Test anvelope vara 225/55 R17 – Motor 2021
Publicatia poloneza Motor, ne prezinta un Test anvelope vara 225/55 R17 – Motor 2021. Publicat mai tarziu decat de obicei din cauza restrictiilor impuse de covid, testul ramane la fel de cuprinzator, fiind testate performantele atat pe carosabil umed cat si pe carosabil uscat.
Anvelopede cu dimensiunea de 17 inch, pot fi gasite pe o gama larga de autoturisme, precum Audi A6, BMW Seria 5, Mercedes E-Classe, sau chiar si pe autoturisme mai mici cum ar fi BMW Seria 3, crossover-uri ca Honda CR-V, Nissan X-Trail sau Skoda Karoq.
Publicatia Motor a ales ca autoturism de testare un BMW Seria 5.
Performantele pe uscat
Castigatorul la testele pe carosabil uscat a fost Continental PremiumContact 6, anvelopa germana avand performante exceptionale pe uscat, cu cea mai mica distanta de franare din test, cea mai buna manevrabilitate si un control excelent. A fost urmata de Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 si Nokian PowerProof.
Performantele pe umed
Testele pe carosabil umed au cam pastrat ordinea celor de pe uscat, cu anvelopa celor de la Continental luand locul 1 atat la testele de franare cat si la manevrabilitate. Nokian si Bridgestone avand rezultate foarte bune, si cu Pirelli cu rezultate dezamagitoare, fiind o anvelope de clasa premium.
Rezistenta impotriva acvaplanarii
Castigatorul testului a fost destul de surprinzator, acesta fiind Imperial EcoSport 2, o anvelopa de buget.
Zgomotul si rezistenta la rulare
Nokian PowerProof este castigatorul in aceasta categorie, anvelopa celor de la Continental avand cel mai mare zgomot din test.
REZULTATE
Locul 1 – CONTINENTAL Premium Contact 6
+ Niveluri ridicate de siguranta si confort, stabilitate sporita pe carosabil uscat, aderenta mare si stabilitate buna pe carosabil umed
– Rezistenta relativ mica impotriva acvaplanarii
Locul 2 – GOODYEAR Eagle F1 Asymmetric 5
+ Manevrabilitate buna cu distante scurte de franare pe carosabil umed si uscat, rezistenta buna impotriva acvaplanarii
– Rezistenta mare la rulare
Locul 3 – NOKIAN PowerProof
+ Performante bune pe suprafete umede si uscate, zgomot scazut, pret bun
– Rezistenta mare la rulare
Locul 4 – BRIDGESTONE Turanza T005
+ Manevrabilitate buna pe suprafete umede si uscate, rezistenta mica la rulare
– Zgomot extern mare
Locul 5 – DUNLOP SportMaxx RT 2
+ Manevrabilitate buna in toate conditiile, nivel bun de confort, rezistenta mare impotriva acvaplanarii
– Rezistenta mare la rulare
Locul 6 – MAXXIS Premitra HP5
+ Performante foarte balansate, manevrabilitate buna pe suprafete umede si uscate, pret bun
– Distante de franare relativ lungi pe carosabil uscat
Locul 7 – DEBICA Presto UHP2
+ Performante acceptabile pe carosabil umed si uscat, un balans bun al performantelor in toate categoriile, nival scazut de zgomot si rezistenta la rulare
– Un timp mic la testul de circuit
Locul 8 – LAUFENN S Fit EQ+
+ Rezultate acceptabile pe uscat, rezistenta la rulare relativ mica
– Distante lungi de franare pe carosabil umed, rezistanta mica impotriva acvaplanarii
Locul 9 – PIRELLI Cinturato P7 Blue
+ Rezistenta foarte mica la rulare
– Distante lungi de franare si manevrabilitate slaba pe suprafete umede si uscate, rezistenta impotriva acvaplanarii relativ mica, pret ridicat
Locul 10 – IMPERIAL Ecosport 2
+ Pret foarte mic, performante bune pe suprafete umede, zgomot scazut
– Performante slabe pe carosabil uscat, rezistenta mare la rulare
Pentru alte teste si noutati din domeniul anvelopelor auto, nu ezitati sa ne urmariti in contrinuare pe testanvelope.ro