Test 2017 anvelope de vara 205/55R16 (Polish Motor)

2

Publicatia Polish Motor a decis sa realizeze un test la anvelope de vara care sa includa si o serie de anvelope de tip runflat. Astfel, pe langa noua generatie de anvelope Bridgestone Driveguard runflat (de altfel la primul test pe 2017) au participat si anvelopele de gama medie runflat produse de Continental (anvelopele Uniroyal) si anvelopele Goodyear (Fulda, Debica).

Zece anvelope au fost selectate pentru acest, avand dimensiunea anvelope 205/55R16. Vehiculul de test a fost un VW Golf.

In anii precedenti anvelopele runflat au fost criticate pentru faptul ca ofera un confort scazut, sunt zgomotoase si au o aderenta nesatisfacatoare pe carosabil umed. Cei de la Bridgestone au promis in timpul lansarii de anul trecut a anvelopei Bridgestone Driveguard ca noua generatie de cauciucuri vor elimina aceste probleme, si se pare ca rezultatele acestui test reflecta aceste promisiuni.

Anvelopele runflat sau self-supporting, sunt anvelope concepute special sa se poata rula o scurta perioada de timp dupa ce au fost perforate, oferindu-ti astfel posibilitatea de a ajunge in siguranta la service/garajul tau personal. Totodata, prin constructia lor speciala, acestea reduc pericolele in cazul unei explozii a anvelopei.

Situatia in teste

Testul de franare pe carosabil umed este castigat de anvelopa Uniroyal, la o diferenta de doar de 0.1 metri fata de anvelopa Bridgestone. Podiumul este completat de anvelopa Debica. Pe ultimul loc la o diferenta de 8.5 metri de primul sa plasat anvelopa Nankang.

La testul de viteza pe carosabil umed anvelopa Bridgestone a realizat cel mai rapid tur de pista, cu anvelopele Nokian si Debica pe locurile 2 , respectiv 3.  Nankang sa clasat din nou pe ultimul loc .

Tot anvelopa Bridgestone a castigat si testele de acvaplanare.

La testul de franare pe carosabil anvelopa Hankook a castigat (demonstrand calitati de anvelopa premium) urmata de anvelope Nexen si Bridgestone imediat dupa. Toyo termina de aceasta data pe ultimul loc , dar doar cu 1.4 metri in spatele anvelopei invingatoare. Hankook a castigat deasemenea testul de manevrabilitate pe carosabil uscat, obtinand cel mai rapid tur de pista la acest test. Anvelopa Bridgestone a fost doar cu o zecime de secunda mai lenta decat Hankook iar anvelopa Fulda cu 3 zecimi mai lenta decat anvelopa Bridgestone.

De asteptat , situatia s-a schimbat la testele de confort si nivelul zgomotului emis pentru anvelopele runflat. Anvelopa Bridgestone a iesit pe ultimul loc la evaluarea confortului cu 5.5 puncte , si a terminat la egalitate cu alte doua anvelope. Totusi fata de ea au exista 5 profile la o distanta de doar 0.5 puncte. Anvelopa Uniroyal a iesit pe primul loc la evaluarea confortului obtinand 7 puncte , iar anvelopa Fulda a revendicat locul 2 cu 6.1 puncte.

Publicatia a decis sa testeze de doua ori nivelul zgomotului emis la 50 si respectiv 80 km/h. In ambele teste anvelopa Nankang a fost invingatoare , urmata de anvelopa Toyo.

Anvelopa Bridgestone a terminat pe locul 3 la 50 km/h si pe pozitia 10 la 80 km/h

Rezultatele testului

 

1. Bridgestone DriveGuard

Total: 197.5 / Carosabil uscat: 69.7 / Carosabil umed: 99.3 / Nota autorilor: 15 / Confort: 1.6 / Rezistenta la rulare: 4 / Nivelul zgomotului emis: 7.9
Pro: Foarte precisa pe carosabil umed si pe carosabil uscat, aderenta buna.
Contra: Zgomotoasa comparativ cu locul 1 din test la acest capitol, dar in acelasi timp foarte buna pentru o anvelopa tip runflat.

2. Uniroyal Rainsport 3

Total: 194.3 / Carosabil uscat: 69.1 / Carosabil umed: 97.1 / Nota autorilor: 13.3 / Confort: 2 / Rezistenta la rulare: 5 / Nivelul zgomotului emis: 7.8
Pro: Aderenta buna pe carosabil umed, bine profilata.
Contra: Mai zgomotoasa fata de locul 1 din test.

3. Debica Presto HP

Total: 191.4 / Carosabil uscat: 69.2 / Carosabil umed: 94.3 / Nota autorilor: 13.9 / Confort: 1.6 / Rezistenta la rulare: 4.6 / Nivelul zgomotului emis: 7.8
Pro: Aderenta buna pe carosabil umed, distanta buna de franare pe carosabil uscat.
Contra: Zgomotoasa.

4. Fulda EcoControl HP

Total: 191.1 / Carosabil uscat: 69.4 / Carosabil umed: 92.5 / Nota autorilor: 14.9 / Confort: 1.8 / Rezistenta la rulare: 4.7 / Nivelul zgomotului emis: 7.8

Pro: Buna atat pe carosabil umed, cat si pe carosabil uscat.

Contra: Nici un defect mentionat de autorii testului.

5. Nokian iLine

Total: 190.9 / Carosabil uscat: 68.8 / Carosabil umed: 93.4 / Nota autorilor: 14.5 / Confort: 1.7 / Rezistenta la rulare: 4.5 / Nivelul zgomotului emis: 8
Pro: Manevrabilitate foarte buna pe carosabil umed.
Contra: Nici un defect mentionat de autorii testului.

6. Hankook Ventus Prime 3 K125

Total: 188.4 / Carosabil uscat: 70 / Carosabil umed: 89.7 / Nota autorilor: 14.5 / Confort: 1.7 / Rezistenta la rulare: 4.6 / Nivelul zgomotului emis: 7.9
Pro: Manevrabilitate buna pe carosabil uscat.
Contra: Dificil de controlat pe carosabil umed in unele situatii.

7. BFGoodrich gGrip

Total: 186.4 / Carosabil uscat: 69 / Carosabil umed: 88.9 / Nota autorilor: 14.5 / Confort: 1.6 / Rezistenta la rulare: 4.4 / Nivelul zgomotului emis: 8
Pro: Confortabila.
Contra: Lenta in viraj pe carosabil uscat si carosabil umed.

8. Nexen N Blue HD Plus

Total: 186.4 / Carosabil uscat: 69.5 / Carosabil umed: 89.1 / Nota autorilor: 13.9 / Confort: 1.7 / Rezistenta la rulare: 4.2 / Nivelul zgomotului emis: 8
Pro: Echilibrata pe carosabil uscat ca si manevrabilite.
Contra: Aderenta nesatisfacatoare pe carosabil uscat.

9. Toyo Proxes CF2

Total: 185.1 / Carosabil uscat: 68.2 / Carosabil umed: 89.1 / Nota autorilor: 13.9 / Confort: 1.7 / Rezistenta la rulare: 4.2 / Nivelul zgomotului emis: 8
Pro: Manevrabilitate buna pe carosabil umed.
Contra: Performante scazute pe carosabil uscat.

10. Nankang Eco 2 Plus

Total: 181.1 / Carosabil uscat: 68.7 / Carosabil umed: 86 / Nota autorilor: 12.8 / Confort: 1.7 / Rezistenta la rulare: 3.9 / Nivelul zgomotului emis: 8
Pro: Silentioasa.
Contra: Instabila pe carosabil umed, aderenta nesatisfacatoare pe carosabil uscat.

 

 

 

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

 
Acest site foloseste cookies, continuarea navigarii implica acceptarea lor. Citeste mai mult
 
Mai multe despre Teste VARA 2017
Anvelope premium vs anvelope sport 235/40R18 (Sport Auto 2017)

Publicatia germana Sport Auto a organizat un test comparativ in care a pus fata in fata 7...

Închide