Test anvelope de vara – NAF 2019
Anul acesta, cei de la NAF (Norwegian AutoMobile Federation) au organizat un test cauciucuri de vara destul de interesant, incluzand o anvelope de vara premium si o anvelopa de iarna de referinta. Astfel a rezultat un top anvelope vara la cele mai bune anvelope vara din profilele testate.
Anvelopa de iarna s-a comportat surprinzator de bine in testele efectuate in conditiile de franare pe umed, test ce s-a efectuat la temperaturi intre 18 si 25 de grade Celsius, obtinand un scor mai bun fata de la cei de la Dunlop si Bridgestone. La manevrabilitate, anvelopa de iarna a iesit pe ultimul loc, dar la o diferenta mica fata de ultima anvelope de vara din test.
Nu se pot spune cuvinte la fel de bune despre performantele la anvelope de iarna in conditii de franare si manevrabilitate pe timp de vara. Aici, anvelopa de iarna a obtinut un scor la franare cu 30% mai slab fata de ultima anvelopa de vara din test, diferenta fiind majora intre a opri in siguranta si a produce un accident teribil.
Cu aceasta comparatie am vrut sa evidentiem de ce autoturismul trebuie echipat cu anvelope corespunzatoare de vara, pe timp de vara bineinteles.
Mai jos va prezentam cele mai importante punctele forte si punctele slabe a fiecarei anveloe din test anvelope de vara – 2019 NAF.
1: Continental Premium Contact 6
Pozitiv: stabilitate laterala excelenta pe suprafete umede si uscate, rezultate impresionante la franare, in special pe uscat, zgomot scazut.
Negativ: cea mai mica rezistenta impotriva acvaplanarii.
2: Nokian Hakka Blue 2
Pozitiv: distante scurte de franare, stabilitate laterala mare, manevrabilitate buna pe suprafata umeda.
Negativ: Distanta relativ mare de franare si manevrabilitate ceva mai redusa pe carosabil umed, cel mai mare consum de combustibil.
3: Dunlop Sport BluResponse
Pozitiv: Raspuns rapid si acuratete in viraje, zgomot redus.
Negativ: Distanta relativ lunga de franare pe carosabil umed.
4: Firestone Roadhawk
Pozitiv: Stabilitate laterala mare, raspuns rapid in viraje.
Negativ: Zgomot la rulare mare.
5: Michelin Primacy 4
Pozitiv: rezultate excelente la franare
Negativ: Stabilitate laterala mica.
6: Goodyear EfficientGrip Performance
Pozitiv: Consum redus de carburant, rezistenta mare la acvaplanare.
Negativ: Stabilitate laterala mica, subvirare si distanta mare de franare pe carosabil uscat, zgomot ridicat
7: Bridgestone Turanza T005
Pozitiv: Manevrabilitate si aderenta buna pe carosabil ud si uscat, distante scurte de franare pe carosabil uscat.
Negativ: cea mai lunga distanta la franarea pe carosabil ud, rezistenta mica la acvaplanare, zgomot crescut la rulare.
Rezultate test anvelope de vara – 2019 NAF
Distantele la franarea pe uscat (metri)
Brand | Distanta (metri) |
Continental Premium Contact 6 | 34.6 |
Bridgestone Turanza T005 | 35.5 |
Dunlop Sport BluResponse | 35.6 |
Firestone RoadHawk | 35.6 |
Michelin Primacy 4 | 35.9 |
Nokian Hakka Blue 2 | 36.1 |
Goodyear EfficientGrip Performance | 36.3 |
Anvelopa referinta iarna | 46 |
Distantele la franarea pe carosabil umed (metri)
Brand | Distanta (metri) |
Michelin Primacy 4 | 49.1 |
Continental Premium Contact 6 | 50.5 |
Nokian Hakka Blue 2 | 50.9 |
Firestone RoadHawk | 51.3 |
Goodyear EfficientGrip Performance | 51.7 |
Anvelopa referinta iarna | 52 |
Dunlop Sport BluResponse | 52.5 |
Bridgestone Turanza T005 | 53.1 |
Rezistenta la acvaplanare (km/h) – viteza la care anvelopa incepe sa piarda din aderenta pe carosabil umed
Brand | Viteza (km/h) |
Anvelopa referinta iarna |
90.1 |
Nokian Hakka Blue 2 | 84 |
Michelin Primacy 4 | 83.8 |
Dunlop Sport BluResponse | 82.8 |
Firestone RoadHawk | 81.9 |
Goodyear EfficientGrip Performance | 81.8 |
Bridgestone Turanza T005 | 81.3 |
Continental Premium Contact 6 | 79.8 |
Zgomot la rulare (decibeli)
Brand | Zgomot (dB) |
Continental Premium Contact 6 | 72.2 |
Bridgestone Turanza T005 | 72.2 |
Dunlop Sport BluResponse | 72.4 |
Firestone RoadHawk | 72.4 |
Nokian Hakka Blue 2 | 72.8 |
Anvelopa referinta iarna | 72.8 |
Goodyear EfficientGrip Performance | 73 |
Michelin Primacy 4 | 73.4 |