Test 2020 anvelope vara 245/45R18 – Auto Bild

Test anvelope vara 245 45 R18

Test 2020 anvelope vara 245/45R18 realizat de publicatia germana Auto Bild, prin testarea a 50 de modele UHP (Ultra High Performance). Astfel dupa ce testat la franare intreg lotul de 50 modele anvelope vara, 245 45 R18 100Y, au fost selectionate cele mai bune 20 de modele dupa criteriul de distanta de franare; si acestea au fost supuse in continuare la alte teste. S-a obtinut astfel un clasament la cele mai bune anvelope de vara, pentru berline si un top anvelopa vara la aceasta dimensiune. Si din nou, brandurile de anvelope din categoria premium si-au adjudecat primele pozitii. Ca si autoturism de test, Auto Bild a folosit berlina BMW Seria 5.

Clasament cele mai bune anvelope UHP dupa Auto Bild:

Cele mai bune anvelope sport                         +                                         
1 – Continental PremiumContact 6 (exemplar)                               Conducere dinamic si economicaNici unul
1 – Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 (exemplar)                         Performante sportive echilibrateNici unul
3 – Michelin Pilot Sport 4 (exemplar)Conducere precisa si in sigurantaPretul ridicat
4 – Vredestein Ultrac Vorti (exemplar)Aderenta excelenta indiferent de carosabilConsumul de carburant
5 – Apollo Aspire XP (exemplar)Manevrabilitate si raport calitate/pretNici unul
6 – Nexen N’Fera Sport (exemplar)Performante pe carosabil uscatConsumul de carburant
7 – Falken Azenis FK510 (exemplar)Raport calitate/pret foarte bunNici unul
8 – Nokian Powerproof (bun)Directie precisa la conducereLongevitate kilometrica redusa
9 – Firestone Roadhawk (bun)Conducere echilibrataLongevitate kilometrica redusa
9 – Fulda Sport Control 2 (bun)Consum redus de carburantLongevitate kilometrica redusa
11 – Bridgestone Potenza S001 (satisfacator)                              Performante foarte bune la condusLongevitate kilometrica redusa si consum ridicat
12 – Hankook Ventus S1 evo3 (satisfacator)Distanta mica de franare indiferent de solLongevitate kilometrica redusa
13 – Laufenn S Fit EQ+ (satisfacator)Franare scurta pe carosabil uscatLongevitate kilometrica redusa si comportament pe carosabil umed
14 – Dunlop SportMaxx RT2 (satisfacator)Franare scurta pe carosabil uscatLongevitate kilometrica redusa si franarea pe carosabil umed
15 – Kleber Dynaxer UHP (satisfacator)Kilometraj si rezistenta buna la uzuraAderenta laterala limitata pe carosabil uscat sau umed
16 – Uniroyal RainSport 3 (satisfacator)Kilometraj si rezistenta buna la uzuraRaspuns intarziat la virare pe carosabil umed
17 – Kumho Ecsta PS71 (recomandat cu rezerve)Conducerea pe carosabil udComportament pe carosabil uscat si longevitate km redusa
18 – Maxxis Victra Sport 5 (recomandat cu rezerve)Tinuta de drum bunaLongevitate kilometrica redusa si distanta franare carosabil umed
19 – Toyo Proxes Sport       (recomandat cu rezerve)Comportament bun la acvaplanareLongevitate kilometrica redusa si distanta franare carosabil umed
20 – Zeetex HP 2000 vfm (recomandat cu rezerve)Distanta scurta de franareLongevitate kilometrica redusa si comportament pe carosabil umed

Rezultate globale bune la testul de franare

In prima parte a testului, cu 50 de modele de anvelope vara, criteriul de franare a eliminat anvelopele care au avut prezentat o distanta de franare prea lunga si astfel pot fi considerate chiar si periculoase. Astfel, din cele 20 de anvelope finaliste, nici una nu a avut, in restul de teste, probleme de franare, pe carosabil umed de exemplu. In schimb, anvelopele KumhoMaxxisToyo si Zeetex, nu sunt recomandate decat cu rezerve. Motivul principal s-a datorat comportamentului oarecum sub asteptari la virajele pe carosabil umed, dar mai ales o longevitate kilometrica mult prea mica si care nu o justifica pretul lor de vanzare.

Aceasta constatare a fost valabila si pentru anvelopele Bridgestone Potenza S001 si Hankook Ventus S1 evo 3, dar care si-au ameliorat nota datorita performantelor foarte bune dovedite pe carosabil, atat uscat, cat si umed.

Si astfel mentiunea globala obtinuta la test a fost de „satisfacator„.

In ceea ce priveste profilele de anvelope Nokian PowerproofFulda SportControl 2 si Firestone Roadhawk, acestea au trecut cu putin pe langa mentiunea de „exemplar” si au trebuit sa se multumeasca cu un simplu „bun” atribuit de publicatia germana. Si aceasta, chiar si in conditiile in care aceste anvelope au dovedit performante foarte bune la conducerea pe carosabil umed; dar, inca o data, longevitatea kilometrica slaba le-a penalizat la rezultatul global.

Sapte modele au obtinut la test mentiunea de „exemplar”

Astfel, primele sapte din clasamentul realizat au obtinut din partea Auto Bild calificativul „exemplar”

Falken Azenis FK510 a demonstrat un raport calitate/pret foarte bun, alaturi de o longevitate kilometrica ridicata. In aceeasi situatie s-a situat si Apollo Aspire XP, respectiv Vredestein Ultrac Vorti, chiar in conditiile in care acesta din urma a aratat o rezistenta la rulare oarecum ridicata.

Podiumul clasamentului 

Podiumul clasamenului la cele mai bune anvelope de vara este compus, din nou, de cele 3 binecunoscute marci premium, respectiv Michelin, Continental si Goodyear. Astfel, profilul Michelin Pilot Sport 4 a aratat performante de un nivel extrem de ridicat, precum cei doi concurenti de pe podium, dar a fost penalizat de catre pretul sau considerat mult mai mare decat celelalte doua modele.

Astfel, in cele din urma locul intai la test 2020 anvelope vara 245/45R18 – Auto Bild a fost ocupat de doua anvelope respectiv Continental Premium Contact 6 si Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 a fost considerat o anvelopa de vara foarte sportiva cu o tinuta de drum dinamica si perfomanta pe pista, atat umeda, cat si uscata. Foarte precisa la conducere, aceasta anvelopa de vara prezinta si o foarte buna longevitate kilometrica; si toate acestea pentru un pret ce este considerat abordabil.

Continental Premium Contact 6 a dovedit aceleasi calitati de conducere dinamica si echilibrata. Datorita calitatilor sale economice, precum kilometrajul, pretul, rezistenta la rulare, acest profil de anvelopa de vara a fost desemnat drept „campionul economiilor” in plus de titlu obtinut la test, de co-invingator.

In final, tinem sa remarcam absenta din rezultatele finale ale testului Auto Bild, a modelului de anvelopa de vara Pirelli P Zero. Aceasta a facut totusi parte din lotul de 50 de anvelope testate in prima parte, dar nu s-a clasat decat pe locul 25 la criteriul de franare si astfel nu a putut intra in a doua parte a testului. Ceea ce este foarte surprinzator tinand cont de faptul ca modelul recent, Pirelli P Zero PZ4, obtinuse deja rezultate foarte bune la acelasi tip de test Auto Bild din 2019. Posibil ca Auto Bild, sa se fi oarecum inselat la modelul de Pirelli ales pentru testarea din 2020.

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

 
Acest site foloseste cookies, continuarea navigarii implica acceptarea lor. Citeste mai mult
 
Mai multe despre Test anvelope VARA 2020
Test anvelope vara 235 55 R17
Test 2020 anvelope vara 235/55R17 – TCS

Reputatul Touring Club Suisse - TCS a efectuat un test 2020 anvelope vara 235/55R17. In urma acestui test efectuat s-a obtinut clasamentul la...

Închide