Test anvelope de vara 225 45 R17 – Auto Bild 2019
Pentru top anvelope vara si stabilirea clasament cele mai bune anvelope vara, publicatia germana Auto Bild efectueaza cele mai riguroase teste dintre toate publicatiile traditionale, iar in anul acesta nu face exceptie si astfel vine cu un test 2019 anvelope vara. Testele sunt efectuate pe anvelope 225 45 R17, in conditii de carosabil umed si uscat. Michelin Pilot Sport 4 si-a continuat suprematia ca si anvelopa vara obtinuta in 2018, urmata indeaproape de modelul Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5. Noul profil Goodyear are un singur punct slab, respectiv rezistenta la rulare. Pe locul 3 s-a plasat noul Hankook Ventus S1 Evo 3. Aceasta anvelopa continua succesul obtinut de Ventus Prime 3 in 2018, fapt ce confirma ca Hankook a intrat in gama de anvelope auto premium. In test anvelope vara 225 45 R17 aproape de Hankook se afla Falken FK510, singura slabiciune a celei din urma fiind uzura mai mare la utilizare.
Clasament test anvelope vara 225 45 R17:
Locul 1: Michelin Pilot Sport 4
Pozitiv: Anvelopa cu cea mai buna dinamica din test, fiind in top 3 in aproape toate testele. Excelenta pe carosabil umed sau uscat, uzura mica.
Negativ: Pret de achizitie mare, rezistenta la rulare medie.
General: foarte recomandat
Locul 2: Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5
Pozitiv: Comportament excelent pe carosabil umed, precizie in viraje, distante scurte de franare, uzura foarte scazuta cu un raport calitate / pret imbatabil.
Negativ: Pret de achizitie mare, confort mediu.
General: foarte recomandat
Locul 3: Falken Azenis FK510
Pozitiv: Aderenta excelenta pe carosabil umed si uscat, senzatie de condus sportiva, franare excelenta pe ud, pret bun.
Negativ: Uzura medie.
General: foarte recomandat
Locul 4: Hankook Ventus S1 evo 3
Pozitiv: Performante overall foarte bune, precizie in viraje, raspuns bun pe carosabil ud, locul 1 la franarea pe ud, pret bun.
Negativ: Confort mediu.
General: foarte recomandat
Locul 5: Continental Premium Contact 6
Pozitiv: Performante overall bune, cu aderenta crescuta pe carosabil umed, distante scurte la franare pe uscat si ud, rezistenta la rulare mica, uzura mica.
Negativ: Performante medii in testele de acvaplanare.
General: foarte recomandat
Locul 6: Fulda SportControl 2
Pozitiv: Anvelopa de vara, cu caracter sportiv si performante excelente in viraje, franare excelenta pe carosabil uscat, performante bune la acvaplanare, zgomot scazut cu rezistenta mica la rulare, pret scazut.
Negativ: Performante medii la numarul total de kilometri parcursi.
General: foarte recomandat
Locul 7: Nokian WetProof
Pozitiv: Dupa cum arata si numele, anvelopa specializata pentru carosabil umed, directie precisa, distante scurte de franare pe carosabil umedi si uscat, zgomot redus.
Negativ: Rezultate ceva mai mici in testele de acvaplanare.
General: recomandat
Locul 8: Pirelli P Zero
Pozitiv: Manevrabilitate exelenta pe carosabil umed sau uscat, feedback bun in viraje, distante scurte la franare.
Negativ: Performante medii la numarul total de kilometri parcursi, consum ridicat de combustibil.
General: recomandat
Locul 9: Sava Intensa UHP 2
Pozitiv: Manevrabilitate buna pe carosabil uscat, performante bune in testele de acvaplanare, uzura redusa, raport calitate / pret excelent.
Negativ: Aderenta ceva mai scazuta pe carosabil ud.
General: recomandat
Locul 10: Apollo Aspire XP
Pozitiv: Manevrabilitate buna pe carosabil ud, rezistenta la acvaplanare buna, confort crescut, consum de combustibil redus, raport bun calitate / pret.
Negativ: Subvirare pe carosabil umed.
General: recomandat
Locul 11: Vredestein Ultrac Vorti
Pozitiv: Distante scurte la franarea pe carosabil umed si uscat, manevrabilitate precisa si aderenta crescuta pe carosabil uscat, zgomot scazut.
Negativ: Rezistenta la rulare mare.
General: recomandat
Locul 12: Bridgestone Turanza T005
Pozitiv: Dinamica sportiva in conditii de carosabil umed, distante scurte la franare, rezistenta scazuta la rulare.
Negativ: Subvirare pe carosabil uscat, confort mediu, zgomot mediu.
General: recomandat
Locul 13: Dunlop SportMaxx RT 2
Pozitiv: Performante buna la testele de acvaplanare, manevrabilitate crescuta, distanta redusa de franare, rezistenta mica la rulare.
Negativ: Subvirare pe carosabil ud.
General: recomandat
Locul 14: Yokohama Advan Fleva V701
Pozitiv: Distante de franare scurte pe carosabil uscat, zgomot scazut, consum redus de combustibil.
Negativ: Aderenta si manevrabilitate medii pe carosabil umed, uzura crescuta.
General: recomandat cu rezerve
Locul 15: Toyo Proxes Sport
Pozitiv: Rezultate bune in testele de acvaplanare, manevrabilitate buna pe carosabil umed, confort crescut.
Negativ: Aderenta medie pe carosabil uscat, rezistenta crescuta la rulare.
General: recomandat cu rezerve
Locul 16: Kleber Dynaxer UHP
Pozitiv: Zgomot scazut, consum de combustibil redus.
Negativ: Performante medii pe carosabil umed cu manevrabilitate scazuta, subvirare pe carosabil umed si uscat, rezistenta scazuta la acvaplanare.
General: recomandat cu rezerve
Locul 17: Maxxis Premitra HP5
Pozitiv: Pret redus, rezistenta scazuta la rulare
Negativ: Subvirare in conditii de carosabil uscat si umed, manevrabilitate medie, rezultat mediu la numarul total de kilometri parcursi.
General: recomandat cu rezerve
Locul 18: Firestone RoadHawk
Pozitiv: Distante scurte de franare pe carosabil uscat.
Negativ: Subvirare cu precizie limitata la controlul asupra directiei, rezultate slabe la acvaplanare.
General: recomandat cu rezerve
Locul 19: Kenda Emera A1
Pozitiv: Performante bune la acvaplanare, distante de franare scurte pe carosabil uscat.
Negativ: Uzura ridicata, subvirare pe carosabil uscat.
General: recomandat cu rezerve
Locul 20: Kumho Ecsta PS71
Pozitiv: Performante bune la acvaplanare, manevrabilitate buna pe carosabil uscat.
Negativ: Uzura ridicata, rezistenta crescuta la rulare
General: recomandat cu rezerve
Mai jos gasiti reprezentarea grafica a rezultatelor din testele efectuate