bune anvelope de iarnă de pe piață.

+ Puncte pozitive: Foarte bun pe carosabil ud, rezistență excelentă la acvaplanare, foarte bun în zăpadă, rezistență la rulare foarte redusă.

– Puncte negative: Mediu pe carosabil uscat.

 


5. NOKIAN Snowproof 2 SUV

Nokian-Snowproof-2-SUV

Nokian-Snowproof-2-SUV

Noua Nokian Snowproof 2 SUV s-a apropiat foarte mult de scorul general al Pirelli, dar a făcut-o într-un mod complet diferit. Nokian a fost una dintre cele mai bune anvelope în zăpadă, cea mai bună în teste profunde de acvaplanare, ceea ce ar trebui să fie benefic pentru noroi, și a fost foarte liniștită și confortabilă. Nu a excelat pe carosabil uscat, având cea mai lungă distanță de frânare pe carosabil uscat, dar diferențele au fost mici, și a fost doar în mijlocul clasamentului în manevrabilitatea și frânarea pe carosabil ud, dar la fel ca pe carosabil uscat, diferențele nu au fost mari. Recomandată.

+ Puncte pozitive: Bun pe carosabil ud cu cea mai bună rezistență la acvaplanare, foarte bun în zăpadă, confortabil.

– Puncte negative: Performanță redusă pe carosabil uscat, rezistență la rulare medie.

 


6. PIRELLI Scorpion Winter 2

Pirelli-Scorpion-Winter-2

Pirelli-Scorpion-Winter-2

Noua anvelopă Pirelli Scorpion Winter 2 a fost cea mai bună pe carosabil uscat în general, cea mai rapidă în manevrabilitate pe carosabil ud, deși nu a putut să se ridice la aceeași performanță în frânarea pe carosabil ud, bună în zăpadă, și una dintre cele mai silențioase anvelope din test. A întâmpinat puține dificultăți în apa mai adâncă a acvaplanării și, ca și Goodyear, nu a avut o rezistență foarte bună la rulare, dar în general este o anvelopă bună. Recomandată.

+ Puncte pozitive: Cea mai bună pe carosabil uscat cu cea mai rapidă tură și distanță scurtă de frânare, cel mai rapid în manevrabilitate pe carosabil ud, bună în zăpadă, zgomot redus.

– Puncte negative: Frânare medie pe carosabil ud, rezistență medie la acvaplanare.

 


7. GOODYEAR UltraGrip Performance+ SUV

Goodyear-UltraGrip-Performance+

Goodyear UltraGrip Performance+ SUV a fost mult mai bună pe carosabil ud și în zăpadă, având o aderență excelentă în ambele categorii și a fost o anvelopă confortabilă la condus. Așa cum este obișnuit pentru această anvelopă, a fost una dintre cele mai slabe pe carosabil uscat, dar în mod neobișnuit pentru această anvelopă a avut cea mai mare rezistență la rulare din grup și a avut dificultăți în testele de acvaplanare. Este totuși o anvelopă bună, dar, fiind una dintre anvelopele mai vechi din grup, începe să își arate vârsta.

+ Puncte pozitive: Foarte bun pe carosabil ud, bun în zăpadă, niveluri bune de confort.

– Puncte negative: Performanță limitată pe carosabil uscat, cea mai mare rezistență la rulare în test.

 


8. MAXXIS Premitra Snow WP6 SUV

MAXXIS_PREMITRA-SNOW-WP6

Pe locul opt în clasificarea generală s-a situat Maxxis Premitra Snow WP6 SUV. A fost o anvelopă cu manevrabilitate plăcută, previzibilă și stabilă, și a avut o bună aderență pe carosabil uscat, însă din păcate, aderența pe carosabil ud și în zăpadă nu a fost la înălțime și a avut cea de-a doua cea mai mare rezistență la rulare, cu 30% mai mare decât cea mai bună anvelopă testată.

+ Puncte pozitive: Priza bună pe carosabil uscat, manevrabilitate previzibilă pe carosabil uscat și ud, zgomot redus, rezistență bună la acvaplanare.

– Puncte negative: Priză limitată pe carosabil ud și în zăpadă, rezistență la rulare mare.

 


9. LEAO Winter Defender UHP

Leao-Winter-Defender-UHP

Leao Winter Defender UHP a avut cea mai bună performanță la frânare pe carosabil uscat, dar a fost cea mai slabă în toate testele de aderență pe carosabil ud, cea mai slabă în majoritatea testelor de zăpadă și a fost destul de zgomotoasă / inconfortabilă. Totuși, a avut a patra cea mai bună rezistență la rulare.

+ Puncte pozitive: Cea mai bună frânare pe carosabil uscat, rezistență la rulare scăzută.

– Puncte negative: Priză redusă pe carosabil uscat, ud și în zăpadă, inconfortabilă.

 


AnveloSHOP.ro va ofera o gama larga de anvelope, jante si accesorii auto. Consultati OFERTA de ANVELOPE DE IARNA si OFERTA de ANVELOPE ALL-SEASON si echipati-va autoturismul pentru sezonul rece! Pentru alte teste anvelope vara, iarna si all-season, nu ezitati sa ne urmariti in continuare pe testanvelope.ro

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *