Test 2018 anvelope iarna – cele mai bune cauciucuri de iarna 205/55R16

AutoTest 2018 anvelope iarna - cele mai bune cauciucuri de iarna 205/55R16

Chiar daca zapada inca nu a inceput sa-si faca simtita prezenta, jurnalistii auto de la celebra publicatie engleza AutoExpress au testat o serie de anvelope de iarna pentru a vedea care e cea mai avantajoasa alegere si cea mai potrivita pentru noul sezon de iarna. Pentru a intreprinde acest test, jurnalistii au ales o dimensiune comuna folosita de o majoritate a soferilor iarna, mai exact, anvelope 205/55R16. Testul a fost intreprins in nordul Finlandei, pe un circuit inchis acoperit cu zapada, pentru a putea fi analizate concret performantele profilelor atunci cand sunt conduse pe zapada. De asemenea, testele intreprinse pentru a observa performantele anvelopelor pe uscat si pe asfalt ud, au fost intreprinse pe circuitul celor de la Continental din Germania.

Ce anvelope au fost testate

Producatorii s-au axat in ultima perioada pe dezvoltarea de noi profile all-season, prin urmare, majoritatea profilelor testate in acest an au fost prezente si teste mai vechi ale publicatiilor ADAC sau AutoBild. A fost introdus un profil de la Falken si 2 profile all season. Toate profilele testate au avut indice de viteza H, cu Goodyear si Falken care aveau indice V.

Cum a fost desemnat castigatorul la testul pe zapada

S-au intreprins diverse teste, incepand cu accelerarea rapida de la 10 la 30km/h, pentru a testa gradul de aderenta pe care il ofera anvelopa. Mai apoi, dupa ce s-a atins viteza dorita, s-a intreprins o manevra de franare rapida pentru a testa capacitatea anvelopei de a stopa complet vehiculul. Au fost facute mai multe astfel de teste pana s-a ajuns la o medie de timp. Mai apoi, a fost testata rezistenta anvelopelor la derapaj, prin conducerea cu o viteza constanta si efectuarea de manevre bruste de schimbare a benzii apoi redresat masina. De asemenea, s-a condus intr-un cerc si s-au accelerat pana cand masina nu a mai putut tine traiectoria cercului si a intrat in derapaj. Astfel a fost evidentiata intreaga capacitate a pneurilor de a rezista unei folosiri intense pe asfalt acoperit cu zapada.

Castigatorul la testul pe carosabil ud

Specialistii au condus masina cu 80km/h de unde s-a franat brusc, fiind masurata distanta de franare de care are nevoie masina pentru a se opri complet. S-au interprins de asemenea anumite ture de pista pe ud si s-au inteprins manevre bruste de schimbare a vitezei si intrari agresive in viraje, pentru a testa rezistenta anvelopelor la derapaj si a obtine astfel gradul de aderenta pe care il ofera. S-a testat si rezistenta la acvaplanare, masina ruland cu o viteza constanta, cand o anvelopa ruleaza pe asfalt umed si cealalta pe uscat, fiind observat momentul cand anvelopa pe ud incepe sa se invarta cu 15% mai rapid decat cea pe uscat.

Anvelopa castigatoare pe asfalt uscat

Chiar daca anvelopele de iarna nu sunt construite pentru o performanta ridicata pe asfalt uscat, ele trebuie sa se comporte exemplar si pe acest teren, intrucat iarna se intalnesc frecvent zone cu asfalt uscat. S-au testat timpii de accelerare si franare de la 0 la 80km/h si aderenta anvelopelor in timpul virajelor. De asemenea, s-a urmarit raza unui cerc si s-a accelerat intr-un mod constant pana cand masina a pierdut linia cercului.

 

Care sunt castigatorii testului

  1. Continental WinterContact TS860CONTINENTAL WINTERCONTACT TS 860

2. Hankook i*cept RS2

HANKOOK WINTER I CEPT RS2 W452

3. Goodyear UltraGrip Performance Gen-1

GOODYEAR ULTRAGRIP PERFORMANCE GEN-1

4. Pirelli Cinturato Winter

PIRELLI CINTURATO WINTER

5. Dunlop Winter Sport 5

DUNLOP WINTER SPORT 5

6. Nokian WR D4

NOKIAN WR D4

7. Falken Eurowinter HS01

FALKEN EUROWINTER HS01

8. Bridgstone Blizzak LM001 EVO

Bridgestone Blizzak LM001 EVO

9. Michelin CrossClimate+

michelin crossclimate

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *