Test anvelope de iarna vs vara vs all season 225/45 R18 – 2023 – 2024

Testul de anvelope de iarnă 2023/24 realizat de Tyre Reviews a evaluat unsprezece dintre cele mai populare anvelope de iarnă de pe piață în condiții de uscat, umed și zăpadă, analizând totodată rezistența la rulare, zgomotul și nivelul de confort al anvelopelor pentru a vă ajuta să decideți care este cea mai potrivită anvelopă pentru nevoile dvs. de conducere! S-a folosit pentru comparație anvelopa de vară de referință Hankook Ventus Prime 4, o anvelopă premiată și cu performanțe excelente, pe timp de vară bineinteles și de asemenea o anvelopă all-season Hankook Kinegry 4S2. Test anvelope de iarna vs vara vs all season 225/45 R18 – 2023 – 2024

 

Articolul original în limba engleză îl puteți găsi aici

Descriere Test anvelope de iarna vs vara vs all season 225/45 R18 – 2023 – 2024


ZĂPADĂ

S-au efectuat teste la performantele pe zapada, cum ar fi distanta de franare, aderenta si manevrabilitatea. S-a testat in paralel si anvelopa de vara Hankook pentru o comparatie.

Michelin Pilot Alpin 5 a fost din nou într-o clasă a sa pe zăpadă. Avea o direcție excelentă și control, virare rapidă, niveluri bune de aderență, controlabilă dincolo de limită. Nu numai că a fost cea mai rapidă, dar a fost și favorita autorului, cu o mică marjă față de Hankook.

Manevrabilitatea pe zapada Test anvelope de iarna vs vara vs all season 225/45 R18 – 2023 - 2024
Anvelopa Hankook a reușit să depășească Michelin în frânarea pe zăpadă, cu Bridgestone pe locul trei. Anvelopa all-season s-a clasat din nou în zona mediană, iar anvelopa de vară a terminat mult în spatele grupului.

Franarea pe zapada Test anvelope de iarna vs vara vs all season 225/45 R18 – 2023 - 2024

Tracțiunea pe zăpadă a adus avantajul înapoi pentru Michelin, cu Hankook fiind din nou cel mai bun din restul grupului.

Tractiunea pe zapada Test anvelope de iarna vs vara vs all season 225/45 R18 – 2023 - 2024


UMED

În timpul sezonului de iarnă, performanța pe carosabil umed este esențială pentru anvelopele destinate acestui scop, având în vedere că zonele care utilizează acest tip de anvelope se confruntă cu ierni lungi și umede.

Anvelopa Bridgestone Blizzak LM005 a obținut cel mai bun timp în jurul circuitului umed și, în consecință, s-a remarcat și prin cea mai eficientă performanță la frânarea pe carosabil umed. Acest rezultat nu vine ca o surpriză, având în vedere că anvelopa Blizzak LM005 de la Bridgestone oferă întotdeauna performanțe remarcabile pe carosabil ud, iar în teste de aderență, rezultatele au fost, încă o dată, impresionante, chiar dacă performanța la acvaplanare s-a situat în zona mediană a grupului.

Manevrabilitatea pe umed Test anvelope de iarna vs vara vs all season 225/45 R18 – 2023 - 2024

Așa cum s-a mai discutat în testele de anvelope all season, șanțurile necesare pe anvelopele de iarnă fac frânarea foarte dificilă, ceea ce înseamnă că anvelopa de vară a fost mult în fața grupului în timpul frânării pe carosabil ud și a fost, de asemenea, foarte rapidă în jurul traseului umed. De asemenea, a avut cea mai bună rezistență la acvaplanare, cu mult în fața celorlalte, fiind un bun avertisment să schimbați anvelopele de iarnă după ce trec lunile mai reci.

Anvelopa all season a fost depășită de extraordinara Bridgestone în frânarea pe carosabil ud, iar așa cum am văzut în testul cu anvelope all season, anvelopa all season Hankook nu a fost în cea mai bună formă în secțiunile mai adânci ale traseului umed, deoarece nu are cea mai bună rezistență la acvaplanare și, prin urmare, nu a fost cea mai rapidă în jurul traseului.

Franarea pe umed Test anvelope de iarna vs vara vs all season 225/45 R18 – 2023 - 2024

Rezistența impotriva acvaplanării revine anvelopei de vară Hankook.

Rezistenta la acvaplanare Test anvelope de iarna vs vara vs all season 225/45 R18 – 2023 - 2024


USCAT

Frânarea pe carosabil uscat reprezintă o provocare mai mare decât frânarea pe carosabil umed pentru anvelopele de iarnă, deoarece forțele implicate sunt mai mari. Astfel, încă o dată, anvelopa de vară s-a distanțat semnificativ, cu peste 16% mai bine decât cea mai bună anvelopă de iarnă! Țineți cont de acest aspect dacă observați pe cineva care ia în considerare folosirea anvelopelor de iarnă în timpul verii…

Cea mai bună anvelopă de iarnă în ceea ce privește frânarea pe carosabil uscat a fost Michelin, cu Continental pe locul al doilea. Goodyear, Giti și Kumho au obținut toate rezultate bune, cu Giti și Kumho la egalitate, în timp ce Falken a fost puțin mai în urmă. Pirelli, Bridgestone și Hankook, care au avut performanțe bune în frânarea pe carosabil umed, au întâmpinat câteva dificultăți în frânarea pe carosabil uscat.

Franarea pe uscat Test anvelope de iarna vs vara vs all season 225/45 R18 – 2023 - 2024

Manevrabilitatea pe carosabil uscat nu este evident prioritatea principală pentru o anvelopă de iarnă, dar totuși este importantă. Practic, toate anvelopele se descurcă bine, doar Laeo fiind ușor mai slabă decât grupul. De fapt, dacă ignorăm opțiunile bugetare, toate anvelopele au fost în interiorul unei diferențe de 1,77% una față de cealaltă!

Michelin a fost cea mai rapidă în jurul circuitului, dar a avut o senzație puțin mai “elastică”  în comparație cu unele dintre anvelopele mai dinamice, în timp ce Conti, Goodyear, Pirelli și Hankook au fost plăcute de condus.

În concluzie, Michelin este cea mai bună în ansamblu pe carosabil uscat, dar poate nu este anvelopa cu cel mai sportiv comportament, iar Continental, Kumho și Goodyear s-au descurcat bine.

Manevrabilitatea pe uscat Test anvelope de iarna vs vara vs all season 225/45 R18 – 2023 - 2024

Rezultate Test anvelope de iarna vs vara vs all season 225/45 R18 – 2023 – 2024

1. BRIDGESTONE Blizzak LM005

BRIDGESTONE-BLIZZAK-LM005

Bridgestone Blizzak LM005 este o anvelopă remarcabilă; a fost singura anvelopă care s-a apropiat de nivelul de rezistență la rulare al anvelopelor Continental și a fost cea mai bună anvelopă pe carosabil ud, situându-se printre cele mai bune și pe zăpadă, cu niveluri excelente de zgomot și confort. Deși nu a obținut cea mai bună performanță pe carosabil uscat, datele evidențiază că rămâne una dintre cele mai bune anvelope de iarnă disponibile pe piață.

+ Puncte pozitive: Excelează în manevrabilitate și frânare pe carosabil ud, se descurcă bine pe zăpadă, oferă un nivel înalt de confort și are o rezistență la rulare foarte redusă.

– Puncte negative: Demonstrează performanțe extinse în frânare și manevrabilitate pe carosabil uscat, cu o rezistență medie la acvaplanare.

 


1. MICHELIN Pilot Alpin 5

Michelin-Pilot-Alpin-5

Anvelopa Michelin Pilot Alpin 5 a întrecut Bridgestone, dar diferența a fost atât de mică încât le consider pe amândouă câștigătoarele testului. Michelin a fost aproape de neegalat pe zăpadă, în special în manipularea zăpezii, și a fost imbatabilă pe carosabil uscat, fiind una dintre cele mai bune și pe carosabil ud. Deși nu a atins rezistența la rulare a anvelopei Bridgestone, unde s-a clasat cu aproape 10% în spate, în fiecare altă categorie performanța acestei anvelope a fost excelentă. O anvelopă extrem de impresionantă.

+ Puncte pozitive: Cel mai bun în frânare și manevrabilitate pe carosabil uscat, extrem de eficient pe carosabil ud, cea mai bună anvelopă în general pe zăpadă, cu niveluri înalte de confort.

– Puncte negative: Rezistență la rulare medie, rezistență medie la acvaplanare, niveluri ridicate de subvirare pe carosabil uscat.

 


3. CONTINENTAL WinterContact TS 870 P

Continental-WinterContact-TS870P

Locul al treilea a fost ocupat de Continental WinterContact TS870P, care este anvelopa de cumpărat dacă vrei să economisești combustibil sau să conduci un vehicul electric, având cu mult cea mai scăzută rezistență la rulare din test. A reușit să îmbine acest aspect cu una dintre cele mai bune performanțe pe carosabil uscat și o aderență excelentă pe carosabil ud. A fost un pic mai slabă în zăpadă decât cele mai bune anvelope testate, dar s-a situat la mai puțin de 4% în spatele celor mai bune în privința frânării și manevrabilității pe zăpadă, deci nu o diferență semnificativă. O anvelopă impresionantă, în special dacă te gândești la nivelul său redus de rezistență la rulare.

+ Puncte pozitive: Excelentă pe carosabil uscat, frânare bună pe carosabil ud, niveluri ridicate de confort, cea mai scăzută rezistență la rulare din test cu o marjă considerabilă.

– Puncte negative: Rezultat mediu în manipularea pe carosabil ud, rezistență la acvaplanare medie.

 


4. HANKOOK Winter i*Cept EVO3

Hankook Winter icept evo3 X W330A

Anvelopa de iarnă Hankook Winter Icept Evo3 a fost una dintre cele mai bune anvelope în zăpadă, o calitate importantă pentru o anvelopă de iarnă, având o aderență excelentă pe carosabil umed și o rezistență bună la acvaplanare. A avut o performanță puțin mai slabă pe carosabil uscat, clasându-se pe locul 9 la frânarea pe carosabil uscat, dar a fost la doar 5% distanță de cea mai bună performanță. O anvelopă de iarnă solidă.

+ Puncte pozitive: Frânare bună pe carosabil ud, rezistență bună la acvaplanare, cea mai bună frânare pe zăpadă și o aderență excelentă și manipulare pe zăpadă.

– Puncte negative: Frânare extinsă pe carosabil uscat, manevrabilitate medie pe carosabil ud, rezistență medie la rulare.

 


4. GOODYEAR UltraGrip Performance 3

GOODYEAR UltraGrip Performance 3

Noul Goodyear Ultragrip Performance 3 a urmat tiparul obișnuit Goodyear de compromisuri minime, obținând scoruri bune în fiecare categorie, cu excepția, neobișnuit pentru Goodyear, a rezistenței la rulare mică,  anvelopa având unul dintre cele mai bune nivele subiective de zgomot și confort în test.

+ Puncte pozitive: frânare bună și manevrabilitate excelentă pe carosabil uscat, aderență bună pe carosabil ud cu manevrabilitate bună, performanță excelentă pe zăpadă, niveluri excelente de confort.

– Puncte negative: Frânarea pe carosabilul ud în mijlocul grupului, rezistență la rulare peste medie.

 


6. PIRELLI Cinturato Winter 2

PIRELLI Cinturato Winter 2

Pirelli Cinturato Winter 2 a fost o altă anvelopă distractivă de condus, cu cea mai bună rezistență la acvaplanare din test, dar, din păcate, la fel ca și Giti, rezistența sa la rulare a fost printre cele mai ridicate din grup. Cu toate acestea, a avut mai multă aderență pe zăpadă și ud decât Giti, terminând astfel un loc mai sus.

+ Puncte pozitive: Excelent echilibru pe carosabil uscat, bună manipulare pe carosabil ud, cea mai bună rezistență la acvaplanare în test, aderență bună în toate testele pe zăpadă.

– Puncte negative: Frânare pe carosabil uscat extinsă, aderență redusă pe carosabil ud, cu manipulare umedă sub medie și rezistență la acvaplanare mai mică decât media.

 


7. GITI GitiWinter W2

Giti-GitiWinter-W2

Anvelopa Giti Wintersport S2 a învins la limită Vredestein, ocupând locul 7 în clasificare generală. A fost o anvelopă distractivă de condus, în special pe carosabil uscat, și a avut o rezistență excelentă la acvaplanare. Singurele sale dezavantaje au fost rezistența mai mare la rulare și confortul redus, dar în rest a fost o anvelopă solidă.

+ Puncte pozitive: Foarte bun pe carosabil uscat, bun în manevrabilitatea umedă subiectivă, rezistență excelentă la acvaplanare.

– Puncte negative: Distanțe mai lungi decât media la frânarea pe carosabil ud, rezistență la rulare ridicată.

 


8. VREDESTEIN Wintrac Pro

Vredestein-Wintrac-Pro

Anvelopa Vredestein Wintrac Pro a avut o performanță bună pe zăpadă în general, o rezistență la rulare redusă, dar s-a descurcat mai slab pe carosabilul uscat decât cele două anvelope anterioare. Wintrac Pro este pe piață de mult timp, dar își menține calitatea, luând în considerare competiția din această grupă.

+ Puncte pozitive: Tracțiune bună și performanțe decente de frânare pe zăpadă.

– Puncte negative: În raport cu dinamica longitudinală bună (accelerație/frânare), aderența la virare pe zăpadă este surprinzător de scăzută. Ușoare deficiențe în cazul acvaplanării în viraje.

 


9. KUMHO Winter Craft WP52

KUMHO Winter Craft WP52

Anvelopa Kumho Winter Craft WP52 are o performanță similară în general cu cea a anvelopei Falken, dar a fost puțin mai bună în zăpadă și a avut o rezistență la rulare ușor mai bună, dar nu a putut să se ridice la nivelul anvelopei Falken în manipularea umedă. O competiție strânsă între cele două mărci.

+ Puncte pozitive: Performanțe solide pe carosabil uscat, cu o manevrabilitate subiectivă bună în toate condițiile.

– Puncte negative: Cel mai slab rezultat în condiții umede în general, rezistență redusă la acvaplanare.

 


10. FALKEN Eurowinter HS02 PRO

FALKEN Eurowinter HS02 PRO

Anvelopa Falken Eurowinter HS02 Pro a avut dificultăți în testul de rezistență la rulare, având cel mai slab rezultat din grup, și nu a fost cea mai bună nici în zăpadă, dar a fost evident mult mai bună decât anvelopa de vară. A avut o bună manipulare pe carosabil ud și uscat și o rezistență excelentă la acvaplanare. Poate să nu fie o anvelopă de iarnă rea pentru locuri precum Marea Britanie, unde nu se întâlnește prea multă zăpadă.

+ Puncte pozitive: Manevrabilitate bună pe carosabil uscat și umed, rezistență excelentă la acvaplanare, foarte silențioasă și confortabilă.

– Puncte negative: Distanțe lungi de frânare pe carosabil umed, performanțe limitate în zăpadă, rezistență la rulare cea mai mare în test.

 


11. LEAO Winter Defender UHP

LEAO Winter Defender UHP

Ultimul loc a fost ocupat de anvelopa ieftină, singura sa calitate salvatoare fiind prețul și nivelurile reduse de rezistență la rulare. Cu toate acestea, dacă căutați nivele ridicate de aderență pe carosabil uscat, umed sau zăpadă, poate ar fi mai bine să alegeți o altă anvelopă din rezultate.

+ Puncte pozitive: Rezistență scăzută la rulare.

– Puncte negative: Cel mai slab nivel de aderență pe carosabil uscat, umed și zăpadă. Distanțe de frânare extrem de lungi pe carosabil umed.

 


AnveloSHOP.ro vă oferă o gamă largă de anvelope, jante și accesorii auto. Consultați OFERTA de ANVELOPE DE IARNĂ și OFERTA de ANVELOPE ALL-SEASON și echipați-vă autoturismul pentru sezonul rece! Pentru alte teste anvelope vară, iarnă și all-season, nu ezitați să ne urmăriți în continuare pe testanvelope.ro

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *