Anvelopele Nokian – Garantia performantei pe timp de iarna

Anvelope iarna Nokian

Nokian – inventatorii primei anvelope de iarna

Nokian HakkapeliittaPrima anvelope iarna Nokian din lume, a avut un predecesor, respectiv cauciucul denumit Hakkapeliitta si care a fost denumit initial “Nokia Kelirengas” (“anvelopa pentru vreme diferita”). Aceasta a fost lansata de catre Nokian (pe atunci “Nokia”) in anul 1934.

In anii 30, drumurile de iarna erau de regula foarte inguste si nu erau curatate de pluguri, fapt care facea circularea aproape imposibila. Pentru a rezolva acest lucru, inginerii de la Nokian au consultat opiniile a numerosi soferi si au reusit astfel sa construiasca primele anvelope de iarna din lume. Acestea au oferit camionetelor si autobuzelor din acea vreme un nivel nemaiintalnit de siguranta la rulare in conditiile de iarna specifice Finlandei. Ulterior, in anul 1936, Nokian au propus modelul Nokian Hakkapeliitta – predecesorul celor mai moderne anvelope de iarna din lume. Acestea au fost dedicate masinilor personale, venind cu un design deosebit al benzii de rulare, cu numeroase microstriatii si caneluri care in timp au devenit un standard in industria anvolopelor.

Primele anvelope de iarna cu clase “A”

Anvelope iarna NokianNokian WR SUV 3 – prima anvelopa de iarna din lume cu A la clasele de aderenta si de consum. Lansate in toamna anului 2015, anvelopele de iarna WR SUV 3 au obtinut cele mai bune rezultate posibile in testele Europene in ceea ce priveste aderenta pe umed si consumul de carburant. Anvelopele 265/50R19 cu indice de viteza V pot reduce distantele de franare totale cu pana la 18 metri si pot economisi pana la 0,6 l / 100 km.

Nokian WR D4 – prima anvelopa de iarna cu clasa A la aderenta pe carosabil umed. Anvelopele WR D4 au fost primele anvelope de iarna care au reusit sa treaca testele impuse de UE pe zapada moale si pe timp de ploaie. Astfel, pe numeroase dimensiuni, anvelopele de iarna Nokian WR D4 au reusit sa obtina clasa A la aderenta. Clasa A la aderenta permite anvelopelor sa scurteze distantele de franare cu pana la 18 metri.

Nokian Hakkapeliitta R2 – prima anvelopa de iarna cu clasa A la eficienta energetica. Primele anvelope de iarna care au reusit sa obtina clasa A la eficienta energetica sunt anvelopele Hakkapeliitta R2 in dimensiune 155/70R19 84Q. Acestea au fost proiectate special pentru autoturismul electric BMW i3 si promit o reducere a rezistentei la rulare cu pana la 30%.

Cel mai mare si avansat centru de testare al anvelopelor de iarna

Nokian testing center

Cei de la Nokian cheltuie anual sume foarte mari de bani pe testarea anvelopelor. Cum rezultatele obtinute in laborator nu sunt indeajuns, cei de la Nokian isi testeaza anvelopele pe cel mai complet centru de teste pentru anvelope de iarna din lume, la nordul Cercului Arctic, in Ivalo, Finlanda.

Centrul de la Ivalo are peste 20 de piste de testare a anvelopelor, care acopera o lungime de peste 100 de km. Acestea sunt impartite pe zone, fiecare fiind ideala pentru testarea unei anumite performante; cum ar fi manevrabilitatea pe zapada si gheata, tractiunea, franarea sau aderenta, spre exemplu.

Anvelopele de iarna Nokian in teste:

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *