Test anvelope vara 245/40R18 (UHP) – Auto Bild 2017

Test anvelope vara 245/40R18 (UHP) - Auto Bild 2017

Test anvelope vara 245/40R18 (UHP) – Auto Bild 2017 – Cel de-al treilea test pe anul 2017 organizat de Auto Bild a fost publicat. Acestia au decis sa testeze 9 anvelope vara din gama UHP ( Ultra High Performance ) sau performanta inalta. Testul a fost realizat folosind un Audi TT, iar dimensiunea anvelopelor testate a fost de anvelope 245/40R18. Acest test nu a inclus anvelope din gama de buget, motiv pentru care anvelope au fost extrem de apropiate la rezultate unele de altele, si serveste ca si dovada a faptului ca noile generatii de cauciucuri sunt extrem de apropiate in termeni de performanta.

Testele pe carosabil umed.

Anvelopa Michelin Pilot Sport 4 a avut cea mai buna evolutie pe carosabil umed. Acest profil a fost castigator la testele de acvaplanare si a fost cel mai rapid in testele de manevrabilitate pe carosabil umed. In schimb la testul de franare pe carosabil umed clasamentul a fost mult mai strans. Anvelopa Michelin a reusit sa obtina doar pozitia a sasea , dar tinand cont ca diferenta dintre castigatoarea testului, anvelopa Dunlop si anvelopa Michelin plasata pe locul sase a fost doar de 0.4 metri, se poate afirma ca in urma unor diferente mici in modalitatea de testare ordinea se poate rasturna foarte usor. Anvelopa Continental Sport Contact 5 a avut o performanta modesta iar anvelopa Firestone a terminat la o distanta de 10 metri in spatele anvelopei Dunlop.

Testele pe carosabil uscat.

Anvelopa Michelin a obtinut cel mai bun tur de pista pe carosabil uscat, obtinand si la aceasta categoria prima pozitie. Pe locul 2 s-a plasat anvelopa Vredestein la o distanta foarte mica.

Testul de franare pe carosabil uscat a confirmat performantele anvelopei Vredestein, aceasta castigand cu usurinta testul. Din nou, anvelopa Firestone s-a clasat pe ultimul loc la toate testele efectuate pe carosabil uscat. Goodyear a fost profilul care a castigat testul de rezistenta la rulare, insa toate primele 5 clasate au fost suficient de apropiate incat punctajele nu au avut un impact semnificativ la testul de consum de combustibil.

Cele mai silentioase anvelope au fost Vredestein si Hankook, iar anvelopa Firestone obtinand din nou ultima pozitie. Totusi rezultatele mai slabe ale anvelopelor Firestone se pot justifica prin faptul ca sunt totusi cele mai ieftine anvelope din test.

Cea mai dezamagitoare evolutie a fost aceea a anvelopei Vredestein Ultrac Vorti.

Rezultate

Mai jos sunt rezultatele generale. Auto Bild a acordat o greutate mai mare testelor pe carosabil umed, de aceea si scorurile finale la aceasta categorie nu sunt ordonate fata de celelalte rezultate.

1: MICHELIN Pilot Sport 4

Punctaj total: 35 / Carosabil uscat: 8 / Carosabil umed: 7 / Confort: 7 / Rezistenta la rulare: 7 / Nivelul zgomotului 6
Pro : Manevrabilitate foarte buna pe carosabil uscat si pe carosabil umed, raspuns precis in viraj, raspuns bun si distanta scurta de franare pe toate suprafetele, confort ridicat.
Contra: Nimic de mentionat.
Concluzie: Anvelopa castigatoare, exemplara.

2: GOODYEAR Eagle F1 Asymmetric 3

GOODYEAR-Eagle-F1-Asymmetric-3

Punctaj total: 35 / Carosabil uscat: 7 / Carosabil umed: 7 / Confort: 6 / Rezistenta la rulare: 9 / Nivelul zgomotului 6
Pro: Manevrabilitate buna si distanta scurta de franare pe carosabil umed si carosabil uscat, stabilitate buna pe carosabil umed, rezistenta la rulare scazuta.
Contra: Nimic de mentionat.
Concluzie: Exemplara.

2: VREDESTEIN Ultrac Vorti

Vredestein-Ultrac-Vorti+

Punctaj total: 30 / Carosabil uscat: 7 / Carosabil umed: 7 / Confort: 5 / Rezistenta la rulare: 4 / Nivelul zgomotului 7
Pro: Manevrabilitate buna si distanta scurta de oprire pe carosabil umed si pe carosabil uscat , silentioasa.
Contra: Rezistenta la rulare destul de mare.
Concluzie: Exemplara.

4: DUNLOP SportMaxx RT2

Dunlop-Sport-Maxx-RT2

Punctaj total: 33 / Carosabil uscat: 6 / Carosabil umed: 7 / Confort: 6 / Rezistenta la rulare: 8 / Nivelul zgomotului 6
Pro: Manevrabilitate buna pe carosabil uscat, distante mici de franare pe carosabil uscat si pe carosabil umed, nivel bun de confort.
Contra: Tendinta de a subvira pe carosabil umed.
Concluzie: Buna.

4: HANKOOK Ventus S1 evo2

HANKOOK_VENTUS-S1-EVO2-K117

Punctaj total: 31 / Carosabil uscat: 7 / Carosabil umed: 6 / Confort: 5 / Rezistenta la rulare: 6 / Nivelul zgomotului 7
Pro: Stabilitate buna si manevrabilitate buna pe carosabil uscat, distanta scurta de franare pe carosabil uscat si pe carosabil umed, rezistenta foarte buna la acvaplanare , nivelul zgomotului emis scazut.
Contra: Tendinta puternica de a subvira pe carosabil umed.
Concluzie: Buna.

6: FALKEN Azenis FK510

Falken-Azenis-FK510

Punctaj total: 29 / Carosabil uscat: 6 / Carosabil umed: 6 / Confort: 5 / Rezistenta la rulare: 6 / Nivelul zgomotului 6
Pro: Stabilitate buna si manevrabilitate buna pe carosabil uscat, distanta scurta de franare pe carosabil uscat si pe carosabil umed, rezistenta buna la acvaplanare.
Contra: Tendinta de a subvira pe carosabil umed.
Concluzie: Buna.

6: NOKIAN zLine

NOKIAN_ZLINE

 

Punctaj total: 29 / Carosabil uscat: 6 / Carosabil umed: 6 / Confort: 4 / Rezistenta la rulare: 8 / Nivelul zgomotului 5
Pro: Distanta mica de oprire pe carosabil uscat si pe carosabil umed, stabilitate buna pe carosabil umed.
Contra: Raspuns intarziat la viraj pe carosabil uscat, confort scazut.
Concluzie: Buna.

8: CONTINENTAL Sport Contact 5

CONTINENTAL Sport Contact 5

 

Punctaj total: 30 / Carosabil uscat: 5 / Carosabil umed: 5 / Confort: 6 / Rezistenta la rulare: 8 / Nivelul zgomotului 6
Pro: Rezistenta buna la acvaplanare, Rezistenta scazuta la rulare , nivele bune de confort.
Contra: Distanta de franare nesatisfacatoare, stabilitate scazuta pe carosabil umed.
Concluzie: Performante medii .

9: FIRESTONE Firehawk SZ90

FIRESTONE-Firehawk-SZ90

Punctaj total: 18 / Carosabil uscat: 4 / Carosabil umed: 1 / Confort: 5 / Rezistenta la rulare: 5 / Nivelul zgomotului 3
Pro: Rezistenta acceptabila la acvaplanare.
Contra: Manevrabilitate nesatisfacatoare si distante mari de franare pe carosabil uscat si pe carosabil umed, zgomotoasa.
Concluzie: Nerecomandata

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *